View Full Version : Preview fra Hamar: Quest Kodiak 100
Flyet likner en Cessna Caravan, men skal være mindre og ha STOL-egenskaper som Caravan-piloter kan se langt etter. Blant annet er motoren kraftigere. Mer husker jeg ikke i farten etter at jeg snakket med den nederlandske bushflygeren som er piloten ombord...
Dette er et bilde i farten, og mer kommer kanskje senere :) De skal fly turer på Hamar og Kjeller tirsdag 13 juli!
putzmeister
12-07-2010, 20:08
Spesiell sak, kunne hvert morsomt å se flere bilder av den:D
Airbus 330
12-07-2010, 20:50
En liten fugl har hvisket meg i øret at dere kan følge med på www.rb.no fra tirsdag formiddag og i papiravisen imorgen for bilder og en liten rapport, er en fra forumet her som fikk være med på litt av en tur i dag ;)
...mens vi venter på RB - her ser du deres mann i arbeid, på kort finale til Haga.
Den cruiser raskere enn en Caravan også, om ankomsten til Gardermoen fra Nederland i dag er noe å gå etter. De fløy en meget respektabel visual approach også! (Faktisk så tight og fin at undertegnede måtte krype til korset og be om godt vær hos crew på NAX205 fordi de ble redusert i speed litt tidlig ute på final. Er jo vant til at utlendinger er ute av stand til å svinge base innenfor 10nm på visual må vite! :fly )
M609: Det hadde kanskje hjulpet om bushflygere skrev nettopp at de er bushflygere, på flightplanens remarks-section, så hadde du kunne forutsett den approachen du nevner :)
En liten fugl har hvisket meg i øret at dere kan følge med på www.rb.no fra tirsdag formiddag og i papiravisen imorgen for bilder og en liten rapport, er en fra forumet her som fikk være med på litt av en tur i dag ;)
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5191329.ece
Flott fly. Burde kanskje adoptere et :)
Mvh.
Dag
Fly high
14-07-2010, 07:13
Fin artikkel om bra tiltak! :)
MAF gjør en kjempejobb med sine mange fly, og å bli medlem er en fin måte å støtte viktig humanitært arbeide ute i nødområder på. En mail til maf@maf.no med navn og adresse gjør susen. www.maf.no
Selv fikk jeg være med en tur ut fra Kjeller i går kveld, et supert fly! Jeg kusket også Birddog som fotoship i close formation med Kodiak'en på en tur.
Helge