View Full Version : Flytid OSL-BNN - Dash vs ERJ? (splittet)
Så man kan jo håpe på at noen andre overtar selskapet, og total-relanserer hele ideen...
Sånn helt hypotetisk, hvis det er mulig å ta av med en ERJ-135 fra BNN, hvor stor tidsbesparelse ville det reelt gi på BNN-OSL? Kunne man klare å få til en dyrere men raskere rute i konkurranse med Q300?
----
Mod: splitt fra http://forum.scanair.no/showthread.php?p=536964
ren flaks
31-07-2010, 18:53
Problemet med ERJ-135 blir nok heller å stoppe på BNN. Det var noen driftige irer/briter som opererte ERJ-135 på LCY, disse måtte moddes med thrustreversers. Tror det het jetmagic eller noe slikt, den moroa varte ikke så veldig lenge før det var kroken på døra.
Sånn helt hypotetisk, hvis det er mulig å ta av med en ERJ-135 fra BNN, hvor stor tidsbesparelse ville det reelt gi på BNN-OSL? Kunne man klare å få til en dyrere men raskere rute i konkurranse med Q300?
Max cruisingspeed er på airliners.net oppgitt til 834 vs 532 km/t, frem med kalkulatoren ;)
Max cruisingspeed er på airliners.net oppgitt til 834 vs 532 km/t, frem med kalkulatoren ;)
Jojo, men det er jo bare en del av historien, hvor mye tid går det på bakken til å dytte det man skal ha inn i flyet, hvor lang tid bruker det på å komme til max cruising speed, osv... Så jeg tenkte at det var mye mer enn bare marsfart som bestemmer hvor lang det faktisk tar fra man går inn på OSL og ut av BNN og omvendt...