PDA

View Full Version : EB eller M&M?

PhilipNH
29-07-2010, 14:56
Hei!

Sitter å ser litt på forskjellige bonusprogram her, og har sett litt på Miles & More. Er Miles & More bedre(får man flere muligheter til opptjening osv.) enn Eurobonus?

FlyHi
29-07-2010, 15:00
Det er vel for det meste anbefalelsesværdigt at vælge bonusprogram hos det flyselskab, man flyver mest med, men der er naturligvis en masse undtagelser - afhængig af om det er status eller point man jagter samt ud fra ens rejsemønstre, klasser m.v.

Det er svært at give et entydigt svar - da det er meget individuelt hvad man prioriterer.

LNv22
29-07-2010, 15:02
Du må nok fortelle litt mer om ditt reisemønster...

Hvor mye reiser du i løpet av et år?
Hvilke flyselskaper reiser du mest med? Har du en arbeidsgiver som for eks. utelukkende benytter seg av et bestemt flyselskap?
Reiser du mest fritid eller jobb?
Hvor bor du, og hvilke flyplasser reiser du mest fra?
Hvor går mesteparten av reisene til? (europa / utenfor europa)?
Hilke klasser reiser du som regel i?
Samler du poeng til oppgraderinger og annet poenguttak, eller samler du til status?

Extra230
29-07-2010, 15:10
EB eller M&M?

Eller ingen av de to? Ta en titt på amerikanske bonusprogram. Jeg har brukt UA Mileage Plus siste 10 år, 1P (* Gold) siste 5 år, og er veldig fornøyd. Programet er vesentlig mer generøst enn MM og EB. Om jeg ser tilbake på disse årene i forhold til hva jeg har fått ut av bonusreiser, oppgraderinger, Economy Plus, etc, ville jeg ikke kommet i nærheten med EB eller MM.

Igjen, du må vurdere ut i fra ditt reisemønster, men sett deg godt inn i de forskjellige programene før du bestemmer deg.

Lykke til!

PhilipNH
29-07-2010, 15:14
Takk for alle svar! Skal vurdere de forskjellige bonusprogrammene litt.

Discus
29-07-2010, 17:01
Takk for alle svar! Skal vurdere de forskjellige bonusprogrammene litt.

Ta også med i betraktningen at det er forskjellig levetid på poeng/miles hos de forskjellige. Noen har 2 år, SK har 5, og noen har uendelig (evt. at det må være bevegelse på kontoen for at de skal holde seg).

Så på hvilke allianser og selskaper du kommer til å reise med, men skaff deg noe hos alle allianser i tilfelle du plutselig skal ut på tur- da er det greit å ha en konto der poengene/milene ikke forsvinner etter to år.

Jeg kjører det meste inn på SK, men bruker CO på en del ting som SK (og BA) ikke dekker opp, eks. VS og EK-flighter, en del hoteller i USA osv.