Dag Viking
01-08-2005, 22:02
Tidlig i sommer ble det bestemt at jeg skulle ta turen opp til min onkel i Wisconsin, og at vi skulle kjøre til Oshkosh. Turen tar 1 time og 50 minutter med bil, så når jeg først kommer meg opp til han, så er resten lite stress. Pga prisene ut fra Daytona, valgte jeg å booke Orlando-Minneapolis-Central Wisconsin. $280 tur retur er helt greit, turen er tross alt ganske lang. MCO-MSP er 1300 miles (3 timer) og MSP-CWA er 170 miles (40 min med jet)
Reiseruten ble som følger:
Date: July 26 Flight: NW 579
Departs: Orlando-Int'l, FL (MCO) at 5:20PM
Arrives: Minneapolis/St. Paul-Int'l, MN (MSP) at 7:46PM
Flight Duration: 3 hours 26 minutes Miles: 1,304
Meal Service: Snack Box ($3) Aircraft: 32R
Date: July 26 Flight: NW 5699
Departs: Minneapolis/St. Paul-Int'l, MN (MSP) at 9:30PM
Arrives: Wausau-Central Wisconsin, WI (CWA) at 10:30PM
Flight Duration: 1 hour Miles: 177
Meal Service: None Aircraft: Canadair Regional Jet CRJ
Note: *Operated by PINNACLE AIRLINES JET SERV/NW AIRLINK
Date: July 30 Flight: NW 5640
Departs: Wausau-Central Wisconsin, WI (CWA) at 4:45PM
Arrives: Minneapolis/St. Paul-Int'l, MN (MSP) at 5:50PM
Flight Duration: 1 hour 5 minutes Miles: 177
Date: July 30 Flight: NW 576
Departs: Minneapolis/St. Paul-Int'l, MN (MSP) at 7:08PM
Arrives: Orlando-Int'l, FL (MCO) at 11:14PM
Flight Duration: 3 hours 6 minutes Miles: 1,304
Meal Service: Snack Box ($3) Aircraft: Boeing 757-300
Jeg hadde en flight i Daytona 11-13, og dermed ble det litt stress for å dusje, spise, pakke og kjøre de 70milesene til MCO. Rakk ikke fjernparkering, og måtte ut med $75 dollar for parkeringshuset når jeg kom tilbake.
Flyet fra MCO var 20 min forsinket, og jeg meldte meg som frivillig i tilfelle overbooking. Flyet var akkurat fullt, så desverre ble det ikke reisesjekker på meg. Det ble heller ikke 1.kl, siden den var full. I stedet fikk jeg 10F, vindu på fremste av nødutgang-radene. Ikke veldig bra, setet kunne ikke beveges. Heldigvis var det ok benplass.
Det ble en flytur jeg fort kommer til å glemme, ikke noe å berette. Kjøpte to hvite snackbokser ($3 pr stk) og en kvartflaske rødvin ($5). Tror forresten det var samme rødvin jeg fikk på NW transatlantisk i fjor, bare en annen årgang.
Snackboksene var dårlige greier. Litt rosiner, et par kjeks, litt ost og en granolabar.
Vi landet ca 8.15, 40 minutter for sent. Vel fremme på motsatt ende av flyplassen meldte jeg meg nok en gang som frivillig i tilfelle overbooking. Det var overbooket med to, men det ble plass til meg likevel pga no-shows.
Sete helt bakerst i CRJ er helt greit, ikke plagsom støy. Utrolig trangt sete, både bredde og lengdemessig. Heldigvis bare 40 minutter i lufta. Tok av mot vest, og deretter en 180graders sving over byen. Et nydelig syn, som desverre ikke lar seg feste på film. Landet i rute på CWA.
Her er et bilde av innflygningen til MSP. Simultan-approacher ga fin utsikt til company 757. Det vanlige er annenhver takeoff og landing på hver av rullebanene, og det er vanligvis veldig tett trafikk.
Reiseruten ble som følger:
Date: July 26 Flight: NW 579
Departs: Orlando-Int'l, FL (MCO) at 5:20PM
Arrives: Minneapolis/St. Paul-Int'l, MN (MSP) at 7:46PM
Flight Duration: 3 hours 26 minutes Miles: 1,304
Meal Service: Snack Box ($3) Aircraft: 32R
Date: July 26 Flight: NW 5699
Departs: Minneapolis/St. Paul-Int'l, MN (MSP) at 9:30PM
Arrives: Wausau-Central Wisconsin, WI (CWA) at 10:30PM
Flight Duration: 1 hour Miles: 177
Date: July 30 Flight: NW 5640
Departs: Wausau-Central Wisconsin, WI (CWA) at 4:45PM
Arrives: Minneapolis/St. Paul-Int'l, MN (MSP) at 5:50PM
Flight Duration: 1 hour 5 minutes Miles: 177
Date: July 30 Flight: NW 576
Departs: Minneapolis/St. Paul-Int'l, MN (MSP) at 7:08PM
Arrives: Orlando-Int'l, FL (MCO) at 11:14PM
Flight Duration: 3 hours 6 minutes Miles: 1,304
Meal Service: Snack Box ($3) Aircraft: Boeing 757-300
Jeg hadde en flight i Daytona 11-13, og dermed ble det litt stress for å dusje, spise, pakke og kjøre de 70milesene til MCO. Rakk ikke fjernparkering, og måtte ut med $75 dollar for parkeringshuset når jeg kom tilbake.
Flyet fra MCO var 20 min forsinket, og jeg meldte meg som frivillig i tilfelle overbooking. Flyet var akkurat fullt, så desverre ble det ikke reisesjekker på meg. Det ble heller ikke 1.kl, siden den var full. I stedet fikk jeg 10F, vindu på fremste av nødutgang-radene. Ikke veldig bra, setet kunne ikke beveges. Heldigvis var det ok benplass.
Det ble en flytur jeg fort kommer til å glemme, ikke noe å berette. Kjøpte to hvite snackbokser ($3 pr stk) og en kvartflaske rødvin ($5). Tror forresten det var samme rødvin jeg fikk på NW transatlantisk i fjor, bare en annen årgang.
Snackboksene var dårlige greier. Litt rosiner, et par kjeks, litt ost og en granolabar.
Vi landet ca 8.15, 40 minutter for sent. Vel fremme på motsatt ende av flyplassen meldte jeg meg nok en gang som frivillig i tilfelle overbooking. Det var overbooket med to, men det ble plass til meg likevel pga no-shows.
Sete helt bakerst i CRJ er helt greit, ikke plagsom støy. Utrolig trangt sete, både bredde og lengdemessig. Heldigvis bare 40 minutter i lufta. Tok av mot vest, og deretter en 180graders sving over byen. Et nydelig syn, som desverre ikke lar seg feste på film. Landet i rute på CWA.
Her er et bilde av innflygningen til MSP. Simultan-approacher ga fin utsikt til company 757. Det vanlige er annenhver takeoff og landing på hver av rullebanene, og det er vanligvis veldig tett trafikk.