View Full Version : L4L - Luxury for Less
SeatBelt
22-07-2010, 15:37
Hei,
Jeg kom over en eller annen reklame på flightmemory.com, som tok meg til en side som selger deg business- og førsteklassesbilletter (internasjonale flyvninger) for 50-70 prosent lavere pris. For meg virker det helt merkelig, så jeg søkte på forumet etter L4L (som er selskapets navn), men fikk ikke opp noen treff. Heller ikke google var særlig behjelpelig med informasjon.
Du må sende forespørsel på siden ang. den datoen du vil reise, og det skal komme svar på tilgjengelighet og pris i løpet av et døgn.
Derfor: Er det noen som har erfaringer med dette, evt. kan bekrefte/avkrefte at dette er tullball?
På forhånd takk (og på forhånd beklager dersom dette er allmennkunnskap på forumet ;))!
Her er forøvrig linken:
http://www.flyl4l.com/index.html
Chriscross
22-07-2010, 16:54
Min erfaring er at de tar akkurat det samme som flyselskapene. Mulig det var mer å spare før i tiden da c til USA kostet min 30000.
SeatBelt
22-07-2010, 17:04
Min erfaring er at de tar akkurat det samme som flyselskapene. Mulig det var mer å spare før i tiden da c til USA kostet min 30000.
Ok, takk - men det blir i så fall ikke noe bindene før man får prisen og sier ja? En forespørsel er en forespørsel, eller er det noe med liten skrift jeg ikke har sett?
Chriscross
22-07-2010, 21:01
Bare ikke gi dem kredittkortnr saa er du safe.
Jeg leste kjapt gjennom FAQ'en, hvor det fremkommer at disse folkene selger billetter som er booket med miles. De påstår til og med at dette er fullt lovlig, og det betviler jeg på det sterkeste. Det jeg har sett av T&C i frequent flyer programmer forbyr alt kjøp og salg av miles.
Q: How does L4L manage to offer airfares at such reduced costs?
A: L4L has contracts with many major corporations and manufacturers that purchase their supplies through credit card, thus accumulating millions of frequent flyer miles. The corporations and manufacturers then sell these miles to L4L. Subsequently, L4L resells those miles to their customers as first and business class award air tickets.
Et annet poeng å notere seg er at de også skriver at hvis man eksempelvis finner en BOS-ZRH i business til $2500 så kan de ikke konkurrere med dette. Ahem.. nå er ikke $2500 veldig billig, det er fullt mulig å få dette fra OSL til NYC f.eks ref en annen tråd her. Det sier kanskje litt om hva slags prisnivå de ligger på.
Post gjerne priseksempler hvis du får det av dem, jeg mistenker det er ikke det helt store.
SeatBelt
23-07-2010, 21:31
Jeg la inn en forespørsel, og man måtte fylle ut informasjon om man hadde fått tilbud fra andre flyselskap, og jeg skrev at jeg hadde fått et tilbud på 2500 dollar. Jeg huket også av på at Continental eller SAS var å foretrekke, selv om det egentlig ikke spilte så stor rolle.
Jeg krysset også av på at jeg hadde noe erfaring med dette, for ikke å bli lurt helt trill rundt. Fikk svar 6 timer senere:
I was working on your reservation request, however I see the retail price for business class is not expensive enough for us to compete with.
Being that we are not a regular travel agency but ‘mileage brokers’ (see our FAQ page here); we cannot attempt to be cheaper unless the retail price is at least $3,000 USD / €2,300 EUR / £2,000 GBP per person.
Sorry we couldn’t be of assistance on this occasion; however please check back with us by your next trip when we can hopefully save you at least 50% off your first and business class airfares.
Kind regards,
Så var det kanskje tabbe å skrive 2500 av meg, men noe sier meg at det ikke hadde blitt noe tilbud hvis jeg hadde skrevet 3000 heller. Vi får se, sender sikkert en forespørsel i fremtiden en gang, kan poste en tråd om jeg kommer over noe superdupert. Men sjansen er liten!
Fant en tråd på FT om dem .. den nederste posten gir vel svar på det meste.
http://www.flyertalk.com/forum/online-travel-booking-bidding-agencies/1074234-anyone-ever-booked-luxury-less-flyl4l-com-before.html
Siden de skal plukke fra award-inventory så blir det vel også ganske begrenset hva de kan få til på dager/tider også. Ved hjelp av "The USAirways way" var det med lav dollarkurs i forrige runde mulig å få til OSL-EZE for under 10.000 kr i C-klasse, eller Tokyo i F.