PDA

View Full Version : tr.heim-newark i morgen lørdag. får ikke checked in.

hellbilly
09-07-2010, 14:07
Reiser med SAS fra Trondheim til Newark, via København i morgen. Problemet er at jeg kun får sjekket inn fra tr.heim til københavn. Meldingen jeg får på Køben til USA er "Sjekk inn kunne ikke utføres for denne strekningen".

Kan dette han noe med maglende APIS-info å gjøre, eller noe annet? I såfall, er det tidsnok å registrere APIS på værnes i morgen før avreise?

Et hjelpesløst rop om hjelp,
Andre:)

JoeW
09-07-2010, 14:20
Hvis problemet handler om APIS er det ikke noe problem å registrere dette på Værnes i morgen.

Jeg ser dog for meg at det kan være noe med et overbooket fly inne i bildet, og at det kanskje ligger noen blokkeringer inne. Men manglende APIS er selvsagt en annen mulighet også.

Ville ikke bekymret meg, selvom det selvsagt er irriterende å ikke få velge setet online...

hellbilly
09-07-2010, 14:25
Godt å høre JoeW :)

I tillegg staves mitt etternavn med Å, noe som ble konvertert til A istedet for AA. Dette bør ikke bli et problem?

JoeW
09-07-2010, 14:46
Godt å høre JoeW :)

I tillegg staves mitt etternavn med Å, noe som ble konvertert til A istedet for AA. Dette bør ikke bli et problem?

Navnet i APIS-en er uavhengig av navnet i billetten, så det volder ingen større problemer (hos KLM er det ikke sikkert en self-servicemaskin ville registrert APIS i dette tilfellet, jeg vet ikke hvordan det er hos SAS - men det skal mer til for at du står igjen på Værnes! (Og du har vel registrert deg for ESTA?)).

LN-MOW
09-07-2010, 14:46
Hvis ikke APIS info ligger inne vil det ikke være mulig å sjekke inn. Dette sendes til CBP (Customs and Border Protection) som en del av sjekkinntransaksjonen, og den kan ikke fullføres uten et OK fra CBP.

hellbilly
09-07-2010, 15:49
Ok, det høres bra ut folkens. takk for svar:)
Ja, ESTA er OK :)

Andre