PDA

View Full Version : Bangkok!


jkaven
01-07-2010, 13:47
Hei, neste uke skal jeg ut på min første lang tur alene, å har noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Skal reise OSL-CPH-BKK-KBV.

Har nettopp blitt oppgradert til Business Class via Optiontown. Hvordan er det med EuroBonus poeng inntjening da? Har jeg adgang til longues?

Lurer også litt på hvordan det er med transfer i Bangkok? Har kun vært på den gamle flyplassen der et par ganger, som endte med at vi mistet bagasjen.

:)

Someone
01-07-2010, 13:55
Angående bonusopptjening så får du full opptjeningen (Dvs 200%) når du oppgraderer gjennom Optiontown

Fnate
01-07-2010, 14:35
Du får såvidt jeg kan forstå også lounge tilgang.

Det er bare å lene seg tilbake og glede seg til en kanonfin tur i SAS business Class. Hvis det er første turen med det også, så er det bare å glede seg.

TG923
01-07-2010, 17:43
Hei, neste uke skal jeg ut på min første lang tur alene, å har noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Skal reise OSL-CPH-BKK-KBV.

Lurer også litt på hvordan det er med transfer i Bangkok? Har kun vært på den gamle flyplassen der et par ganger, som endte med at vi mistet bagasjen.

:)

Går ut fra du har videreforbindelse med Thai.

Du får sendt/merket bagasjen helt fram uansett om du reiser på samme eller forskjellig billett, men som regel må du hente nytt boardingkort i BKK.

Husk at du ofte skal motsatt vei av utgangen / bagasjeuthentingen når du kommer til BKK for innenlands transfer. Nytt boardingkort får du i egen serviceskranke for reisende som skal til de innenlandske destinasjonene som har tollbehandling (deriblant KBV). Den kan være litt vanskelig å se, det er egen skranke midt blant øvrige transferdisker).

Like etter transferdisken er det gjennomgang til innenriksdelen - der er det egen passkontroll for innreise til Thailand (altså fortsatt i BKK) - vanligvis uten særlig kø når du kommer med SAS i alle fall.

Hvis du ikke vet hvilken vei du skal når du kommer ut av flyet bør du spørre de Thaiansatte med en gang - det står jo alltid flere ved ankomstgaten.

jkaven
01-07-2010, 18:53
Takk for svar.

Flyet mitt lander 10:20 på Gardermoen og jeg skal ikke videre før 19:00, har ikke så veldig lyst å dra inn til byen, hvor tidlig kan jeg dra inn til avgangshallen?

SudCaravelle
01-07-2010, 19:34
Lag en fin rapport da.. :)

TG923
01-07-2010, 19:59
Er vel ingen hindring i å gå tidlig inn på OSL, men ting er jo ganske dyrt på flyplassen da.

For ordens skyld; pass på at de sjekker inn bagasjen din hele veien til KBV, og ikke hør på skrankepersonalet hvis de sier du må ta ut bagasjen i BKK. Det er slett ikke uvanlig at personalet ikke vet hvilke innenlandsdestinasjoner som har tollbehandling på ankomststedet (i og med at det ikke gjelder alle flyplasser i Thailand).

Chriscross
01-07-2010, 20:36
Hva krevde optiontown? God tur!

jkaven
01-07-2010, 20:46
underkant av 500 euro, fikk billetten for 8,500. Fikk Economy Extra billett på turen tilbake for bare 200kr mer enn economy :)

jkaven
01-07-2010, 20:47
Lag en fin rapport da.. :)

Skal prøve å få tatt noen fine bilder, så får vi se om jeg klarer å få noe bra ut av det!

LNv22
02-07-2010, 09:48
Gode dealer man får med optiontown noen ganger!

Hva er for øvrig sannsynligheten for å bli oppgradert gjennom ordningen?

Concorde
03-07-2010, 15:28
Velger du en ukurant businessdag eller tidspunkt, er det stor sannsynlighet.

joamykle
19-07-2010, 14:20
Hva defineres som ukurant businessdag eller tidspunkt da?

I forhold til optiontown, har det noe å si åssen type bilett man i utgangspunktet har kjøpt før oppgraderingen, eller er det et fett om man f.eks har economy fixed eller flex billetter?

LN-AØR
19-07-2010, 15:33
I forhold til optiontown, har det noe å si åssen type bilett man i utgangspunktet har kjøpt før oppgraderingen, eller er det et fett om man f.eks har economy fixed eller flex billetter?http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Oppgradering/?vst=true

Tristar1011
20-07-2010, 08:18
Hei! Jeg har laget en profil hos Optiontown nå, jeg skal ut å fly ganske langt om 3 uker. Jeg fikk frem reiseruta når jeg logget inn og alt stemmer, men det er helt blankt under alle kolonnene "Sign-up price", "Economy extra" og "Business". Betyr det at oppgradering ikke er mulig?

Takk!

Chriscross
20-07-2010, 08:42
Vet ikke om det hjelper, men om du kan prøve en annen nettleser. Kanksje prisene komemr frem da.

Tristar1011
20-07-2010, 09:01
Vet ikke om det hjelper, men om du kan prøve en annen nettleser. Kanksje prisene komemr frem da.

Takk for tipset, men tror nok ikke det er det. Alt annet kommer frem, ser bare ut som det ikke er noe tilgjengelig. Enda ihvertfall. Men får opp alle 6 flightene uten problem.

Vegasbaby
20-07-2010, 19:41
Det er mulig SAS gir bonuspoeng basert på utfallet av oppgradering hos Optiontown, men ifølge denne tråden på flyertalk gir alliansekollega Continental ikke det:

http://www.flyertalk.com/forum/sas-eurobonus/1041467-optiontown-com-upgrades-still-running.html

Merkelig av Continental, spør du meg.

LN-MOW
20-07-2010, 19:48
Det er jo bare SAS, Baltic og Kingfisher som er med i Optiontown ..

Personlig synes jeg hele opplegget er håpløst ... de kunne valgt interne løsninger istedet for å outsource det på denne måten.

Tristar1011
21-07-2010, 11:44
Det er jo bare SAS, Baltic og Kingfisher som er med i Optiontown ..

Personlig synes jeg hele opplegget er håpløst ... de kunne valgt interne løsninger istedet for å outsource det på denne måten.

Hvordan kan man finne ut hva en oppgradering koster? Sånn generelt, utenom Optiontown? Må man ringe SAS eller kan man finne det online?

Concorde
21-07-2010, 12:22
Generellt er det mellomlegget mellom den biletten du har og businessclass.

Tristar1011
21-07-2010, 12:42
Generellt er det mellomlegget mellom den biletten du har og businessclass.

Ok, så da må jeg bare søke opp tilsvarende tur men på BC.

Takk!

LN-MOW
21-07-2010, 17:51
Ikke alle priser er 'oppgraderbare' dog ... så det finnes ingen standardsvar på dette.