View Full Version : Thailand, påsken, SAS Biz, baby?
SudCaravelle
28-07-2010, 01:24
Fruen er litt skeptisk til å reise med datteren vår til Thailand i påsken. (Hun vil til Florida hvor det er langt kjøligere osv i slutten av april)
Jeg har sett litt på Hua Hin (2 timer fra BKK?)
SAS skal ha rett over 30 for to voksne med baby (da er hun 18 mndr) i business. Er det noen sjanse for å skaffe Thai til denne prisen?
Er det noen selling points jeg kan komme med?
Er det for varmt på denne tiden?
Det er jo nattflight osv.
Håper på noen tips/inspill... :)
Bizflyer
28-07-2010, 02:02
Kjære deg!
SAS sin pris er super! Thai kan absolutt ikke matche denne!
Dessuten er SAS sin service i biz ombord OVERLEGEN den Thai tilbyr!
Kjøp du SAS billetter med god samvittighet.
Mars/april er de varmeste månedene i Thailand.
Du kan også velge å dra andre veien til Jomtien f.eks. Det er også utmerket. Hua Hin er jo noe stille da? Jomtien/pattaya er det jo mer som skjer er mitt inntrykk.
BF:cool2
Ja her ville jeg heller ikke være i tvivl. Gå for SAS. Med et lille barn er natflyvninger klart at foretrække - ligesom jeg vil give BF ret i at servicen hos SAS er bedre.
Mht rejsemål, så kan Koh Samet også anbefales. 3 timer fra BKK og en lille sejltur. Stille og roligt sted, men med strande, der er 100 gange bedre end i Hua Hin.
SAS-Steward
28-07-2010, 09:41
Betsill turen med krybbe, så får hun egen seng på veggen også.
På A340 i business er det krybbe posisjon på rad 7, A og B, samt G og H.
Thailand er varmt på denne tiden, men det kan det være også i Florida.
I forhold til priser så skjønner jeg at OSL-BBK-OSL med Thai ikke alltid kan konkurrere med de billigste. Ruta får for bra til det...;)
Når det gjelder valg av sted så komme det an på hva en er ute, etter men jeg kan dessverre ikke finne én positiv ting å si om Pattaya, men Ko Samet derimot er virkelig paradis. Ikke veldig mye som skjer der men fantastiske strender og atmosfære.
Har også hørt mye fint om Ko Chang enda litt nærmere mot Kambodsja.
Har også hørt mye fint om Ko Chang enda litt nærmere mot Kambodsja.
Koh Chang skulle også være rigtig skønt. Har også hørt flere der foretrækker Cha-Am fremfor Hua Hin - men der er vel ingen tvivl om at stranden i Hua Hin/Cha-Am ikke er på niveau med Samet og Koh Chang...
Et godt sted at bestille hoteller er forøvrigt på http://www.latestays.com hvor man kun kan bestille 28 dage frem, men til gengæld får nogle super gode priser.
FlightDeck
28-07-2010, 11:07
En grunn til at SAS har så billige Business-billetter fra Oslo til Thailand er jo nettopp for å konkurrere med Thais direkterute.
En grunn til at SAS har så billige Business-billetter fra Oslo til Thailand er jo nettopp for å konkurrere med Thais direkterute.
Hva har jeg misforstått? Jeg trodde hele poenget med allianser var IKKE å konkurrere med hverandre.
Hva har jeg misforstått? Jeg trodde hele poenget med allianser var IKKE å konkurrere med hverandre.
Nja, poenget er å konkurere og samarbeidet på en gang;)
Dette ser man jo bl.a. tydeligt ved at SAS priser fra CPH på biz er højere end fra OSL.
Enig med FlyHi og SQ321 her. Koh Samet og Koh Chang er riktig fine steder, med langt bedre strender enn Cha-Am/Hua Hin. Men Hua Hin er livligere og har bedre utvalg av butikker, restauranter og ikke minst hoteller. Dessverre er stranden i Hua Hin ikke så paradisisk som man forestiller seg at det skal være i Thailand, og vannet er ofte grumsete.
Jeg ville ha sett litt nærmere på Koh Chang, hvis jeg var deg. Da får du også fly Bangkok Airways (dette er jo et flyforum).
April er en av de varmeste månedene i Thailand, med veldig høy luftfuktighet, så fruen har unektelig et poeng. Reiser dere uka før påske havner dere midt i Songkhran-feiringen - en tre dager lang vannfest (13.-15. april) hvor man ikke kan gå en meter uten å bli overfalt av berusede thaier bærende på vanngevær og bøtter med isvann. Festlig den første dagen, kanskje - men ikke akkurat midt i blinken for barnefamilier vil jeg tro.
Peterfsx
28-07-2010, 12:35
Hua Hin er en kjempe plass for folk med barn. Det er rolig og fredelig, etter klokken 24.00 stenges alle barer og resturanger for å få det rolig, tempraturen er god.
Tristar1011
28-07-2010, 12:47
Bare styr unna Pattaya....ikke noe å være der etter!
Hei SudCaravelle!
Skal ikke gå inn på dette med SAS/Thai, priser, service osv. da dette blir vel subjektivt ifht. spørsmålet ditt, dog ser jeg jo kanskje fordelen av et nattfly med SAS ifht. den lille...Jeg kan jo fortelle litt om Hua Hin hvor jeg har vært de 2 siste årene.
Mitt inntrykk er at mange barnefamilier også reiser hit, da gjerne kombinert med et resorthotell med bra basseng/barnevennlig basseng osv. Alle større hotellkjeder er representert i området. Stranden i Hua Hin kan nok ikke alle steder sammenlignes med de nevnt i poster over, men noe syd for Hilton, (3-400 meter) og lenger syd mot Kao Takiab syntes jeg ikke den står tilbake for så mye. Jeg har vært over det meste av Thailand, og har vært bortskjemt med strender i sør, og de som ligger i, og mot "indiahavet". Lite som slår dette, men som sagt, jeg har ingen motforestillinger mot stranden i Hua Hin/Cha Am.
Når det er sagt, så vil jeg påpeke at prisnivået er langt lavere enn de typiske "turiststedene", og at dere i større grad vil oppleve mer av det mer "typiske Thailand" i denne delen av landet. Temperaturen på denne tiden kan være høy, men Hua Hin og Cha Am har fin bris stort sett hele året rundt. Av andre bekjente er øya Koh Tao, (http://en.wikipedia.org/wiki/Ko_Tao) blitt nevnt som et utrolig flott sted, men dette blir noe lengre sør, og innebærer ferge osv.
Har dermed ingen problemer med å anbefale Hua Hin som feriested. Lykke til med ferien!
http://i1006.photobucket.com/albums/af186/Deltanorge/Hus%20Hua%20Hin/huahinbeach1.jpg
http://i1006.photobucket.com/albums/af186/Deltanorge/Hus%20Hua%20Hin/HuaHinBeach3.jpg
http://i1006.photobucket.com/albums/af186/Deltanorge/Hus%20Hua%20Hin/huahinbeach2-1.jpg
A-340 GOT
07-08-2010, 19:38
Har flugit SAS Bix BKK-CPH med spädbarn ( 8månader) crew var otroligt bra.
Dock är jag tveksam om "crib/basinet" funkar för en 18 månaders......vår lillle kille fick nätt och jämnt plats i bassinet, och gillade inte heller ligga fastspänd där.....
Me om man reser med små barn är SAS definitivt ett av världens mest barnvänliga flygbolag ( har även flugit TG, och dom är vänliga etc....) men SAS är i min me ning att föredra !!