View Full Version : LH 380 Seatmap
Bizflyer
29-07-2010, 15:02
Det er mulig det har vært fremme før her, men jeg drister meg likevel til å tipse dere om at Lufthansens A380 seatmap nå er tilgjengelig her:
http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/37/media_842737.pdf?blt_p=DE&blt_l=en&blt_t=Info_and_Services%3EFlightInfo&blt_e=Content&blt_n=Our%20A380&blt_z=Download%20as%20PDF&blt_c=DE|en|Info_and_Services%3EFlightInfo|Content |Our%20A380|Download%20as%20PDF
Det er tydeligvis at det er det øverste dekket som er plassen å være!
Config 8-98-420 (tot 526 plasser). Må vel bli litt turistklasse preg over å være en av 98 i biz. Men 1 av 8 i F hadde jeg ikke hatt noe imot!:colgate:
Løp&bestill!!
BF:cool2
Ser helt supert ut dette!
Håper på en vårtur til NRT med LH i 2011. Blir nok ikke en av de 8 i F, men absolutt en mulighet for at det blir en av de 98 et hakk lenger bak ;)
Vil LH forresten ha noen slags bar til biz reisende på upper deck? Evt. en mindre selfservice utvalg av forfriskninger?
Seatmapene har vært tilgjengelig en god stund på både seatguru og seatexpert... ;)
FlightDeck
29-07-2010, 15:35
Den økonomiklassen ser jo helt døden ut ... Ingen Economy-seter i 2. etasje, ingen to'ere - i stedet en hel etasje med 3-4-3-seating som i tillegg har den dårligste pitch og width blant A380-operatørene.
Lufthansa A380 i Economy bør altså unngås!
Den økonomiklassen ser jo helt døden ut ... Ingen Economy-seter i 2. etasje, ingen to'ere - i stedet en hel etasje med 3-4-3-seating som i tillegg har den dårligste pitch og width blant A380-operatørene.
Lufthansa A380 i Economy bør altså unngås!Ja, ser trangt ut. I tillegg til 31" pitch. Ikke er noe å rope hurra for...
Fredrik74
29-07-2010, 15:50
Lufthansa i long haul economy är väl dåligt som det är idag? Jag har flugit FRA-SIN och det var trångt och ingen egen skärm hade jag. Filmen de visade på skärmen som hängde i taket var någon usel sak med Jennifer Aniston.
Jag funderar på hur LH kan få in sex säten i bredd när SQ har fyra? Det känns som en kvalitetsskillnad där.
Tommy777
29-07-2010, 16:14
Lufthansa i long haul economy är väl dåligt som det är idag? Jag har flugit FRA-SIN och det var trångt och ingen egen skärm hade jag. Filmen de visade på skärmen som hängde i taket var någon usel sak med Jennifer Aniston.
Jag funderar på hur LH kan få in sex säten i bredd när SQ har fyra? Det känns som en kvalitetsskillnad där.
Ja, det var en saklig beskrivelse av LHs oekonomiprodukt :rolleyes:
Naar det gjelder Singapore sine business seter saa er de i en klasse for seg selv og er de eneste som har 4 i bredden paa 380 i andre etg, det samme paa 340. Alle andre har 6 i bredden paa begge flytypene
http://www.seatguru.com/airlines/Singapore_Air/Singapore_Air_Airbus_A345_B.php
J
Naar det gjelder Singapore sine business seter saa er de i en klasse for seg selv og er de eneste som har 4 i bredden paa 380 i andre etg, det samme paa 340. Alle andre har 6 i bredden paa begge flytypene
EK har en mellomting (fire i bredden, men litt annerledes stablet) og den var helt super.
Er biz-setene her bakovervendte? Ser litt sånn ut på tegningen.
Regner vel med at svaret er NEEEEEEEEEEEEI, syns bare det så underlig ut. Bakovervendte seter er vel ofte å foretrekke om det er 180 graders, noe jeg mener å ha fått med meg at de nye LH setene er.
Har sinnsykt lyst til å få testet den F-klassen der altså.
Dag Viking
29-07-2010, 19:19
www.lufthansa.no
Flying-news
30-07-2010, 02:25
Er biz-setene her bakovervendte? Ser litt sånn ut på tegningen.
Regner vel med at svaret er NEEEEEEEEEEEEI, syns bare det så underlig ut. Bakovervendte seter er vel ofte å foretrekke om det er 180 graders, noe jeg mener å ha fått med meg at de nye LH setene er.
Som du sier; NEEEEEEEEI er helt riktig svar. Men skjønner at du lurer på dette likevel. Hvis du tar utgangspunkt i dette her http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/37/media_842737.pdf?blt_p=DE&blt_l=en&blt_t=Info_and_Services%3EFlightInfo&blt_e=Content&blt_n=Our%20A380&blt_z=Download%20as%20PDF&blt_c=DE|en|Info_and_Services%3EFlightInfo|Content |Our%20A380|Download%20as%20PDF så kan man jo tro at den mindre firkanten (husker ikke det spesielle navnet på denne, men nå er det jo agruktider så...) er ryggdelen i setet og at selve kvadraten er "sitte-delen" av setet. Men den mindre "spesielle" firkanten foran kvadraten er da altså den delen av stolen man støtter bena på, tilsvarende fotstøtten til en lazy-boy http://www.tech-styling.com/lazy-boy-cool-chair/
Det er iallefall det som er mest logisk, mener nå jeg! Hvertfall mer enn en bak-fram-seter i biz, uansett om de er vribar eller ei! :P
Så nå vet du det!.. :P
Den økonomiklassen ser jo helt døden ut ... !
Man skal i alt fald for enhver pris undgå economy sæderne fra række 88 til 94 ... :drunk:
Lufthansa A380 i Economy bør altså unngås!
Joda, på rad 75 er det to'ere. (75AC og 75 HK)
FlightDeck
30-07-2010, 10:38
Joda, på rad 75 er det to'ere. (75AC og 75 HK)
Fire toerseter rett foran toalettet!
Uansett den skal testes neste mai..:) Lurer litt på dette 31"-32" .. Hvor korrekte disse tall er .
Komfort er avhengig av så mye. Viktig med 380 er å få sete nær ei dør slik at en kommer raskest mulig til immigration som vi greide på JFK i mars.. Først ut av flyet før de tre dårlig til beins på First...Rett til luka, få minutter senere kjempekø...