Dag Viking
28-07-2010, 07:22
Nok en gang en sak om manglende informasjon fra DY
Flyselskapet Norwegian gir ingen informasjon om at kundene har krav på erstatning ved forsinket bagasje
Etter internasjonale regler har imidlertid flyselskapene plikt til å erstatte mange av kostnadene som påløper som følge av forsinket bagasje.
Det internasjonale regelverket gir forbrukerne klare rettigheter ved forsinkelse av bagasje. For at passasjerene skal kunne nyttegjøre seg av disse rettighetene er det imidlertid en forutsetning at de kjenner til regelverket. Det påligger derfor flyselskapet et klart ansvar om å gi tilstrekkelig informasjon om ordningen, sier seniorrådgiver Elise Korsvik i Forbrukerrådet
http://www.dn.no/privatokonomi/article1944392.ece
Flyselskapet Norwegian gir ingen informasjon om at kundene har krav på erstatning ved forsinket bagasje
Etter internasjonale regler har imidlertid flyselskapene plikt til å erstatte mange av kostnadene som påløper som følge av forsinket bagasje.
Det internasjonale regelverket gir forbrukerne klare rettigheter ved forsinkelse av bagasje. For at passasjerene skal kunne nyttegjøre seg av disse rettighetene er det imidlertid en forutsetning at de kjenner til regelverket. Det påligger derfor flyselskapet et klart ansvar om å gi tilstrekkelig informasjon om ordningen, sier seniorrådgiver Elise Korsvik i Forbrukerrådet
http://www.dn.no/privatokonomi/article1944392.ece