PDA

View Full Version : Bose med nytt headset

Dag Viking
26-07-2010, 17:08
Annonsert på Oshkosh i dag

http://kitplanes2.com/blog/wp-content/uploads/2010/07/A20-Aviation-Headset_01-300x225.jpg

http://kitplanes2.com/blog/2010/07/bose-introduces-a20-anr-headset/

http://sportys.com/PilotShop/product/14865

back-to-back comparisons with the A20 and the X showed the new headset to be noticeably quieter

There are other new features, including Bluetooth connectivity and an auxiliary audio input. A priority switch determines if incoming radio messages override Bluetooth phone calls or audio input. In addition, the headphone provides a telephone sidetone.

LN-VGT
26-07-2010, 18:25
Er vel bare å starte å spare da..

FlyHi
26-07-2010, 18:31
1000 USD er jo også en slags penge for et headset ;)

ErlendM
27-07-2010, 09:21
Bare å vente - leste i et av de siste "Sports Aviation" at de (dvs. headset-bransjen) nå jobbet for fullt med trådløse headset. Det er å få kjøpt allerede, men utvalget er pt. veldig dårlig.

M609
27-07-2010, 12:48
Så da har Bose fått noe som nesten er like bra som Lightspeed Zulu......som jeg har hatt i snart 3 år! ;)

Velkommen etter osv! :D

Dag Viking
27-07-2010, 12:55
Så da har Bose fått noe som nesten er like bra som Lightspeed Zulu......som jeg har hatt i snart 3 år! ;)

Velkommen etter osv! :D

Siden du tydeligvis har prøvd A20, kan du ikke fortelle hva Bose er nesten like bra som Lightspeed på?:drink

Noen som vet hva bruktprisen på X ligger på for tiden?

STARSHIP 2
27-07-2010, 14:55
whii, jeg ønsker meg sånn til jul :)

Testet en lightspeed zulu sist jeg var ute og hadde egentlig bestemt meg for det da Bose manglet blåtann... men nå blir det Bose, og dersom dette har enda bedre dempning enn X blir dette fantastisk for lange turer :)

Keypoint
27-07-2010, 15:58
Noen som er interessert i et billig nesten ubrukt Bose Aviation X? :p

M609
27-07-2010, 17:15
Siden du tydeligvis har prøvd A20, kan du ikke fortelle hva Bose er nesten like bra som Lightspeed på?

Var nå mest ymtet på at de har brukt vel lang til på å få gjort noe med den dårlige (syns jeg) passive dempingen, og at de ikke får blåtann tilkobling før nå! :)

Selvasagt har jeg ikke prøvd A20, men med mindre det har blitt mye større (passer på det dirgre feite hue mitt) og blitt mye bedre på passiv demping så bytter jeg nok ikke med det første! :)

73H
28-07-2010, 18:18
Blir nok en A20 med det første. Synes X bruker endel batteri, men det kan like gjerne være mine batterier som er av litt for billig sort... Hadde det ikke vært for bluetooth og aux-in for oppkobling mot f.eks. Garmin 695, så ville jeg neppe ha investert da jeg ellers er storfornøyd med X. Spesielt oppkoblingen mot bluetooth vil gjøre ting vanvittig mye enklere ved f.eks. brannvaktsflyging da man er avhengig av å kunne opprette god kommunikasjon med 110 sentralen. Gleder meg allerede til jeg sitter med et på ørene :)

73H
28-07-2010, 18:18

Det er vel alltids greit å ha en backup eller et venne-headset ? :) Kan aldri i verden tenke meg at du får igjen i nærheten av egen nytteverdi... :)

Keypoint
30-07-2010, 21:27
Hehe.. får vel bli backup headset ja. Kjøpte jo greiene 2 uker før det kom på salg i tillegg...

Dag Viking
30-07-2010, 22:15
Blir nok en A20 med det første. Synes X bruker endel batteri, men det kan like gjerne være mine batterier som er av litt for billig sort...

Mener mine holdt ca en uke når jeg fløy som mest, dvs 40-45 timer. Da brukte jeg oppladbare, og hadde alltid 4 batterier i veska.
Skal man sitte med headset i mange timer pr dag, er det i alle fall lite som slår Bose. Det gjelder både Aviation X, Quietcomfort og ganske sikkert A20

Tændis
30-07-2010, 22:57

Hvor mye skal du ha for det?

73H
31-07-2010, 11:47
Mener mine holdt ca en uke når jeg fløy som mest, dvs 40-45 timer. Da brukte jeg oppladbare, og hadde alltid 4 batterier i veska.
Skal man sitte med headset i mange timer pr dag, er det i alle fall lite som slår Bose. Det gjelder både Aviation X, Quietcomfort og ganske sikkert A20

Gule engangsbatterier fra IKEA er ikke å anbefale iallefall :)

Kanskje jeg burde investere i et par sett med skikkelige oppladbare AA... hadde vært greit å slippe å bytte batterier for hver dag med flyging. Komforten er som du sier upåklagelig, og det beste jeg har prøvd. Ser at folk skryter av Lightspeed Zulu også, men jeg hadde ingen wow opplevelse med dem....

Dag Viking
31-07-2010, 12:15
Gule engangsbatterier fra IKEA er ikke å anbefale iallefall :)

Kanskje jeg burde investere i et par sett med skikkelige oppladbare AA... hadde vært greit å slippe å bytte batterier for hver dag med flyging. Komforten er som du sier upåklagelig, og det beste jeg har prøvd. Ser at folk skryter av Lightspeed Zulu også, men jeg hadde ingen wow opplevelse med dem....

Jeg har en eldre variant av denne, og det fungerer bra.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580683&view=detailed#ProductTabs

Min erfaring er at slike batterier varer like lenge som Duracell engangsbatterier.

Keypoint
31-07-2010, 16:54
Hvor mye skal du ha for det?

PM sendt! :)

LN-TAL
02-08-2010, 12:34
Synes X bruker endel batteri, men det kan like gjerne være mine batterier som er av litt for billig sort... Hadde det ikke vært for bluetooth og aux-in for oppkobling mot f.eks. Garmin 695, så ville jeg neppe ha investert da jeg ellers er storfornøyd med X. Spesielt oppkoblingen mot bluetooth vil gjøre ting vanvittig mye enklere ved f.eks. brannvaktsflyging da man er avhengig av å kunne opprette god kommunikasjon med 110 sentralen. Gleder meg allerede til jeg sitter med et på ørene :)

X bruker endel batteri ??!? Jeg har hatt mine i, tjaa, ett år nå ca, og har kanskje byttet batterier 5-6 ganger. Og jeg pleier å fly en 80-100 timer i måneden.

Og i tillegg så begynner jo lampen å blinke rødt ihvertfall 1 uke før batteriene kutter ut uansett, så å gå tom for strøm har jeg aldri opplevd med dem.

Eneste "negative" jeg har å utsette er at den grønne lampa som blinker er veldig sterk, og i 737en blir den boksen hengende i hodehøyde på siden av meg, så på natten så hender det at jeg synes den er litt brysom. Jeg har store planer om å kutte ene beinet til den lysdioden og lodde på en motstand slik at lyset blir svakere, men jeg har foreløbig ikke kommet så langt :)

LNv22
02-08-2010, 13:15
Jeg har store planer om å kutte ene beinet til den lysdioden og lodde på en motstand slik at lyset blir svakere, men jeg har foreløbig ikke kommet så langt :)
Eller bare sette en teipbit over? ;)

LN-TAL
02-08-2010, 13:33
Tja, da ser man liksom ikke når den blinker rødt heller :)

73H
12-08-2010, 08:16
Det kan jo sikkert ha en viss betydning hvillen type støy det er snakk om? Propp vs jet?

FHO_
15-11-2010, 22:23
X bruker endel batteri ??!? Jeg har hatt mine i, tjaa, ett år nå ca, og har kanskje byttet batterier 5-6 ganger. Og jeg pleier å fly en 80-100 timer i måneden.

Og i tillegg så begynner jo lampen å blinke rødt ihvertfall 1 uke før batteriene kutter ut uansett, så å gå tom for strøm har jeg aldri opplevd med dem.

Eneste "negative" jeg har å utsette er at den grønne lampa som blinker er veldig sterk, og i 737en blir den boksen hengende i hodehøyde på siden av meg, så på natten så hender det at jeg synes den er litt brysom. Jeg har store planer om å kutte ene beinet til den lysdioden og lodde på en motstand slik at lyset blir svakere, men jeg har foreløbig ikke kommet så langt :)

Kan dimmes da!! dobbelklikk på brytern:)

LN-TAL
16-11-2010, 17:25
Haha, jeg gremmes. Av og til lønner det seg tydeligvis å lese bruksanvisningen, selv på relativt enkle produkter.

Tipset ditt virker (selvfølgelig), og det hjelper endel ser det ut til. Skal teste når jeg er på jobb igjen, og se om det ikke hjalp betraktelig.