PDA

View Full Version : THOMAS COOK starter kadettutdanning

Tally-Ho
10-07-2010, 18:54
Thomas Cook Airlines har 5.7.2010 sendt ut info. om at de starter kadettutdanning for nye piloter. Utdanningen (Cadet Scheme) vil foregå i regi av Thomas Cook Airlines UK, og vil føre helt frem til rating på aktuell type. Kandidater som består utdanningen, vil bli tilbudt stilling som FO i Thomas Cook UK. En del tidligere UK-piloter har senere søkt overførsel til Thomas Cook Scandinavia, bl.a. med base i Oslo. (A320-321-330)

Utdanningen foregår i UK og i Jerez, Spania.

Mer info på www.thomascook.com/recruitment/cabin-crew-and-pilot-vacancies.
Treningen starter i november-2010.
Informasjonen er primært sendt ut til ansatte i Thomas Cook konsernet, men også andre aktuelle og interesserte bør vurdere denne økonomisk fordelaktige utdanning.

Lønn og dagens avtaleverk for pilotene i Thomas Cook anses for å være ledende i Skandinavia, sammen med SAS og TUI.

Tally-Ho

FlyHi
11-07-2010, 01:44
Positivt at se et flyselskab der tager ansvar for uddannelse af personale fremfor bare at snylte på de folk som er blevet fyret andre steder og reelt ikke har andet valg hvis de vil kunne betale deres lån eller de der vil bruge en mio af egen lomme uden garanti for job.

Thumbs up for Thomas Cook i denne sammenhæng.

sail4fun
11-07-2010, 14:57
Flott nyhet !

Dreyer
11-07-2010, 16:49
Det kommer opp en feilmelding på linken din Tally-ho.

sail4fun
11-07-2010, 16:55
http://www.thomascook.com/recruitment/cabin-crew-and-pilots/pilot-vacancies ser ut til å fungere

Keypoint
12-07-2010, 01:02
Ser vel ut til at du må betale selv uansett, men de hjelper deg med å skaffe lån for å så gi deg sikker jobb etterpå. Et kjemperiktig steg for bransjen :)

Dreyer
13-07-2010, 21:52
Men hvis de hjelper å skaffe lån, går de som sikkherhet eller hva?

Turtle
13-07-2010, 23:40
Men hvis de hjelper å skaffe lån, går de som sikkherhet eller hva?

Får ikke opp sidene nå men det tviler jeg sterkt på. De har nok en avtale med en bank eller annen bank (HSBC vil ikke overraske meg) om fordelaktig karrierelån med en eller annen form for avbetaling innbakt i/tatt ut av lønnen den første tiden. Uansett er det en fantastisk mulighet til å komme innenfor i et absolutt attraktivt selskap! (Kanskje bortsett fra nattflyginger til Ibiza etc. om sommeren :p )

RAHelland
14-07-2010, 20:11
Jeg finner ikke noe her jeg :(