PDA

View Full Version : Glad not to have ordered more 737-800s


sail4fun
27-07-2010, 12:20
Midt inne blant FR planer for Tyrkia finner man :

http://www.anna.aero/2010/07/21/ryanair-eyeing-turkish-market-finds-solution-to-fleet-growth/

Glad not to have ordered more 737-800s; “one of the best decisions we never made”
By March 2013, Ryanair intends to operate 299 aircraft, 49 more than the current number, which is the result of new deliveries, minus 17 currently operated aircraft being returned to lessors and six aircraft being sold. This 20% increase indicates a drastically lower growth than previously recorded.

Anyone concerned with Ryanair’s growth coming to a sudden end when the airline’s ordered 737-800s are fully delivered in 2012 can, however, be calmed by Millar’s enthusiasm over Airbus’s recent indications that a re-engined A320 family is to be announced imminently. He argues that this will put pressure on Boeing to do the same, referring to the ended talks with the American aircraft manufacturer last December as “one of the best decisions we never made.”



Men hva skal de velge videre ? , de ønsker vel ikke å fly spesielt gamle fly , så de må vel snart velge >2012 , og det er vel lite trolig at det ikke blir 737 videre ?

BU662
27-07-2010, 13:17
Vel, gjör en quick search etter stored fly av Ryanair og du finner at de har 3 fly staende som de eier og ikke far solgt...

Det egentlige problem med FR sitt strategi av a selge flyene för de kommer opp til C5 Check ble at bruktmarked ikke kan tar sa mye fly som FR vil gjerne utskifte... Konfigurasjon som flyene har er jo ingen sales-booster heller...

Denne strategi skifting betyr at FR vil na bygge opp betydelige egne MX baser, blant annet ved HHN for a ikke bli for avhengige av eksterne leverandörer...

LN-MOW
27-07-2010, 15:43
.

Denne strategi skifting betyr at FR vil na bygge opp betydelige egne MX baser, blant annet ved HHN for a ikke bli for avhengige av eksterne leverandörer...

Vi har vel sett konturene av at dette også kan bli interessant. De har i lengre tid kranglet med Stansted om bygging av en hangar med dette formål og såvidt jeg vet ga Ryanair opp prosjektet. Så det skal bli interessant å se hvor disse basene dukker opp. Det skal også bli interessant å se hvor mye de tar selv og hvor mye de vil outsource. Du har kanskje litt mer info enn meg om dette, BU662?

BU662
27-07-2010, 20:59
DUB, Prestwick og HHN blir MX baser for FR med der förste. Kanskje det kommer en MX base i Østeuropa til over tida. Det svirrer en del rykter iallefall.

Ryanair har alrede i de siste årene begynnt en visst in-housing. Likevel er all engine-work outsourced og vil trolig forblir så i fremtida. Rett og slett fordi det koster en stor haug av penger å ga inn i engine overhaul.

Det hva man innsourcer er airframe work. Her blir i økende grad lettere sjekker gjennomført selv.