View Full Version : Eurobonus og Swiss
Hei,
Noen som vet hvordan jeg finner ut hvor mange poeng jeg får hos Swiss med mitt EBS kort?
Jeg ringte 05400 for å spørre, men det hadde han iiiingen mulighet til å finne ut... Selvom jeg snakket med noen på samme telefonnummer forrige dag ang Continental og EB... Da slo han det opp med en gang, og jeg fikk nøyaktig opptjening.
Strekningen er OSL-ZRH-JFK på J klasse.
Syns det er dårlig av SAS å ikke vite dette egentlig..
men, ifølge sas.no så er det minimum opptjening på 1200 poeng i J.
http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Flyselskap/Alle-flyselskap/Swiss/
Antall miles x2 rundet opp til nærmeste hele 100 per flight. Standard opptjening det ;)
Antall miles x2 rundet opp til nærmeste hele 100 per flight. Standard opptjening det ;)
Så vidt jeg kunne se står det faktisk ikke i klartekst på sas.no, det med miles og avrunding :angry:
Her kan du regne miles: http://www.gcmap.com/
Bizflyer
15-07-2010, 20:27
Så vidt jeg kunne se står det faktisk ikke i klartekst på sas.no, det med miles og avrunding :angry:
Mulig det, men det er nå slik det har funka de gangene jeg har flydd med andre selskaper i stjernealliansen.
OSL-ZRH er 886 miles. dvs 900x2 = 1800 poeng.
ZRH-JFK er 4817 miles, dvs 4900x2= 9800 poeng
Toalt 11 600 poeng, og inkl retur 23 200 poeng.
Man oppnår ikke ekstra poeng på andre selskaper enn SAS gruppen med sølv eller gullkort.
God tur! LX har et meget godt biz produkt!!
BF:cool2
Mulig det, men det er nå slik det har funka de gangene jeg har flydd med andre selskaper i stjernealliansen.
Ja, og min kommentar gikk i klartekst ut på - hvorfor pokker kan ikke SAS skrive det på sidene sine?
Bizflyer
15-07-2010, 20:54
Ja, og min kommentar gikk i klartekst ut på - hvorfor pokker kan ikke SAS skrive det på sidene sine?
Aha! Ja det kan vi fort bli enige om!;)
BF:fly
janarne101
15-07-2010, 22:40
Og siden han har EBS, kan vi vel klinke 15% tillegg oppå de 23 200 poeng?
Og siden han har EBS, kan vi vel klinke 15% tillegg oppå de 23 200 poeng?
Gjelder ikke det bare når man flyr SAS?
FlightDeck
15-07-2010, 22:59
Gjelder ikke det bare når man flyr SAS?
Det gjelder på flyvninger med SAS, Widerøe, Blue1 og Estonian Air.
Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Mente SAS-konsernet ;)
Takk for alle svarene! :)
Dag Viking
01-03-2011, 21:53
Jeg ser at jeg fikk 0 poeng for en reise med Swiss. Den var booket i P-klasse.
Synes det er litt merkelig at en *A partner som Swiss har bookingklasser som gir 0 i opptjening. Har andre selskap tilsvarende bookingklasser som gir 0 EB-poeng? F.eks. United, Thai, Singapore, Air Canada, Lufthansa og All Nippon.
Ja, Swiss er ikke eneste. Av erfaring gir ikke billigste billetter hos TAP poeng, og mener at det samme gjelder hos flere andre selskaper
Jeg ser at jeg fikk 0 poeng for en reise med Swiss. Den var booket i P-klasse.
Synes det er litt merkelig at en *A partner som Swiss har bookingklasser som gir 0 i opptjening. Har andre selskap tilsvarende bookingklasser som gir 0 EB-poeng? F.eks. United, Thai, Singapore, Air Canada, Lufthansa og All Nippon.
Bookingklasse G, V og W hos TG gir ingen bonusopptjening med mindre man er booket i disse klassene på innenriksturer i Thailand (de billigste billettene til TG er ofte i W-klasse). SQ har også en del bookingklasser som ikke gir opptjening, usikker på hvilke det gjelder men erfaringsmessig er det tilfellet på så godt som samtlige av tilbudene de kommer med..
Chriscross
01-03-2011, 22:44
Gjelder også NZ.
Billigste hos Austrian er T-klasse - gir iflg. SAS null.
Utflyttet
02-03-2011, 00:22
Bookingklasse G, V og W hos TG gir ingen bonusopptjening med mindre man er booket i disse klassene på innenriksturer i Thailand (de billigste billettene til TG er ofte i W-klasse). SQ har også en del bookingklasser som ikke gir opptjening, usikker på hvilke det gjelder men erfaringsmessig er det tilfellet på så godt som samtlige av tilbudene de kommer med..
Det man skal være oppmerksom på med Singapore Airlines er at de har noen booking-koder som er definert slik at om de er med på en billett så gjør det at ingen av segmentene får poeng uansett hvilken klasse de er booket i.
Hvis du feks flyr på en av disse billige klassene CGK-SIN og så på samme billett flyr videre i First til London, så er det null poeng for hele turen.
-A
Gjelder også NZ.
NZ er vel ett av de selskapene innen Star som har blant de strengeste opptjeningsreglementene av miles?
vstenhjem
07-12-2012, 15:07
Hei! Har en tur LCY-ZRH-BUD med swiss i L klasse. Stemmer det at det er 0 Eb-poeng, men noen få m&m poeng? :)
Hei! Har en tur LCY-ZRH-BUD med swiss i L klasse. Stemmer det at det er 0 Eb-poeng, men noen få m&m poeng? :)
Ja det stemmer. 125 miles pr leg hos M&M.
Og 70% (min. 500 point pr leg) i Asiana Club.
Skal selv flyve CPH-ZRH-PRG med LX på søndag, og det giver 1000 point på kontoen.
Howardnor
23-04-2013, 19:19
Bump: Er det noen som kan bekrefte det Dag Viking sier i en post lenger opp her? At P klasse (business på Swiss) gir IKKE EB poeng?? Kan det stemme? SAS star alliance chart sier full opptjening (minimum 1200 poeng)..
Chriscross
23-04-2013, 19:37
Tidligere var P en billig økonomi som ikke gav poeng.