PDA

View Full Version : Ombygging av korttidsparkering på OSL


Someone
05-08-2010, 12:25
Ser de har gjort om på korttidsparkeringen både på avgang og ankomst på OSL. Som nevnt i en annen post så har det blant annet kommet opp bommer, hvilket jeg faktisk ser på som en fordel, da jeg slipper å betale for lenger enn det jeg faktisk står der. Slipper å gå frem og tilbake til automaten, da jeg bare putter inn et kredittkort i det jeg kjører inn. Og ikke minst, man risikerer ikke bot lenger.

Derimot så lurer jeg på logikken og hvem som kom på den "glimrende" ideen å stenge av mange av plassene, deriblant alle de nærmeste. Hva er det egentlig de skal bruke den inngjerdede plassen til? Nå står den bare tom og ubrukt, og det har blitt langt dårligere parkeringskapasitet og man må gå mye lenger :angry::headbang

Herlov
05-08-2010, 12:29
Derimot så lurer jeg på logikken og hvem som kom på den "glimrende" ideen å stenge av mange av plassene, deriblant alle de nærmeste. Hva er det egentlig de skal bruke den inngjerdede plassen til? Nå står den bare tom og ubrukt, og det har blitt langt dårligere parkeringskapasitet og man må gå mye lenger :angry::headbang

De planlegger sikkert etablering av en pølsekiosk eller noe annet de kan innhente leieinntekter fra. :stir

O_K_
05-08-2010, 13:37
Problemet med bommene og avstengningen, i alle fall tidligere i sommer, var at når folk hadde kjørt rundt det som var av plasser "nært" terminale, så var det ingen vei tilbake, man måtte ut bommen. Det, kombinert med masse HC plasser nært utkjøringsbommen gjorde at mange todde det var ledig plass om de kjørte rundt, kom rundt og så det var HC-plasser, og prøvde å rygge seg bakover. Var komplett kaos de gangene jeg var der i slutten av juni.

Someone
05-08-2010, 13:42
Problemet med bommene og avstengningen, i alle fall tidligere i sommer, var at når folk hadde kjørt rundt det som var av plasser "nært" terminale, så var det ingen vei tilbake, man måtte ut bommen. Det, kombinert med masse HC plasser nært utkjøringsbommen gjorde at mange todde det var ledig plass om de kjørte rundt, kom rundt og så det var HC-plasser, og prøvde å rygge seg bakover. Var komplett kaos de gangene jeg var der i slutten av juni.

Jepp, gikk i den fella selv forrige uke, da jeg ikke var klar over det nye systemet......men tok en delvis Fleksnes og fikk presset meg bakover og inn på det borterste feltet, så jeg slapp å kjøre ut igjen;)

LN-BEF
05-08-2010, 16:50
HC-plassene er flyttet opp til drop-off på øvre plan (avgang). Det er satt opp nye skilt som forklarer at HC-biler står i 2 timer avgiftfritt. Kanskje ikke den mest optimale løsningen, men ok.

Someone
05-08-2010, 16:57
HC-plassene er flyttet opp til drop-off på øvre plan (avgang). Det er satt opp nye skilt som forklarer at HC-biler står i 2 timer avgiftfritt. Kanskje ikke den mest optimale løsningen, men ok.

Det har da alltid vært HC plasser der, men bare ikke 2timers? Jeg har ihvertfall måtte "låne" de i 20 sekunder ved et par anledninger når jeg har kjørt folk til OSL og det har vært fullt på de lovlige plassene.

Men det er da fortsatt HC plasser på ankomst også?