View Full Version : Fly gikk på rompa!
MAF flyr i dag med sin 2 måneder gamle Quest Kodiak 100 på Hamar og Kjeller (ref andre tråder). Her er et bilde fra dagen på Hamar hvor man ikke var liiiike heldig da flygeren gikk ut av flyet, etter tur nummer to. Ingen ble skadet, og flyet var like helt. De holder ennå på oppe på Hamar Flyplass når dette skrives.
http://img.photobucket.com/albums/v405/seilfly/IMG_7238.jpg
Desk pilot
13-07-2010, 14:59
Disse flyene er laget for "abuse" så jeg regner med at det ikke er behov for noen reparasjoner. :)
MountainDew
13-07-2010, 23:39
Mitt fly er lastet med....(?)
Nordmenn... Og det, midt i grillsesongen! Spørs om de er blitt for mye grilmat :)
Flygeren var klar over problematikken der med dette flyet. Det skal bli en ekstra cargo-sak under skroget som gjør flyet mindre baktungt. Vi ser noe av det samme under enkelte Cessna Caravans. Når flyet stoppes etter flight så stod det med stag festet helt bak, under skroget, slik at det ikke tipper bakover. Men dette skjedde da flygeren hadde gått ut for å klargjøre for disembarking :)
Keypoint
14-07-2010, 09:30
Så passasjerene var fremdeles ombord...? :)
Jepp. Det gikk jo bra øvrige ganger flyet stod på bakken, men om årsaken til denne ene "episoden" skyldtes pax som flyttet på seg innvendig i flyet vet jeg ikke.
Kanskje lite fuel og litt last ombord?