PDA

View Full Version : Biz til Florida påsken 2011

SudCaravelle
07-07-2010, 22:11
Vi brukte Icelandair Saga Class i år og sitter klare til å booke nye billetter til Florida for påsken som kommer (16-20 April). Vi var meget fornøyde, men har begynt å tenke litt på poeng nå på grunn av en del *A reising femover.

Er det noen som har noen triks/tips til hvordan vi kan får til noen hyggelige priser på biz med andre selskaper? Tampa, Miami og Orlando går greit som destinasjoner)

Har søkt litt rundt, men det blir for 50-60 laken (Icelandair koster og kostet 22.000 for 2 voksne og ett spedbarn)

På fohånd takk.

LN-MOW
07-07-2010, 23:30
Høsten kommer snart ... og med den kommer det gjerne salg til hyggelige priser. Ikke umulig at du vil kunne finne akseptable priser på LH eller LX i løpet av høsten.

SudCaravelle
10-08-2010, 09:10
Da velger jeg å være så smånarsissistisk at jeg tar opp igjen denne tråden.
Thailand er nedstemt av kona og vi er 100% på Florida nå og har booket hus (Tampa). 15/16 april til 30 april.)

Ser jo at BA sitt tilbud gjør at vi kan fly full biz til Miami i påsken for totalt 33.000 med baby (3000 mer enn Icelandair som har økt i pris, men 2 timer mer kjøring)

Er dette løp og kjøp? Eller vil det høyst sannsynelig komme noen bedre/like bra tilbud med Star Alliance innen denne tid?? (Prøver å karre meg opp til EBG)

Er forøvrig biz med infant på BA bra? Noen som har prøvd?

Someone
10-08-2010, 09:38
Det er ihvertfall et bra tilbud, muligens det kommer noe bedre, men tror du skal slite med å få noe til mindre enn 33.000 for 2 voksne og en baby

....og BA sin business regnes jo for å være vesetnlig bedre enn FI sin også ;)

Discus
10-08-2010, 09:49
Det er ihvertfall et bra tilbud, muligens det kommer noe bedre, men tror du skal slite med å få noe til mindre enn 33.000 for 2 voksne og en baby

....og BA sin business regnes jo for å være vesetnlig bedre enn FI sin også ;)

Og da skal du også huske på at en t/r MIA i biz gir deg i overkant av 15.000 miles pr. person (gitt at du ikke har status), og 15.000 miles er det som kreves for bekreftet oppgradering Y+ til C en vei til USA (så da har du en oppgradering neste gang). En t/r London i biz i tillegg til OSL-MIA så har du sølvkort også.

M747
13-08-2010, 21:37
Skal på pappa perm i julen + Januar 2011, sjekket litt rundt. LX via ZRH til MIA kom på 40´ for 2 voksne og 1 spedbarn i J . Endte på Fi til SFB Orlando for 24700. Pleier og fly FI når jeg allerede har nådd grensen for EBG. Ikke lie flat seat, men de har utrolig bra connections og flytider til NYC, og ikke minst Florida og service og mat er stort sett bra. LX har veldig bra C billetter (J) OSL-BOS. Fløy det i Juni for 12144 R/T i C, men da trenger du en tilslutning innenlands. Eneste store nedtur med denne er 5 timer layover in ZRH begge veier. LX sitt nye C produkt er noe av det beste jeg har fløyet med.

PS: Har elendig erfaring med BA og LHR, Forsinkelser og mistet baggasje er regelen fremfor unntaket. Ikke spesielt fan av de nye Club setene heller. Lie flat, men harde og ukomfortable, dårlig AVOD og mat.

kristian
14-08-2010, 10:34
Det er utrolig mange forskjellige meninger om LH, LX og BA.

Hadde vært utrolig artig om noen med ferske erfaringer fra alle tre hadde laget en oversikt over fordeler og ulemper med de forskjellige selskapene..... så kan man avgjøre utfra hva som teller mest for den enkelte....

:)

kristian
21-08-2010, 15:27
Det er utrolig mange forskjellige meninger om LH, LX og BA.

Hadde vært utrolig artig om noen med ferske erfaringer fra alle tre hadde laget en oversikt over fordeler og ulemper med de forskjellige selskapene..... så kan man avgjøre utfra hva som teller mest for den enkelte....

:)

Noen som påtar seg oppdraget? En slik oversikt over styrker og svakheter på de enkelte selskapene både BA, LH, LX, KL, AF og CO (og evt. andre) på rutene til USA hadde vært utrolig nyttig :D

Discus
21-08-2010, 16:02
Vanskelig å sette opp når man ikke har teste alle sammen - mye er jo også likt.

Nylig kan jeg stort sett sammenligne BA/EK/DL/KL i C-klasse (SK er flere år siden, så kanskje urettferdig å ta med dem). Tar også med EK, selv om de ikke er et USA-alternativ.

Service og høflighet kommer EK langt foran resten, BA/DL er omtrent like, men KL et hakk bak.

Mat: EK i tet også her, resten er hipp som happ generelt sett - BA har ikke duk på bordet, men en stor duk på brettet som går rundt hele bordet. De andre har separat duk på bordet.

Stolene til BA er i vater når du legger dem ned. Deretter EK, KL, DL. Jeg sover som en stein hos BA, men sov lite hos DL (A330). BA har samme stoler i alle fly (767ene har eldre modeller, men like flate og gode). Hos KL er det stort sett greit å vite hva man får, hos DL kan man få "litt av hvert" hvis man ikke passer på (nye/gamle DL vs NW fly). EK har også et par varianter av stoler i C-klasse. Omtrent umulig å vite når man booker hvis man ikke er på A380. Reiser man sammen og får en to-seter med ny EK-stoler på dagtid er det best. Reiser man alene har BA "suiter" så man har det veldig privat. Samme på A380 hos EK. BA hakket foran EK på stoler og soving.

IFE/AVOD: Jeg bruker systemene lite. EK klart best og imponerende. Hos KL vet du hav du får, samme hos DL. BA har samme tilbudet på samtlige fly (skjermer i stolene osv.), men en del fly har AVOD og noen bare IFE. ENkelte fly har også veldig små skjermer. Så BA sist pga. uberegneligheten og gammelt utstyr.

Transfer på LHR BA-BA er en grei sak, samme i Dubai EK-EK. I AMS var det mye kø, og ikke noe fast-track som funket - blir fort også lange avstander i AMS. ATL-transfer (intl.-domestic) var bare kaos, andre veien merkes det ikke.

Av lounger på "hjemmebasen" kommer BA-LHR best ut. EK-DXB nr. 2 pga. godt utvalg av mat, men liten kapasitet på sitteplasser, toalett, dusjer trekker ned. KL-AMS neste og DL-ATL sist.

Ved til/fra USA så synes jeg også det spiller en rolle om man har immigrasjon på destinasjonen, eller transfer før ankomst. Foretrekker stort sett det første.

Favoritten min til USA er (som mange vet) BA - grunnen er veldig godt rutenett vestover og veldig gunstige oppgraderingsmuligheter med mil. Så av de jeg kjenner/har prøvd: Longhaul C-klasse blir det EK eller BA for meg, uten at jeg er "religiøs" av den grunn. Alt er avhengig av pris og tilgjengelighet. DL/KL står langt nede på listen. Prøver heller andre "ukjente" før jeg kaster meg på dem igjen.

EB
21-08-2010, 16:40
Etter to korte turer på biz med LX i sommer er jeg ikke tvil om at jeg ville prøvd LX over dammen... Eller en kombinasjon LH/LX...

kristian
21-08-2010, 16:51
Det er veldig forskjellige medinger om LH - på europeisk Business synes jeg de er effektive og alt er rent og pent, men litt robotaktig. Hvordan er de egentlig til USA?

Hvis de får på plass sin A380 over dammen frister selvsagt det....

EB
21-08-2010, 17:01
Har fløyet de både til Dubai og Denver - med B747-400, A340-600 og A319 BizJet - og jeg er både fornøyd og imponert over standard/service. Om en måned er det ny tur med LH dammen:GER:GER:GER:D