PDA

View Full Version : Hjelp til å finne greie priser på OSL-YYC-OSL

mikro
19-07-2010, 01:01
Hei,

På grunn av sykdom og dødsfall i familien denne sommeren har det vært mye stress angående sommerferien, skulle egentlig vært på bilferie i USA, men pga dødsfall måtte vi reise hjem til begravelsen.

Har nå bestemt oss for å returnere til Canada og ta en ferie uansett, men etter å ha søkt rundt hos en del flyselskaper og søkemotorer (Finn, Ebookers, Expedia etc) har jeg funnet tur retur billetter med CO og UA via EWR og DEN til kr 9.000 for en voksen, men jeg syns dette var relativt dyrt når jeg har fått billetter til kr 4.000 før, men jeg skjønner at prisene er høye siden det er sommer og kort varsel.

Hvis det er noen her som kan hjelpe til med å finne noe enda billigere hadde jeg vært svært takknemlig. Jeg trenger billett for en voksen, avreise mellom 27.7 og 31.7, og retur ca 16.8. (Skolestart 19.8). Star Alliance er å foretrekke da jeg har en del bagasje på returen, og jeg har EBG, men det er absolutt ingen krav.

Alle forslag mottas med takk :)

WF2BNN
19-07-2010, 03:44
Er mye Charter fra UK til Canada:

http://www.justtheflight.co.uk/charter-flights/YYC-calgary.html

http://www.ifly.com/calgary-international-airport/airlines-served

Fly Norwegian eller Ryanair til UK og Charter derfra - så kommer prisen ganske langt ned.

Billigste jeg finner ellers med rutefly er på www.expedia.com

Roundtrip: from $1366
6:55 pm Depart Oslo (OSL)
Arrive Calgary (YYC) 11:35 am +1 day Wed 28-Jul
Duration: 24hr 40mn
SAS 3621
Air Canada 9199
Connect in Frankfurt am Main (Frankfurt)

1:15 pm Depart Calgary (YYC)
Arrive Oslo (OSL) 9:35 am +1 day Tue 17-Aug
Duration: 12hr 20mn
Air Canada 9200 / 9283
Connect in Frankfurt am Main (Frankfurt)

LN-AØR
19-07-2010, 15:18
Det er dessverre dyrt å fly i sommerferien når man bestiller på såpass kort varsel. De billigste datoene er faktisk 27. juli til 15/16. august. Continental har de laveste prisene og billigste jeg finner er 8 684,- på travelstart.no/supersaver.no (evt. søk via finn.no på datoene).

Concorde
19-07-2010, 15:19
Når det gjelder dødsfall og eller sykdom er det andre priser som gjelder?