View Full Version : Hotelltips London City/Canary Wharf
Noen som har noen gode hotelltips i City/Canary Wharf-distriktet?
Jeg skal oppholde meg noen dager i London før jeg tar en uke på Mallorca, og turen går med BA fra LCY, så jeg trenger å komme meg enkelt og billig fra hotellet til LCY.
Tommy777
14-07-2010, 02:48
Four Seasons Canary Warf er en perle. 167 pund pr. natt dersom du bor 3 er en bra deal!
http://www.fourseasons.com/canarywharf/rates_and_reservations.html
Grange City Hotel ligger rett ved DLR (Tower Gateway). Er du der i helgen kan du får rom til rundt 100 GBP inkl. frokost.
http://www.grangehotels.com
Bortsett fra det så blir nok kostnaden for å komme seg til LCY omtrent hipp som happ uansett hvor du bor i London, dersom du bruker Tube+DLR. Det er bare tiden som varierer mye (samt et bytte fra Tube til DLR).
Marriott Canary wharf anbefales. Taxi til LCY koster ikke stort mer enn billetten med DLR og tar 10 minutter.
Four Seasons Canary Warf er en perle. 167 pund pr. natt dersom du bor 3 er en bra deal!
http://www.fourseasons.com/canarywharf/rates_and_reservations.html
Det så jo flott ut, men kanskje litt for råflott for meg.
Grange City Hotel ligger rett ved DLR (Tower Gateway). Er du der i helgen kan du får rom til rundt 100 GBP inkl. frokost.
http://www.grangehotels.com
Bortsett fra det så blir nok kostnaden for å komme seg til LCY omtrent hipp som happ uansett hvor du bor i London, dersom du bruker Tube+DLR. Det er bare tiden som varierer mye (samt et bytte fra Tube til DLR).
Takk for tips, £374 for 3 netter i uken var ikke ille, og mer i min prisklasse.
Marriott så også ok ut, men min erfraing med den kjeden er at det ofte er så som så value for money, med stive internettpriser o.a på toppen av romprisen.
Nå er vel Bank fikset, så om du bosetter deg langs f.eks. Central Line så kan du jo oppholde deg litt mer sentralt i London og lilkevel komme til LCY på en enkel og billig måte (dvs. bytte fra Circle Line til DLR på Bank). Fra Tottenham Court Rd til LCY tar det ca 30 minutter og koster vel 5-6 pund eller så.
Jo, det er jo også et alternativ, men forrige gang jeg gjorde det ble det litt stress pga tube linjer som ikke gikk etc.
Men man kan jo alltids ta taxi.
Jo, det er jo også et alternativ, men forrige gang jeg gjorde det ble det litt stress pga tube linjer som ikke gikk etc.
Men man kan jo alltids ta taxi.
Er du der i helgen eller i ukedagene? Tuben/DLR kjører vel stort sett normal operasjon på ukedager, men mye vedlikehold og stengte linjer i helgene. Hotellpriser og plassering er jo også veldig varierende avhengig av ukedag eller helg.
Er du der i helgen eller i ukedagene? Tuben/DLR kjører vel stort sett normal operasjon på ukedager, men mye vedlikehold og stengte linjer i helgene. Hotellpriser og plassering er jo også veldig varierende avhengig av ukedag eller helg.
Det er ukedager, mandag til torsdag, så det burde gå greit, men har nå booket Marriott Canary Wharf faktisk, de kom ut billigst og det var med frokost.
Takk for innspill.
vstenhjem
15-07-2010, 16:48
Radisson Edwardian Canary Wharf er et kjempebra hotell!!!!!!
http://www.radissonedwardian.com/londonuk_canarywharf
Om det ikke er tube er det alltid replacement bus service.
Bruk hotwire.com hvis du vil finne hotellene billigere, du får ikke vite hvilket hotell, men område + standard til utrolig mye lavere pris. veldig veldig bra side!
ser Four Seasons ble varmt anbefalt her. Er rimelig fan av dem. Men området det ligger i, er det noe ok for en helgetur? Har vært en del i London, men aldri der...
ser Four Seasons ble varmt anbefalt her. Er rimelig fan av dem. Men området det ligger i, er det noe ok for en helgetur? Har vært en del i London, men aldri der...
Er noen puber/spisesteder rundt Canary Wharf, men ellers stille og rolig i helgene. Personlig ville jeg funnet noe mer sentralt for en weekendtur hvis planene er mer enn å sitte ved dokken eller Themsen og se på livet.
Du blir også veldig avhengig av DLR - forsøkte meg ut i "provinsen" der en gang det var "buss for bane" og det gjør jeg ikke frivillig igjen. (Har vært voldsomt mye weekend-jobbing i London siste gangene jeg har vært der så jeg har siktet på steder som har minst 2-3 Tube-linjer i nærheten og har ikke angret på det)
Er noen puber/spisesteder rundt Canary Wharf, men ellers stille og rolig i helgene. Personlig ville jeg funnet noe mer sentralt for en weekendtur hvis planene er mer enn å sitte ved dokken eller Themsen og se på livet.
Du blir også veldig avhengig av DLR - forsøkte meg ut i "provinsen" der en gang det var "buss for bane" og det gjør jeg ikke frivillig igjen. (Har vært voldsomt mye weekend-jobbing i London siste gangene jeg har vært der så jeg har siktet på steder som har minst 2-3 Tube-linjer i nærheten og har ikke angret på det)
Takk for den. Det ante meg egentlig. Da blir det Savoy, tenker jeg.
Takk for den. Det ante meg egentlig. Da blir det Savoy, tenker jeg.
...eller om du vil prøve noe nytt: The Athenaeum som ligger på Piccadilly (vis a vis Green Park). Midt i smørøyet.
...eller om du vil prøve noe nytt: The Athenaeum som ligger på Piccadilly (vis a vis Green Park). Midt i smørøyet.
Sjekket web'en deres. Det så faktisk også rimelig knall ut. Skal nok svinge innom og se hvordan det ser ut. Dog ble det Savoy med spa og te-overraskelse (hva nå det er). Takker for tips alle ihopes.