PDA

View Full Version : OT: Stavanger som terrormål


FBU
26-07-2005, 02:00
http://www.boarding.no/art.asp?id=17425

Får da ikke håpe det skjer:jumpin

LN-MOW
26-07-2005, 02:40
Vel - realiteten er vel at ingen er helt trygge. Enten det er Stavanger, Oslo eller en ferge i indre Nordfjord for den sak skyld.
Men la oss naa ikke la oss prege av det. Poenget med terror er aa skape frykt og den dagen vi endrer vaare vaner har 'de slemme gutta' vunnet.
Lev livet som vanlig.

OJB
26-07-2005, 11:14
Dette kaller jeg hysteri. Det er alltid en person som påkaller oppmerksomhet og en journalist som har et ønske om å lage en god story!
Slike profetier i fedrelandet tror jeg ikke på i overskuelig framtid.

LN-BRK
26-07-2005, 12:07
Vi får håpe politiet i Stavanger er sitt ansvar bevisst og skyter og dreper alle som virker mistenkelige. Det skaper jo en veldig trygg og god hverdag, og man får akkurat den effekten terroristene håper på. Hipp hurra!

TheDane
26-07-2005, 13:11
Personligt tror jeg desværre at der kommer til at ske noget i København eller et andet sted i Danmark indenfor kort tid. Tror ikke vi kan undgå det mere, med den optrapning af terror angreb som nu ruller. Danmark er nok for tæt med USA til undgå dette i længden. Ikke fordi jeg ikke håber vi undgår det, men jeg tror det bare ikke. Vi har forsat over 500 soldater i Irak og forsat kampfly samt tropper i Afganistan. Derudover støtter den danske regeringen kraftig den linie som USA og England har lagt. Danmark bliver sammen med Italien også mere og mere nævnt som et af de næste terrormål i de mere eller mindre seriøse trusler diverse Al Quada grupper kommer med for tiden.

Men når det er sagt, så lader jeg ikke min hverdag gå på af det selvom jeg bor i mere eller mindre centrum af København. Risikoen for at blive direkte ramt af et terror angreb selvom du befinder dig i byen er enorm lille. Uden at vide den statistisk udregnede risiko, tror jeg med sikkerhed at jeg kan sige at der er større risiko for at blive kørt ned på gaden, eller selv køre galt i bil end at blive direkte ramt af fx en bombe.

CK
26-07-2005, 13:29
terrorister kan slå til hvorsomhelst og nårsomhelst. De er "flinke" og kan klare å skape store ødeleggelser, kaos og frykt. Som TheDane sier - sjansen er fremdeles større for å bli overkjørt av trikken enn å bli drept av en terrorist. Moralen er å ikke la seg skremme - da viser vi :mol til terroristene