Turtle
22-07-2010, 14:01
Siden det er en stund siden jeg har lagt ut noe her nå får en grave litt og se hva som finnes...
Uansett hvordan det er på bakken får en ihvertfall som regel sett sole i løpet av en arbeidsdag men noen ganger kan det være vanskelig å blokkere litt for det skarpe lyset...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02701.jpg
Det var langt ute i sjøen på tur til Tenerife at solen ble noe irriterende men når jeg for første gang kunne se Madeira var det bare å bli kvitt solskjermingen. Flyplassen kan såvidt skimtes i bukten nærmest.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02703.jpg
Selv om en er langt ute i sjøen er der annen trafikk 1000ft høyere. Thomas Cook B767 tror jeg det var.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02638.jpg
Husker ikke, men A320 er det nå, også 1000ft høyere.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02636.jpg
easyJet kan også fly 1000ft høyere men de finner en som regel ikke uti sjøen (eller oceanic som det kalles på fint) siden de har spart på utstyret og utelatt HF radio i flyene. Eneste unntaket er flyene de overtok fra GB Airways.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02706.jpg
I disse dager begynner det å bli mer liv på radaren også...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0044.jpg
Denne gang traff en på denne lille gruppen skyer på den spanske siden av Pyreneene.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0043.jpg
Når en er på "double London" som vi kaller det passeres denne byen 4 ganger i løpet av en dag.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02604.jpg
Som vanlig har en også tilbragt noe tid i holding over Bovingdon VOR...lengste den siste tiden var 35min og denne hastigheten fra FL310 rett syd for Manchester.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02759.jpg
Heldigvis er FL80 akkurat over skyene så en slipper å hoppe rundt i dem.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0023.jpg
Når en omsider kommer seg videre passeres av og til London City Airport.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0024.jpg
Og løftes blikket ser en mot Docklands og byen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02753.jpg
Nå har det kommet riktig så mange fine bilder fra Blackhawk og Vede fra Heathrow, men fra utsiden av gjerdet...synes nå Egypt Air sin B777 ser fin ut i disse fargene.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02755.jpg
En dag var denne der...Skip kalte de seg og har sikkert mye fint utstyr ombord.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02554.jpg
En annen amerikaner som rå-takset og brukte masse thrust for å komme igang igjen...passasjerene måtte nok holde seg fast i svingene!
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02757.jpg
Samme rullebane (27L) denne gang med et skandinavisk selskap i front.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02613.jpg
Denne går visstnok til Halifax og har vært å se i hele sommer.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02569.jpg
Så var det i sitte i køen til 27R...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0025.jpg
Og omsider var det kun Air India igjen foran oss.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0026.jpg
Harald Oanes var neppe ombord denne gang, men samme typen fly er det nå og den brukte sannelig ikke lange rullebanen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0035.jpg
Det var nå det jeg fant denne gang...håper de er sånn noenlunde!
T
Uansett hvordan det er på bakken får en ihvertfall som regel sett sole i løpet av en arbeidsdag men noen ganger kan det være vanskelig å blokkere litt for det skarpe lyset...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02701.jpg
Det var langt ute i sjøen på tur til Tenerife at solen ble noe irriterende men når jeg for første gang kunne se Madeira var det bare å bli kvitt solskjermingen. Flyplassen kan såvidt skimtes i bukten nærmest.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02703.jpg
Selv om en er langt ute i sjøen er der annen trafikk 1000ft høyere. Thomas Cook B767 tror jeg det var.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02638.jpg
Husker ikke, men A320 er det nå, også 1000ft høyere.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02636.jpg
easyJet kan også fly 1000ft høyere men de finner en som regel ikke uti sjøen (eller oceanic som det kalles på fint) siden de har spart på utstyret og utelatt HF radio i flyene. Eneste unntaket er flyene de overtok fra GB Airways.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02706.jpg
I disse dager begynner det å bli mer liv på radaren også...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0044.jpg
Denne gang traff en på denne lille gruppen skyer på den spanske siden av Pyreneene.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0043.jpg
Når en er på "double London" som vi kaller det passeres denne byen 4 ganger i løpet av en dag.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02604.jpg
Som vanlig har en også tilbragt noe tid i holding over Bovingdon VOR...lengste den siste tiden var 35min og denne hastigheten fra FL310 rett syd for Manchester.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02759.jpg
Heldigvis er FL80 akkurat over skyene så en slipper å hoppe rundt i dem.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0023.jpg
Når en omsider kommer seg videre passeres av og til London City Airport.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0024.jpg
Og løftes blikket ser en mot Docklands og byen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02753.jpg
Nå har det kommet riktig så mange fine bilder fra Blackhawk og Vede fra Heathrow, men fra utsiden av gjerdet...synes nå Egypt Air sin B777 ser fin ut i disse fargene.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02755.jpg
En dag var denne der...Skip kalte de seg og har sikkert mye fint utstyr ombord.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02554.jpg
En annen amerikaner som rå-takset og brukte masse thrust for å komme igang igjen...passasjerene måtte nok holde seg fast i svingene!
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02757.jpg
Samme rullebane (27L) denne gang med et skandinavisk selskap i front.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02613.jpg
Denne går visstnok til Halifax og har vært å se i hele sommer.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC02569.jpg
Så var det i sitte i køen til 27R...
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0025.jpg
Og omsider var det kun Air India igjen foran oss.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0026.jpg
Harald Oanes var neppe ombord denne gang, men samme typen fly er det nå og den brukte sannelig ikke lange rullebanen.
http://i236.photobucket.com/albums/ff37/turtle-tj/1DSC_0035.jpg
Det var nå det jeg fant denne gang...håper de er sånn noenlunde!
T