PDA

View Full Version : Overnatting på selve Kastrup lufthavn - anyone ?


737-405
21-07-2010, 22:56
God kveld forumister :)

Siden charterflyene fra hjembyen begynner å fylles opp, er det et alternativ med utreise fra København i løpet av august måned.
Hvordan er mulighetene for overnatting på selve flyplassen ? Har noen gjort dette før :) ?
Setter pris på alle svar !

roy
22-07-2010, 00:00
God kveld forumister :)

Siden charterflyene fra hjembyen begynner å fylles opp, er det et alternativ med utreise fra København i løpet av august måned.
Hvordan er mulighetene for overnatting på selve flyplassen ? Har noen gjort dette før :) ?
Setter pris på alle svar !



Hilton hotel har direkte kontak med terminalen. Knall fint hotel og som kjører en del tilbud

SAS-Steward
22-07-2010, 00:02
Du har Hilton, som ligger i tilknytning til hotellet.
Eventuelt Quality dan hotel, som har shuttle service.
Det finnes også et Park inn hotell. Men litt usikker om de har shuttle service. Men det er like ved.
Så er det ikke langt inn til sentrum med tog til sentral stasjonen i København ( ca 15 minutter ) eller med Metro, alt fra 10 til 30 minutter avhengig av hvilken stasjon.
God tur.

JoeW
22-07-2010, 01:44
Du har Hilton, som ligger i tilknytning til hotellet.
Eventuelt Quality dan hotel, som har shuttle service.
Det finnes også et Park inn hotell. Men litt usikker om de har shuttle service.
God tur.Tror ikke de har shuttle, men det er to stasjoner med metroen som går hele døgnet.

C-klasse
22-07-2010, 09:41
Tror ikke de har shuttle, men det er to stasjoner med metroen som går hele døgnet.

Quality Dan har ikke shuttle men det går rutebuss utenfor og metro 5 min unna.

FlyHi
22-07-2010, 09:55
Quality Dan har ikke shuttle men det går rutebuss utenfor og metro 5 min unna.

Iflg. deres hjemmeside tilbyder de shuttle:

Quality Airport Hotel Dan tilbyder overnatning nær Københavns lufthavn Kastrup. Vi er det eneste hotel i København der tilbyder gratis shuttle service imellem lufthavnen og hotellet.

Gratis shuttle service til og fra hotellet
Som det eneste hotel i København tilbyder vi gratis shuttle service til og fra Københavns lufthavn og hotellet.
Bussen kører indenfor følgende tidsrum: Mandag – Søndag: 06:00-10:00 & 18:00-21:45

http://www.choicehotels.no/hotels/hotel?hotel=DK021&language=da

Et billigt hotel - ca. 5-7 min. i taxa fra lufthavnen er Cab-Inn Metro, der ligger lige ved Fields. 5 min gang fra hotellet er der tog forbindelse til CPH. Toget er kun et stop fra lufthavnen og tager kun nogle få minutter.


Mht. Park Inn, så ligger der Metro station umiddelbart ved siden af hotellet og det tager kun 5 minutter at komme i lufthavnen herfra.

JoeW
22-07-2010, 09:55
Quality Dan har ikke shuttle men det går rutebuss utenfor og metro 5 min unna.
Godt mulig, og jeg ser det ikke helt kommer frem at jeg referer til Park Inn.

LN-REF
23-07-2010, 00:13
Har budd flere ganger på Quality Dan Hotel, tok da taxi til/fra lufthavnen.

Et helt greit og kurrant hotel...

CFI86
23-07-2010, 01:42
Quality Dan er helt OK - bortsett fra at aircondition-systemet aldri har fungert noe særlig de gangene jeg har bodd der. Ikke godt å sove med 30 grader på soverommet.
Forøvrig har de en gratis shuttlebus som kjører 3 ganger om morgenen, og 3 på kvelden (hvis jeg ikke husker helt feil).

SAS-Steward
23-07-2010, 18:46
Quality Dan har ikke shuttle men det går rutebuss utenfor og metro 5 min unna.

Dan hotel har Shuttle, den stopper utenfor SAS crew base, hele tiden.
Står også på hjemmesiden deres, som også er nevnt.
Har selv også benyttet den flere ganger ifm overnattinger etc på hotellet.

LN-RRA
23-07-2010, 19:41
Hvordan er mulighetene for overnatting på selve flyplassen ? Har noen gjort dette før :) ?

For å svare på spørsmålet ditt 737-405, siden ingen andre har gjort det ennå........ (i alle fall slik jeg tolker det du skriver)

Har selv sovet på selve flyplassen, med blandede opplevelser.
Innsjekkingshallen i terminal 3 er ikke å anbefale. Spesielt ikke de harde benkene ved siden av rulletrappen. Her har man også en del ankomster ut over kvelden/natten så det er en del støy.

Gulvet er noe hardt å sove på men i andre etasje i terminal 2 er det i alle fall stille.
Ellers sto det noen stoler ved siden av billettlukene til metro/tog som var behagelige å sitte i men ikke å sove i dessverre.

Bedre er det da på benkene foran transfersenteret, mye folk på dagtid, men stille om kvelden/natten....

For å være helt ærlig så tar jeg inn på Hilton neste gang.....^_^

pingo
23-07-2010, 20:25
For å svare på spørsmålet ditt 737-405, siden ingen andre har gjort det ennå........ (i alle fall slik jeg tolker det du skriver)


Jeg opfattede også spørgsmålet på den måde.
Airside er der ganske gode muligheder for at finde et rimeligt sted at overnatte, men her er der jo ingen adgang uden et boardingkort. Så er der jo kun terminal 2 og 3 landside tilbage .
Hvad med området omkring Burger King og SAS fasttrack ? Og så er der også nogle siddepladser i gangen mellem T2 og T3 overfor 7-11 . Det kan lade sig gøre men behageligt bliver det jo ikke.:8:
Men det kommer jo også an på spørgeren - hvor gammel han er osv.

FlyHi
23-07-2010, 20:28
Mener også lufthavnen har haft nogle værelser i man kunne leje til en rimelig pris, men er ikke sikker på at de har det endnu. Har ihvertfald ikke kunnet finde noget om det...

Happyflyer
23-07-2010, 20:37
Har selv sovet i terminalen. Husk bare at Statoil selger brennevin, så hvis du velger og benytte deg av det tilbudet vil du nok sove godt. ;)

pingo
23-07-2010, 20:50
Mener også lufthavnen har haft nogle værelser i man kunne leje til en rimelig pris, men er ikke sikker på at de har det endnu. Har ihvertfald ikke kunnet finde noget om det...

Dem der lå i underetagen ved toiletterne ? Nej, de eksisterer ikke mere.

737-405
23-07-2010, 21:04
Først og fremst - takk for alle svar folkens :) Scanair.no er stedet for alt !
Opprinnelig tenkte jeg først og fremst på selve flyplassen, men hotelltips kommer alltid godt med.
Flere poengterer at en natt på lufthavnen kan bli noe mindre behagelig - men som påtroppende student må man vurdere samtlige muligheter (er forøvrig 20 år) :drunk:
Jeg tar med meg tipsene i tenkeboksen og ser hvor vi ender opp med å reise fra. Skal holde dere oppdatert ;)

FlyHi
23-07-2010, 21:12
Dem der lå i underetagen ved toiletterne ? Nej, de eksisterer ikke mere.

Ja det var dem jeg tænkte på

Chriscross
07-11-2010, 19:25
Hei,
Tar opp denne tråden. Andre elternativer enn Park in og Dan hotel langs t-banen? Ute etter hotell som er billig med eget bad som egner seg for en som skal avgårde tidlig om morgene og er billig.

FlyHi
07-11-2010, 20:19
Hei,
Tar opp denne tråden. Andre elternativer enn Park in og Dan hotel langs t-banen? Ute etter hotell som er billig med eget bad som egner seg for en som skal avgårde tidlig om morgene og er billig.

Cab Inn Metro har lige nu enkeltværelser til 385,-. der er togstation tæt på ellers er det kun en kort taxatur.

Chriscross
11-11-2010, 08:54
Cab Inn Metro har lige nu enkeltværelser til 385,-. der er togstation tæt på ellers er det kun en kort taxatur.

Da avbestilte jeg bonusovernatting på Radisson BLU Royal siden prisen til 385 dk igjen ble ledig. Takk for tipset. Noen som vet hvilken metrostasjon jeg skal gå av på?

Forslag til hva jeg kan gjøre alene i København i kveld? Flyr videre i morgen tidlig.

pingo
11-11-2010, 10:44
Cab Inn ligger ved "Ørestad" , der er en kombineret metro og tog station. Fra lufthavnen er det nemmeste at tage et af togene mod Hovedbanegården. Turen fra lufthavnen til Ørestad tager mindre end 5 minutter.
Køb evt et 24-timers City Pass til 90kr ved DSB´s butik i lufthavnen (terminal 3) , så er transporten til og fra Kbh´s centrum også dækket ind. Fra Ørestad er der forbindelse til Kgs Nytorv med metroen eller til området omkring Tivoli/Rådhuspladsen med toget - tager en 10-15 minutter alt efter hvad du vælger.

http://www.dsb.dk/Om-billetter-og-kort/Indland/Kort/Turister/City-Pass/

http://www.m.dk/

FlyHi
11-11-2010, 10:45
Når du skal fra lufthavnen til hotellet skal du ikke tage Metro, men Øresundstoget mod København H. Du skal stå af efter 2 stop på Ørestad station. Her fra er der ca. 5-10 min. gang til hotellet, der ligger på modsatte side af indkøbscentret Fields.

Når du skal fra hotellet til centrum, så skal du tage Metro fra Ørestad station til Kongens Nytorv (ved siden af Nyhavn og for enden af Strøget) eller Nørreport.

Køb evt. et 2-zoners klippekort med 10 klip i København Lufthavn. Det kan du bruge til både tog og metro. Skal du bruge mere end 2 zoner klipper du bare flere gange. Prisen pr. zone er ca. halv pris med klippekort ift. enkeltbilletter. Der er såvidt jeg ved ingen udløbsdato på klippekort, så er der noget til over kan du bruge det en anden gang.

Mht. hvad der sker i København i aften, så tjek evt. www.aok.dk hvor der er en kalender over arrangementer...

EDIT: Kan se pingo var lidt hurtigere. Og han har naturligvis ret i at et 24-timers kort er bedste løsning....

Chriscross
11-11-2010, 22:29
Da er jeg på Cabinn. fem minutter å gå fra Metro/Tog. Fem minutter med toget fre CPH. 15 min fra perrong på Kongens Nytrov eller hva det heter til hotell med Metro. Rommet er veldig lite, men nytt. Ikke NRK eller TV2 (Hvordan skal jeg nå få sett Dag???), men STV 1 og 2. Ved Chekk inn stod det lapp om at en ble oppgradert til Captain Class om en kjøpte frokost til kr 60 ved innsjekk. MAO bør en ikke velge frokost når en bestiller på web. Stod over da jeg var nysgjerrig på hvor lite rommet faktisk var.

LN-KOG
11-11-2010, 22:56
Quality Dan har ikke shuttle men det går rutebuss utenfor og metro 5 min unna.

De hadde shuttle da jeg bodde der tidligere i år