View Full Version : Forsinket i Nice
Gulboble
02-08-2010, 13:59
Kona har nå sittet tre timer i Nice og ventet på Norwegian tilbake til Oslo.
Uten noen form for info. Dette er dårlig kundebehandling fra Norwegian!
Gulboble
02-08-2010, 14:28
Får nå følgende melding fra Nice: "Får nå beskjed om at vi tidligst får slot kl. 15.45. Dette blir en lang og varm opplevelse. ........................"
Får nå følgende melding fra Nice: "Får nå beskjed om at vi tidligst får slot kl. 15.45. Dette blir en lang og varm opplevelse. ........................"
Som nevnt i tidligere tråder, er det handlingselskapet til DY som ikke gjør jobben.Nå har DY fått oppleve flere ganger at eksterne handlingagenter ikke gjør jobben sin, og jeg synes det er veldig merkelig og dårlig at de ikke tar fatt i dette :naughty:
Det er jo ikke verre enn å sende ut en sms iallefall til de som er berørt.....antar de fleste passasjerer har en tilgjengelig.....:angry:
Du kunne jo prøvd å kontakte NAX, eller skrevet på facebook veggen deres. Ganske sikker på at noen hjul hadde snurret da.
Du kunne jo prøvd å kontakte NAX, eller skrevet på facebook veggen deres. Ganske sikker på at noen hjul hadde snurret da.
Det burde ikke være nødvendigt. Hvis man er forsinket er det ikke for meget at forlange lidt information. Som nævnt mange gange før, så er det flyselskabets ansvar - uanset om man har outsourcet denne opgave eller ej.
Det burde være en enkel opgave at bruge PA'en og skærme i lufthavnen til at give en så enkelt info.
Edricson
03-08-2010, 00:42
Ikke overraskende. DY sparer åpenbart voldsomt på handling i NCE. Da jeg var der hadde de to innsjekksskranker åpne for tre fulle fly som skulle til OSL, CPH og ARN mer eller mindre samtidig.
Men det er også verdt å nevne at ground agents på NCE neppe virker hjelpsomme, også de som handler SK (det er et annet selskap som gjør det). Jeg glemte en ting på flyet, og det var rett og slett umulig å få dem engang til å prøve å gjøre noe. Dette er bare min erfaring, men sånn er den.
Det burde ikke være nødvendigt. Hvis man er forsinket er det ikke for meget at forlange lidt information. Som nævnt mange gange før, så er det flyselskabets ansvar - uanset om man har outsourcet denne opgave eller ej.
Det burde være en enkel opgave at bruge PA'en og skærme i lufthavnen til at give en så enkelt info.
Vel, av og til er det unødvendige nødvendig for å få fortgang på prosessen :)
Det er vel stort set standard, når der bliver outsourcet.
Til en start fungerer alt fint, idet det ne selskab jo skal vise at de magter opgaven, men
sidenhen ............. tja....så bliver det en op ad bakke opgave. Den nye handler vil ofte vise at de kan klare opgaven stort set uden at røre en finger.
Enig med FlyHi at opgaven med at informere selskabets passagerer for det meste ligger hos selskabet. Og det gode er at det ofte fungerer med en SMS...
CTOT(slot tider) er ofte en vanskelig opgve at håndtere...
Et godt exempel er fra min egen lille verden...SK7587 sidste søndag blev sat op med en 4timers delay...15 minutter før STD blev den så rettet til ontime, og det lykkedes, men slottider er vanskelig at håndtere
Hilsen
Ole
Har du prøvd å rope en forskinkelse grunnet "SLOT" for 189 pax som ikke har den villeste aning om hva SLOT er - og at disse må holde seg i umiddelbar nærhet fordi tiden kan forandres/forbedres radikalt ganske kjapt - vips så er alle mann borte og man har omtrent 10% som dukker opp om man plutselig skulle få en bedre tid og starter umiddelbar ombordstigning og der igjen mister en ny og bedre SLOT fordi 2/3 av flyet er long gone for å røyke, spise, drekke, kn.. you name it ;)
Som Even sier, noen ganger er det unødvendige nødvendig.
Har du prøvd å rope en forskinkelse grunnet "SLOT" for 189 pax som ikke har den villeste aning om hva SLOT er - og at disse må holde seg i umiddelbar nærhet fordi tiden kan forandres/forbedres radikalt ganske kjapt - vips så er alle mann borte og man har omtrent 10% som dukker opp om man plutselig skulle få en bedre tid og starter umiddelbar ombordstigning og der igjen mister en ny og bedre SLOT fordi 2/3 av flyet er long gone for å røyke, spise, drekke, kn.. you name it ;)
Som Even sier, noen ganger er det unødvendige nødvendig.
Ja, det har jeg,,,det er ganske enkelt.....forklar hvad det betyder, og alle forstår....det er ALSTÅ ikke så vanskeligt
Hilsen
ole
Ja, det har jeg,,,det er ganske enkelt.....forklar hvad det betyder, og alle forstår....det er ALSTÅ ikke så vanskeligt
Hilsen
ole
Og noen ganger alle minus 1...har ved flere anledninger vært pax og mistet slot pga. at en surre-bukk ble borte og den nye SLOTen røyk.
..og at disse må holde seg i umiddelbar nærhet fordi tiden kan forandres/forbedres radikalt ganske kjapt
Ole, man skulle vel tro at dette i en "perfect world" skulle være nok til at flyet kunne gå da det skulle ved en evt. forbedret SLOT; MEN, det eneste folk flest hører når de står og trykker ved gaten er at flyet er forsinket - når de da får sjansen til å forsvinne så forsvinner de, og det til alle kanter. Spesielt lure er de som går ut av gateområdet, ut av terminalen for å ta seg en sigarett, clever!
Det skal være sagt at det på OSL praktiseres "push & hold", noe som de fleste både av passasjerer og crew er inneforstått med.
.. og jo større flyplassen er, jo vanskeligere er det.
De maa ha laert av spanske selskaper = null info.
Tommy777
03-08-2010, 19:04
Hva er det denne tråden egentlig handler om? At ett fly er 3 timer forsinket?
Sh** happens er vel det eneste jeg kan si og at dette skjer til tider med alle selskaper. SAS har ikke eget personell i Nice heller, informasjon fikk man jo her etter en stund.
Ser ikke helt problemet.
Jeg er tilbøyelig til å være enig med Tommy her jeg også - en forsinkelse på 3-4 timer er ikke verdens undergang. Info kan nesten alltid bli bedre, men folk har også forskjellig informasjonsbehov!
SAS har ikke eget personell i Nice heller,
.. men de har en stasjonssjef til å piske igang handlingagenten, hvis nødvendig ...
.. men de har en stasjonssjef til å piske igang handlingagenten, hvis nødvendig ...
Det har vi oplevet flere gange da vi pendlede mellem NCE og CPH. Så snart der var forsinkelser eller andre problemer, så var SAS stationschefen på gulvet og det hjalp gevaldigt på serviceniveauet, hos de ellers ret sløve franskmænd.
Min erfaring med NCE (Som er ret stor efter ugentlig pendling i 2-3 år) er at der er stor forskel på handlingselskabernes serviceniveau. Hos både SK, LH og Swiss (som vi oftest fløj med) var informationsniveauet generelt højt og vi oplevede sjældent problemer, mens det var meget tydeligt at der var minimal bemanding og meget lavt serviceniveau når vi fløj Sterling og easyJet (ikke til CPH). DY har jeg aldrig prøvet derfra, da de først startede til CPH efter vi flyttede derfra og jeg ved derfor ikke hvilket handlingselskab de bruger, men de vælger vel primært efter lav pris, som de fleste andre LCC's.
Men generelt var der meget tydelig forskel på de forskellige handlingselskaber og lavprisselskaberne havde generelt længere køer end de store traditionelle selskaber.
Når det så er sagt, så er en forsinkelse i den størrelsesorden vel ikke så voldsom, men jeg forstår godt at man kan blive frustreret hvis der ikke kommer nogen info. Jeg mener dog også man burde kunne forvente dette - uanset hvem man flyver med, men at dømme ud fra de meldinger der ofte kommer, så ser det jo her også ud til at man får hvad man betaler for. Men det er og bliver flyselskabets ansvar - uanset hvem de har outsourcet til.
Mye suttring her synes jeg, for en liten bagatell. Skulle hjem med Balkan Air fra Varna og får følgende info over høytaler kl.0645: Balkan Airs rute til Oslo Gardermoen er utsatt på ubestemt tid. Kl.1130 Passasjerer med Balkan Air til Oslo Gardermoen kan nå få utdelt en sandwic og et glass mineralvann mot fremvisning av boardingkort. Kl.1315 Bakan Airs rute til Oslo Gardermoen beregner avgang kl1400. Dette var informasjonen vi fikk, mat fikk vi ikke kjøpt, heldigvis hadde de øl. Vi kom hjem på samme dato som det stod på biletten.
Dag Viking
03-08-2010, 20:11
Hva er dette en tråd om? Betal lite, forvent lite.
Det samme gjelder for flyselskaper som for andre ting.
Er vel kanskje en grunn til at jeg valgte å fly LH til NCE i sommer, mens andre deler av reisefølget fløy med DY og sto 10 ganger så lang tid i innsjekkingskø (6 min mot 1 time)
Antar vel også at DY ikke kostet mindre med alle sine + + + + + + + +, heller mer ?? :(
Er vel kanskje en grunn til at jeg valgte å fly LH til NCE i sommer, mens andre deler av reisefølget fløy med DY og sto 10 ganger så lang tid i innsjekkingskø (6 min mot 1 time)
Tja, det er ikke min erfaring. Jeg står ikke noe lenger i kø når jeg flyr DY enn når jeg flyr SK, LH eller andre selskaper. Noen steder gjør man sikkert det, men selv på LGW har jeg sluppet unna med svært kort kø når jeg har flydd med DY. ;)
Dag Viking
03-08-2010, 20:29
Tja, det er ikke min erfaring. Jeg står ikke noe lenger i kø når jeg flyr DY enn når jeg flyr SK, LH eller andre selskaper. Noen steder gjør man sikkert det, men selv på LGW har jeg sluppet unna med svært kort kø når jeg har flydd med DY. ;)
Så vidt jeg har skjønt er NCE plaget med det. Leste om det senest dagen før avgang derfra, og ba de andre beregne god tid til innsjekk pga få skranker og flere avganger samtidlig. Tipset ble fulgt, og det gikk bra, men det var til tider rimelig kaos der nede.
Så vidt jeg har skjønt er NCE plaget med det. Leste om det senest dagen før avgang derfra, og ba de andre beregne god tid til innsjekk pga få skranker og flere avganger samtidlig. Tipset ble fulgt, og det gikk bra, men det var til tider rimelig kaos der nede.
Netop i NCE ser man stor forskel på LCC og Traditionelle flyselskaber. I den "fjerne ende" af check-in området, hvor de gerne samler LCC's er det ikke uvanligt at køerne er MEGET lange, men man sjældent oplever det hos de øvrige selskaber.
Mange andre lufthavne, hvor der ikke er så stor forskel, men i NCE er der.
wildbird
03-08-2010, 20:45
Det er så fint å høre at star alliance er så perfekte :) vi får gi DY 70 år erfaring så får se om det har blitt noe bedre ;):old
Det er så fint å høre at star alliance er så perfekte :)
Senast jag flög Star från Nice (Swiss) stod det "new info" i två timmar på TV-skärmarna , inte ett ord hördes om orsak , ingen som helst info om förseningen.
Senast jag flög Star från Nice (Swiss) stod det "new info" i två timmar på TV-skärmarna , inte ett ord hördes om orsak , ingen som helst info om förseningen.
Yet another dy/lcc - sk/star fight? ... Hva er poenget? Vi har jo blitt enige om at vi ikke blir enige allikevel? Gjesp! ;)
Dag Viking
03-08-2010, 21:11
Det er så fint å høre at star alliance er så perfekte :) vi får gi DY 70 år erfaring så får se om det har blitt noe bedre ;):old
Hvorfor det? Jeg betaler for et produkt i dag, og da vil jeg ha mest mulig for pengene. Hvordan selskapet var for 70år siden, eller kommer til å være om 70år, er totalt likegyldig for meg.
Eller sier kokken på en 5 måneder gammel restaurant restaurant "gi meg 7 år på å øve meg, så skal jeg nok bli bra" dersom man klager på maten?
OK - da holder det .. hvis ingen har mer å komme med angående forsinkelsen i går, erklærer vi tråden for avsluttet ...
Det er nesten det samme hvilket flyselskap det er når de holder til på terminal 1 på NCE, informasjon er rett og slett en mangelvare og ikke finnes de fasititer for det heller. Da hjelper det ikke hvor god stasjonssjef det er, den delen av flyplassen er bare rett og slett en katastrofe.
Her et lite sitat fra en tidligere triprapport jeg begikk i fjor:
Mandag 15. juni - NCE-ZRH - Swiss LX569 - A320 HB-IJN
Forsinket ankomst, og dette var hovedsaklig på grunn av at NCE var overbefolket (en AirTransat A310 gikk tech og fikk minst fem timer forsinkelse). Og på grunn av dette ble det ekstra fransk kaos på innsiden av sikkerhetskontrollen - og man sier at OSL er har kapasitetsproblemer!!!
Det var ikke mulig å få gitt noen informasjon på gulvet i terminalen, men heldigvis fikk vi forklaring om årsaken ombord.
Hele triprapporten her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=47174
Og for de som ikke har vært på flyplassen, ta en titt her (velg Salle d'embarquement A fra menyen): http://195.154.238.164/viewer/ng/classic/viewer.asp?Ref=vv980436
Kona har nå sittet tre timer i Nice og ventet på Norwegian tilbake til Oslo.
Uten noen form for info. Dette er dårlig kundebehandling fra Norwegian!
Vel, jeg hadde kjente ombord også, hvis det var DY1409 og de forteller en annen historie mht til info. I flg dem var capt sågar påi gate og prøvde å informere folk, og var tilgjengelig for spørsmål....., ikke bare en gang, men flere....:stir
Er helt enig med LN-KGL - den terminalen funker særs dårlig på mange områder.
Vel, jeg hadde kjente ombord også, hvis det var DY1409 og de forteller en annen historie mht til info. I flg dem var capt sågar påi gate og prøvde å informere folk, og var tilgjengelig for spørsmål....., ikke bare en gang, men flere....:stir
En sak har gjerne tre sider: den ene part, den andre part, og den riktige :fly
Ser ikke helt problemet.
Nei, det er ikke alle som bryr seg om lover og regler og sånt.
Er det slik å forstå at noen har brutt lover og regler i denne saken? Jeg sitter med et inntrykk av at noen reisende har fått lite informasjon, men det er vel knapt brudd på noen lover & regler...?
Lover og regler? Flyet ble noen timer forsinket, iflg. andre pax så fikk de info i gate av kapteinen. Nei, jeg ser heller ikke problemet.
Hvem var det som var i denne situasjonen, vi har nå kommet til 36 innlegg! Er dette typisk for oss normenn, eller er det generelt at alle klager så fort flyet ikke går på tid!
Hvem var det som var i denne situasjonen, vi har nå kommet til 36 innlegg! Er dette typisk for oss normenn, eller er det generelt at alle klager så fort flyet ikke går på tid!
Jeg har ikke inntrykk av at nordmenn er de som klager mest her når det gjelder DY :rolleyes:
Er det slik å forstå at noen har brutt lover og regler i denne saken?
Har du hørt om EU lovgivningen om uregelmessigheter og hva flyselskapet plikter å gjøre?
Själv hade jag bokat en hantverkare att för att komma hem och ordna några saker.
- "Ja visst, jag kommer klockan 13"
14.30 ringde jag honom och frågade om han skulle komma förbi.
- "Jodå, du är väl hemma hela dagen så det funkar väl. Jag kommer lite efter 15"
16.15 anlände hantverkaren.
- "Ja, det förra jobbet drog ut lite på tiden"
Information????
Jag tror att jag skall börja med samma inställning:
- "Ni vill till Alicante. Jo men vi flyger väl idag kl 15.........ungefär.......senast kl 16..........i vart fall inte efter kl 17..........cirka"
OK, da er vi på vei ut på viddene for andre gang. Hvis noen har noe i mot at jeg stenger, kan det leveres skriftlig klage i løpet av tre timer i Moderators lair. Og vi godtar ingen delay. :p