View Full Version : LHR oppholdstid 2 timer
ScandinavianAirlines
30-07-2010, 15:21
Lurer på om det er nok med 2.t 5min mellom avganene på LHR når jeg skal bytte fra terminal 1 til 3.
Martin
Det skulle ikke være noget problem, hvis du er på sammenhængende billetter og har checket baggage hele vejen igennem.
Lurer på om det er nok med 2.t 5min mellom avganene på LHR når jeg skal bytte fra terminal 1 til 3.
Velkommen til forumet.
Kontrollspørsmål - er dette i én bestilling/billett eller har du kjøpt to billetter med to forskjellige selskaper? Kommer med selskap ? fra ? og skal til ? med selskap ? .
Hvis det er en billett så skal det være greit, for selskapene selger ikke kortere connection enn tillatt. Da tar de også ansvaret for at ting går greit, og du slipper (sannsynlig vis) å ta ut bagasjen og sjekke inn på nytt.
Martin
Er dette på to forskjellige billetter bør du vurdere å pakke som håndbagasje på første flight, evt. prøve å få sjekke bagasjen igjennom. Det kan i enkelte tilfeller la seg gjøre. Er det på en billett er dette rikelig med tid. Det tar ikke lange stunden å komme seg fra 1 til 3.
ScandinavianAirlines
30-07-2010, 15:41
Fant nå ut at jeg kan få det i en bestilling gjennom avansert søk på Wideroe
Så skal du helt klart gøre det. På den måde er det flyselskabet, der har ansvaret for at få dig videre i tilfælde af forsinkelser. Hvis det er seperate billetter er det dit eget ansvar og du kan risikere at miste resten af billetten, hvis du bliver forsinket på et leg.
ScandinavianAirlines
30-07-2010, 15:43
Flight OSL-LHR-ATH-CHQ med sk og aegan med bmi rute nr
Da er det definitivt løsningen.
ScandinavianAirlines
30-07-2010, 15:47
lurer også på om jeg får eurobonus poeng på SK flighter med bmi rutenr og Aegan med bmi rutenr og Aegan flighter?
lurer også på om jeg får eurobonus poeng på SK flighter med bmi rutenr og Aegan med bmi rutenr og Aegan flighter?
Opptjening ihht. bookingklasse og tabell her:
http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Flyselskap/Alle-flyselskap/
Husk at det er "Operating carrier" som du må kikke på. Dvs. SK nummer på BMI-flight gir opptjening som BMI osv.
ScandinavianAirlines
30-07-2010, 15:52
Takk for hjelpen folkens!
Martin