Scanflyer
06-08-2010, 00:28
Som det trofaste medlem av EB jeg er, forsøker jeg stort sett å velge hotellovernattinger og leiebiler som gir opptjening i EB.
Nå har jo også de siste årene vist at det faktisk er her man faktisk får opptjent respektable poeng, men det er en annen debatt.
Problemet, som jeg opplever som stigende, er at bare omlag halvparten av dette blir registrert på EB kontoen min.
Og ja, jeg ber spesifikt om å få registrert EB kortet både ved innsjekk og utsjekk.
Når dette ikke blir registrert må jeg ut å etterregistere. Og dette gjør jeg selvsagt etter 3-4 ukers fristen er gått ut.
Jeg har også prøvd å benytte meg av de elektroniske etterregistreringsskjemaene, feks. hos Radisson. Men selv ikke her får jeg noen tilbakemelding, eller krediterte poeng.
I begynnelsen av mai gikk jeg derfor til det skritt å scannet inn alle kvitteringer for ukrediterte poeng, samt en oversikt over hva det gjaldt. Denne sendte jeg til EB retro epostadressen i Bangkok.
Den automatiske svarmeldingen fortalte da at de oppererte med 6 ukers svartid, hovedsakelig pga. askeskyen. Selv synes jeg at det var litt vel lang responstid på en epost, men forståelig at det sikkert er lang kø etter askeskyen.
Etter 6 uker hadde jeg fortsatt ikke hørt noe, og ingen poeng var registrert på konto. Jeg forsøkte da å sende en ny epost til EB retro. Den automatiske svarmeldingen fortalte da at reponstiden nå var på 11 uker (!), fortsatt pga. askeskyen. Og eposten dette gjelder ble sendt for et par uker siden
I ren frustrasjon over lang responstid sendte jeg de samme kvitteringene til den vanlige customer realtions eposten SAS Norge. Her forklarte den automatiske svarmeldingen meg at jeg måtte påregne en svartid på 6-8 uker pga. askeskyen og, hold dere fast, vekterstreiken!
Jeg har forståelse for at askeskyen har skapt utfordringer for kundeservice hos SAS, men er det virkelig så ille at de opererer med opptil 11 ukers svartid, nesten tre måneder etterpå?
Etterregistreringen gjelder hotellopphold på First, Rica og Radisson. Total dreier det seg om ca 12.000 poeng.
Hvorfor er det sånn at jeg må "krangle" meg til å få poeng som jeg ærlig og redelig har opptjent?
Spørsmålet til det eminente forumet er veldig enkelt: Vet dere om en mer effektiv måte som gjør at jeg kan får registrert poengene raskere?
PS: Jeg er bare EBS så jeg kan dessverre ikke bruke gull.no adressen til EB.
Nå har jo også de siste årene vist at det faktisk er her man faktisk får opptjent respektable poeng, men det er en annen debatt.
Problemet, som jeg opplever som stigende, er at bare omlag halvparten av dette blir registrert på EB kontoen min.
Og ja, jeg ber spesifikt om å få registrert EB kortet både ved innsjekk og utsjekk.
Når dette ikke blir registrert må jeg ut å etterregistere. Og dette gjør jeg selvsagt etter 3-4 ukers fristen er gått ut.
Jeg har også prøvd å benytte meg av de elektroniske etterregistreringsskjemaene, feks. hos Radisson. Men selv ikke her får jeg noen tilbakemelding, eller krediterte poeng.
I begynnelsen av mai gikk jeg derfor til det skritt å scannet inn alle kvitteringer for ukrediterte poeng, samt en oversikt over hva det gjaldt. Denne sendte jeg til EB retro epostadressen i Bangkok.
Den automatiske svarmeldingen fortalte da at de oppererte med 6 ukers svartid, hovedsakelig pga. askeskyen. Selv synes jeg at det var litt vel lang responstid på en epost, men forståelig at det sikkert er lang kø etter askeskyen.
Etter 6 uker hadde jeg fortsatt ikke hørt noe, og ingen poeng var registrert på konto. Jeg forsøkte da å sende en ny epost til EB retro. Den automatiske svarmeldingen fortalte da at reponstiden nå var på 11 uker (!), fortsatt pga. askeskyen. Og eposten dette gjelder ble sendt for et par uker siden
I ren frustrasjon over lang responstid sendte jeg de samme kvitteringene til den vanlige customer realtions eposten SAS Norge. Her forklarte den automatiske svarmeldingen meg at jeg måtte påregne en svartid på 6-8 uker pga. askeskyen og, hold dere fast, vekterstreiken!
Jeg har forståelse for at askeskyen har skapt utfordringer for kundeservice hos SAS, men er det virkelig så ille at de opererer med opptil 11 ukers svartid, nesten tre måneder etterpå?
Etterregistreringen gjelder hotellopphold på First, Rica og Radisson. Total dreier det seg om ca 12.000 poeng.
Hvorfor er det sånn at jeg må "krangle" meg til å få poeng som jeg ærlig og redelig har opptjent?
Spørsmålet til det eminente forumet er veldig enkelt: Vet dere om en mer effektiv måte som gjør at jeg kan får registrert poengene raskere?
PS: Jeg er bare EBS så jeg kan dessverre ikke bruke gull.no adressen til EB.