View Full Version : Plattformen Sola
Heisann!
Kommer bare med ett ønske, og det er om NSFF kan ta opp med grunneier av plattformen på Sola om det er mulig å utvide den i bredden. Ser flere ganger at plattformen er skjåka full. Dette er jo trist for de som havner bakerst!
Derfor lurer jeg på om det er mulig? Er helt sikker på at vi lokale kan stå for en liten dugnad på utbyggingen. Så lenge den blir litt bredere så vil det gå greit det!
Hvis dette er aktuelt å ta opp, kan dere også spørre om de kan beskjære (gran?)trærne som står nordover litt også? :colgate:
NSFF har vel ingenting de skulle ha gjort på Sola.
Vi har planer om å få til nok en plattform her borte, mellom den vi har og Maxi terminalen. Men dette må vi være med å betale
Dette er ikke overraskende holdning fra deg Lennart...
Hvis foreningen kan bidra på noen måte syns jeg dere skal ta kontakt med styret og forhøre dere om muligheten for det, det er jo flott at Avinor har bidratt og tatt tak i den som er satt opp der i dag.
Det burde kanskje sjekkes for muligheter til å utvide den som er der, alternativt å få en et annet sted, men jeg mener dette bør kunne være noe dere tar sammen med foreningen.
Jeg tror Lennart har misforstått litt hensikten med å ha en forening som jobber for flyentusiaster, det er ingen konkurranse, det er et seriøst og ikke minst respektert arbeide styret nedlegger. Hvis det kan gjøres i samarbeide med lokale på stedet styrker det bare foreningen som en enhet med samme utganspunkt og samme interesse.
Jeg vil oppfordre dere til å samarbeide med foreningen og sammen få til et bra opplegg.
Sammen er vi sterkere enn å operere på egen hånd!
NSFF har vel ingen planer om å gjøre noe for andre flyplasser enn OSL ?
Her ordner vi opp uten hjelp av NSFF. Det har vi alltid gjort og kommer alltid til å gjøre
Nei NSFF kjør på og få ordnet noe dere !!!!
Lennart, du har selvsagt lov å ha dine egne meninger om dette. Jeg mener det i hvertfall blir feil om du som en av mange (også medlemmer) skal gå så sterkt ut å si dere klarer dere på egen hånd. Det gjør dere sikkert men du leser altså ikke det jeg skrev og det gikk ikke inn der det burde.
Nå er jeg ikke i styret så NSFF må uttale seg på eget grunnlag men som medlem kan jeg si foreningen har gjort mye for andre flyplasser selv om ikke alt resulterer i en stor plattform der og da. Det er ofte problemer en støter på som myndigheter, forsvaret etc. og det tar lang tid å få løsninger på plass.
Jeg synes du skal komme ut av ditt lille skall og heller være med flyentusiaster i ditt område og landet ellers og stå sammen.. Det skaper samhold, det skaper løsninger. Jeg utfordrer deg derfor til å ta ansvar som den aktive spotter du er der borte og sammen med foreningen få til løsninger. Det kan være gode kontakter, mulighet for å skaffe kapital etc kan komme godt med fra foreningens side.
På dine svar høres det ut som det er konkurranse om hvem som kan få til mest. Tenk heller på entuasiaster i samme område som deg og vis at du kan samarbeide og ta i et tak sammen med andre. Hvorfor i all verden sitte for seg selv på utsiden, foreningen jobber da for alle som liker å følge flytrafikken her i landet men de trenger lokal støtte på stedet og lokale kontakter som i samarbeide kan få til noe.
Det skader ikke å prøve...
Da har jo foreningen 2 gode saker å jobbe med, utbygging av nåværende og oppsettelse av ny.
Jeg tror eneste mulighet for foreningen å styrke sin posisjon på SVG, er å vise seg litt. Jeg vett ikke hvor mangen medlemer foreningen har fra Stavanger området. Men ut fra hva jeg hører virker det som det er ganske få, med tanke på hvor mangen spottere vi er.
Da har jo foreningen 2 gode saker å jobbe med, utbygging av nåværende og oppsettelse av ny.
Jeg tror eneste mulighet for foreningen å styrke sin posisjon på SVG, er å vise seg litt. Jeg vett ikke hvor mangen medlemer foreningen har fra Stavanger området. Men ut fra hva jeg hører virker det som det er ganske få, med tanke på hvor mangen spottere vi er.
Jeg er av prinsipp enig i det du skriver, nå er det faktisk endel medlemmer med adresse i Stavanger, men spørsmålet er hva du mener med å vise seg litt. En forening som NSFF er bygget på medlemskap og jo flere medlemmer jo sterkere står foreningen, desto større omfang blir området og oppgavene som den kan påta seg.
Det sier seg jo selv at med et styre på seks personer trengs det også lokale "medhjelpere" som kan være en forlengende hånd for foreningen på stedet.
Jeg tror nok noen går i den tåkeheimen at det gidder jeg ikke betale for , men de må gjerne komme å ordne opp....vel NSFF er vel en forening som kan trekke i mange tråder, kan bidra på mange måter MEN det må gjøres i samarbeide med spottere på stedet. Da nytter det ikke å sette seg ned å si det gidder jeg ikke...det beste hadde at noen viste at de virkelig er spottere og flyentusiaster som tar hobbyen på alvor og har medlemskap i NSFF, støtter arbeidet der og oppretter kontakt med styret som i samarbeide får til enda bedre forhold der det er behov for det.
Med dere skjønner sikkert at styret i foreningene ikke kan sette seg på flyet å reise bort til Sola for å være på plattformen å vise seg frem? Men hvorfor ikke ta utfordringen min, en eller to som er tøffe nok til å ta kontakt med styret, bli den lokale avdelingen i Stavanger....hold kontaktem med styret, få hjelp der det er behov, ja kanskje til og med økonomisk hjelp til å bygge ut på dugnad. Og blir det dugnad skal jeg personlig fly over å hjelpe til om det er ønskelig og sikkert andre medlmmer. Det handler ikke bare om hva foreningen kan få til på OSL men hva kan foreningen få til på andre flyplasser sammen med lokale spottere...
jeg skjønner ikke at det er vanskelig å skjønne det og ta en slik utfordring...
men det er nå meg da...:D
andreas97sas
01-07-2010, 12:30
Helt enig plattformen på SVG begynne og bli veldig liten nå :(
Da har jeg gjort min jobb, så håper jeg, at dere som ønsker forbedringer på Sola (og ellers i landet), melder dere inn. Ser også at alle dere unge, blir med å løfter oss SVG-spottere frem.
andreas97sas
01-07-2010, 13:28
De skulle lagt til noe på den haugen vi pleier og så på ved 18 :) Jeg kan bli med og jobbe men bare som dere vet det så når det komme fly stopper jeg opp for og ta bilder :D
Skal melde meg inn, men det blir først etter at jeg får lønn :colgate:
*kinda broke*
Hauen ved rwy 18, blir nok aldri aktuell. Den brukes til beite for kuer i sommerhalvåret. Og her er det ingen gjereder eller noe, som står er i veien for å få bra motiver, så egentlig ingen hensikt med en plattform der.
Harald Oanes
01-07-2010, 20:46
Helt enig Rox, og eg kan ikke forstå at man på død og liv skal være så negativ til det som evt. kommer oss alle til gode. Om det er OSL eller SVG, så driter jeg i hvem som gjør hva og ikke gjør noe som helst - men det jeg bryr meg om, er de som gidder ta ansvar - og da svært gjerne i organisert virksomhet. Dette er jo ingen landsdels-krig, vi har vår plattform på Sola og burde være glad som sol og blå himmel for å ha den fantastiske muligheten vi har der ute på flyplassen. Eg er jo som en nykommer i spottemiljøet, men rundt plattoformen har eg fått nye flotte bekjentskaper, og det er for meg fulstendig likegyldig om det er vest- eller østlendinger... Plattformen er jo ikke vårs, vi har den vel på "utlån" - og i stedet for å krangle som her - så burde vi smile og være takknemlige, og ikke minst - være ydmyke for en sådan mulighet som plattformen gir.
Ja det er til tider folksomt - men mesteparten av min fototid er jeg alene, så det er jo opp og ned etter hva som måtte ankomme. Men jeg er i mot at enkeltpersoner forsøker å skape enda nye plasser hvis dette skulle bli en krangel om hvem og hva og hvorfor... Man skal være svært forsiktig i sin fremmarsj for å få grunneier på sin side, og da hjelper det i hvertfall ikke med noen landsdelskrig. Man må for all del trø meget forsiktig for å få til nye prosjekter, uten at jeg på noen som helst måte kjenner til hvordan en slik sak skal gjøres korrekt - synes jeg utad at et organisert opplegg er mest troverdig.
Man kunne sikkert tenkt seg mange plattformer rundt Sola, men man kan jo ikke gå rundt å tro at det for hver gode plass man vet - må det bygges en plattform...!
hei å få fra en som står på utsiden - men som gjerne melder seg inn i en organisert forening...
H
Airbus 330
01-07-2010, 21:11
Helt enig med deg Harald Oanes.
Vi som sitter i styret i NSFF jobber da selvsagt ikke bare for de som spotter ved OSL, vi jobber for våre medlemmer i hele landet.
Men ting tar tid, det er mange møter som skal holdes før en ferdig plattform står ferdig.
Ved våres nye plattform vi fikk oppført ved OSL ifjor, så fikk vi en regning på 20 000,- nok. Så det viser at det er ikke billig å sette opp, men på dugnad så er det store muligheter å spare penger.
Jeg tror man ikke skal forvente seg at ved Sola skal få satt opp 2-3 nye plattformer, det spørs jo selvsagt på hvor de vil ligge og om det kommer i konflikt med militæret og Avinor. I tillegg til pris, materialer er IKKE gratis.
Det er her vi i NSFF er kjekke å bruke til det, stå sammen i en forening som taler alle spottere og flyinteriserte sin sak.
Alle vi i styret er ihuga entusiaster selv, og flere av oss har vært med siden oppstarten i 2006.
Så jeg håper at Lennart ikke tror dette er en "krig" mellom spotterne ved SVG og OSL for å få den beste plattformen, og at vi i NSFF bare jobber for OSL.
Da tar du grundig feil i så fall.
Vi som ofrer vår fritid og jobber gratis i NSFF er til for ALLE, ikke bare for de som tilhører ved OSL;)
Jan-Kåre
NSFF
Ikke meninga å blande meg inn, jeg er HELT på nøytral grunn når jeg spør:
Har NSFF noen prosjekter i andre byer enn Oslo? Har de gjort noen konkrete tiltak på andre flyplasser enn OSL? Har de planer om tiltak?
Sagt på en annen måte; hva er det NSFF kan stå tilgjengelig med som støtte når det kommer til tiltak/prosjekter ved andre lufthavner? Økonomisk støtte? Innsider/kontakt-skapende støtte?
NSFF har vel en dialog med Avinor om plattform ved BGO, om jeg ikke husker feil...
Airbus 330
01-07-2010, 21:31
Har NSFF noen prosjekter i andre byer enn Oslo? Har de gjort noen konkrete tiltak på andre flyplasser enn OSL? Har de planer om tiltak?
Sagt på en annen måte; hva er det NSFF kan stå tilgjengelig med som støtte når det kommer til tiltak/prosjekter ved andre lufthavner? Økonomisk støtte? Innsider/kontakt-skapende støtte?
NSFF har vel en dialog med Avinor om plattform ved BGO, om jeg ikke husker feil...
Stemmer, vi er i dialog med Avinor ved BGO.
Vi har også hjulpet til ved TRD for 2 år siden da de mistet sinie spotterplasser, jeg dro selv personlig til Værnes der jeg møtte 2 lokale medlemmer og vi hadde ett møte med Flyplass sjefen. Vi fikk til at de fikk lov til å stå på en steinvoll intill den skal bort da det bygges der. Vi jobber nå med å finne nye løsninger der nå, men det er ikke lett da det bygges rundt hele flyplassen.
NSFF fikk for ca 1 uke siden en henvendelse av ett nytt medlem fra TOS, som lurte på om vi kan hjelpe til med å bedre spotterplassene der oppe.
Vi har også vært ved RYG flere ganger i møte med ledelsen der, og vi skal ha ett nytt møte etter ferien for å prøve å finne en løsning.
Økonomien til NSFF er ikke all verden, så noe særlig økonomisk støtte blir vannskelig pr. idag. Vi hjelper til med å opprette kontakt og være med på evnt møter hvis det er behov for det.
Så som dere ser, så er det ikke bare ved OSL vi hjelper til;)
Les postene mine over så får du svar på nettopp det du spurte om....
For også å si det på en annen måte, det spørres mye om hva foreningen gjør, hvis en gidder ta seg 5 minutter å lese styrereferat, årsrapporter etc på www.flyspotter.net og setter seg litt inn i det så åpner en ny verden seg for enhver som spør ;) Og så er det som Airbus 330 sier, det er viktig å ta kontakt med foreningen. De som er lokale spottere vet hvordan forholdene er, det vet ikke styret eller foreningen, de må gjøres kjent med hva trengs det hjelp til og hvor osv...da kan en få til mye...men ikke sitt å vent på at foreningen kommer løpende og snuser opp alt som kan gjøres...BLI MEDLEM - TA KONTAKT - NYT FELLESKAP OG SAMARBEIDE - Er det noe å lure på?
NSFF fikk for ca 1 uke siden en henvendelse av ett nytt medlem fra TOS, som lurte på om vi kan hjelpe til med å bedre spotterplassene der oppe.
Det er jeg fullstendig klar over, men jeg fikk inntrykk av at det var litt gjentakelse av det vi viste før og "lykke til". Ikke for det, det blir ikke mer enn man gjør utav det selv, men gitt at vi ikke kjente verdens snilleste innsider på flyplassen (også resident på forumet ;) ) så hadde vi nok ikke fått gjort så mye. Og derfor stiller jeg meg spørsmålet: nøyaktig hvor mye får NSFF gjort på andre flyplasser enn OSL?
Men som sagt; jeg veit veldig godt hvordan det er å ha slike frivillige verv. Har selv sittet i styret til en klubb hvor det var lite tiltaksvilje, da blir det fort at man står og spinner i samme sporet en hel sesong :)
ja. eg er enig at platformen e for liten.. den burde vert lange og smal istedefor kvadratisk . også trærne rett nord for platformen bør hugges ned.. og bruke trærne til materialene til tilbygg av plattformen.. hehe..
og ja det e blitt stadig flere yngre flyentustiaser å se på platformen.. og de e mindre av vekst, og får da problemmer med å stå framme for å ta bilde...
men kan oppfordre å ta hensyn til våres høyde.. de som er minst står framme og de høyest stå bak feks.
Har sett det står en liten tårn der ved østbanen.. den ser ikke i brukt .. eller ? den kune vert bra å bruke som spotterplatform. Ka med å spør å flytte den dit ti dagens platform.. :)
Jeg er ikke medlem, og heller ikke flyspotter, men har et inntrykk av at NSFF har gjort en solid jobb for å bygge tillitt hos Avinor og på OSL. Dette er arbeid som bør komme til nytte framover også på andre flyplasser. Dessverre er flyspotter.net nede nå, så jeg får ikke sett nøyere på dokumentere.
Kritikken fra Lennart synes jeg virker unødvendig surmaget, men jeg kjenner igjen en kjerne som jeg har sett i flere andre organisasjoner.
En organisasjon som har et nasjonalt formål og navn, men med et klart tyngdepunkt på Østlandet, oppfattes ofte som lite interessert og villige til å drive aktivitet utenfor Oslo, selv om styret gjerne mener de er det. NSFF kan havne i en slik situasjon.
Det er særlig to feil slike organisasjoner gjør, gjerne ubevisst:
Styret har base i Oslo, der både leder og andre sentrale medlemmer bor. Eventuelle styremedlemmer utenfor Oslo får kun deltatt på styremøter via telefon og oppfattes som "distriktsrepresentanter" som ikke deltar fullt ut i det sosiale fellesskapet styret (også) er.
Aktiviteter i Oslo drives som nasjonale aktiviteter, mens aktiviteter utenfor Oslo overlates til lokallag eller andre ildsjeler. Slik blir den nasjonale foreningen i praksis både en nasjonal forening og et lokallag for Oslo, ofte mest det siste.
For å hindre ei slik utvikling er det viktig at valgkomiteen gjør et solid arbeid for å sette sammen et styre som ikke bare representerer Oslo, men også viktig at styret er bevisst på at de skal jobbe for aktivitet i hele landet. En leder som ikke bor i Oslo er både et viktig signal om at man ikke er en Oslo-forening og vil som regel føre til at styrets arbeid får fokus også andre steder.
Ved aktivitet i Oslo er det også viktig å ta med andre personer enn styret, gjerne med betydelig ansvar for aktiviteten, for å skille dette fra det nasjonale arbeidet.
Dette er mine erfaringer fra mange år i ulike organisasjoner, og ikke basert på NSFF. Jeg har vært medlem i to nasjonale organisasjoner som har hatt betydelige problemer av denne typen, den ene klarte aldri å forbedre seg og mistet meg og flere andre medlemmer på det. Den andre andre har ved bevisst arbeid klart spre aktivitet til flere steder og fått økt aktivitet totalt og spredd jobben med å ha arrangementer.
For å hindre ei slik utvikling er det viktig at valgkomiteen gjør et solid arbeid for å sette sammen et styre som ikke bare representerer Oslo, men også viktig at styret er bevisst på at de skal jobbe for aktivitet i hele landet. En leder som ikke bor i Oslo er både et viktig signal om at man ikke er en Oslo-forening og vil som regel føre til at styrets arbeid får fokus også andre steder.
Det er jeg fullt ut enige i men nå er det nå en gang slik at kandidatene utenfor Oslo ikke står i kø og flere ble forespurt men hadde ikke mulighet så tankegangen er der nok allerede.
Men tror ikke vi skal forvente at NSFF er så stor forening at et styre kan sitte spredt ut over landet. Det er vanskelig nok å få samlet et styre som sitter rundt Oslo. Nå er styret i dag fra Romerike, Oslo, Asker og Bærum samt Askim så på Østlandet er det stor spredning, men ser poengene dine.
Det skal dog sies at styrets medlemmer har vært mye på reisefot og hatt både møter med Avinor i Bergen og Trondheim og Rygge så de kommer seg da litt ut ;)
Harald Oanes
02-07-2010, 11:18
Jeg har meget stor respekt for at mennesker gidder å engasjere seg for andre, gjerne gjennom lag & foreninger, og da som oftest uten noe vederlag heller. Flott! Jeg har intet problem med at styre & stell er sentrert rundt OSL, det må man bare leve med, av en eller annen grunn sitter jo også regjeringen på de trakter - det betyr jo ikke at man driter i de andre stedene av den grunn. Desverre kan ikke jeg bidra med så mye grunnet mitt sykdoms/skade-bilde, men jeg melder meg svært gjerne inn i foreningen - og ønsker dere velkommen til Stavanger når det måtte være behov og/eller mulighet for det... Stå på!
hei å hå
H
Airbus 330
02-07-2010, 16:40
Jeg har meget stor respekt for at mennesker gidder å engasjere seg for andre, gjerne gjennom lag & foreninger, og da som oftest uten noe vederlag heller. Flott! Jeg har intet problem med at styre & stell er sentrert rundt OSL, det må man bare leve med, av en eller annen grunn sitter jo også regjeringen på de trakter - det betyr jo ikke at man driter i de andre stedene av den grunn. Desverre kan ikke jeg bidra med så mye grunnet mitt sykdoms/skade-bilde, men jeg melder meg svært gjerne inn i foreningen - og ønsker dere velkommen til Stavanger når det måtte være behov og/eller mulighet for det... Stå på!
hei å hå
H
Du er hjertlig velkommen som medlem Harald, takk for støtten din.
Skal ikke se bort ifra at noen i styret i NSFF tar turen til Sola på besøk :up:
Du og andre kan melde seg inn på post@flyspotter.net legg igjen navn, adresse og postnummer/sted så ordener vi det.
NSFF
Hm.. Kan være jeg skapte en noe fiendtlig debatt her. Det var ikke meningen.
Vet at NSFF har gjort en kjempe jobb på OSL. Og en kjempebra jobb var det.
Kommer bare med ett forslag nå. Blir vel kansje til og med vanskelig å utvide den eksisterende.
Husker å ha sett i Airliner World, den plattformen de har på Malta's flyplass.
Den ligner litt på den som er på BLR, bare at den er mye lengre.
http://farm3.static.flickr.com/2599/3915349577_c0c00d43ae.jpg
Hadde det vært noe å få satt opp en sånn ved den eksisterende? Evt. fått satt den opp med veien som går bort til cargobygget?
Bare lufter ideen..
Hei Even
neida ikke noe fientlig debatt her, ta nå mine innlegg mer som et spark til at spottere over hele landet jobber sammen for felles mål, mulig jeg strekker det litt langt men ikke tro at du har satt i gang noe uenighet, ta det helt med ro.:p
Ta det med en klype salt og se mer på det som litt fyring av bålet for å få spottere samlet under en felles parafly. Foreningen har et flott styre som jo jobber det de kan og for et felles mål. Men det er viktig for alle foreninger at medlemstallene er stigende og at det igjen gir gnist til å legge ned det arbeidet disse flotte personene gjør som jobber aktivt med NSFF.
Så du har bare vært med på å skape debatt og det er jo det et forum er til for så løp å knips og meld dere inn og så blir det nok en flott sommer skal vi vite :) God helg!
svgspotter
16-08-2010, 22:55
ja. eg er enig at platformen e for liten.. den burde vert lange og smal istedefor kvadratisk . også trærne rett nord for platformen bør hugges ned.. og bruke trærne til materialene til tilbygg av plattformen.. hehe..
og ja det e blitt stadig flere yngre flyentustiaser å se på platformen.. og de e mindre av vekst, og får da problemmer med å stå framme for å ta bilde...
men kan oppfordre å ta hensyn til våres høyde.. de som er minst står framme og de høyest stå bak feks.
Har sett det står en liten tårn der ved østbanen.. den ser ikke i brukt .. eller ? den kune vert bra å bruke som spotterplatform. Ka med å spør å flytte den dit ti dagens platform.. :)
Ja helt enig med deg B767. Har flere ganger opplevd at de voksne bare klenger seg fram og stjeler plassen min, noe jeg synes er veldig uhøffelig av de voksne. Man skal ta annsvar for tenåringene her på sola
i motsetning syntes jeg også plattfromen er ganske liten; hvis ikke vi blir større? :8: Dugnad?? jeg er med! :D
Airbus 330
16-08-2010, 23:07
Ja helt enig med deg B767. Har flere ganger opplevd at de voksne bare klenger seg fram og stjeler plassen min, noe jeg synes er veldig uhøffelig av de voksne. Man skal ta annsvar for tenåringene her på sola
i motsetning syntes jeg også plattfromen er ganske liten; hvis ikke vi blir større? :8: Dugnad?? jeg er med! :D
NSFF er i kontakt med Avinor Sola om saken, så får vi se hvordan det går. :)
Jeg har opplevd det motsatte, de ga meg plassen sin. :)
Helt enig at den er litt liten av og til, jeg blir gjerne med på dugnad hvis det blir noe!
Er ikke medlem i NSFF enda, men skal nok melde meg inn etter hvert ;)
Erik
Norwegian15
17-08-2010, 19:27
Er enig med dere at vi har en liten plattform på sola, skal ta et eksempel. Når A340 fra Frankrike kom i sommer, var det fullstappet på plattformen. Så jeg er med å hjelper til med plattformen.
Ja, da var det stappfullt.
Heldigvis var det noen snille som slapp de minste fram :)
andreas97sas
17-08-2010, 20:28
Enig med Erik :) opllever også at voksne presser seg fram :) Men somregel er folk hyggelige og slepper de miste frem :)
Neste sommer blir det til at jeg tar med meg ett spann med beis, og beiser plattformen. Syns godt den kunne trengt ett strøk bare nå. Dog er det vanskelig å få med seg ett span på moped. Men det fikser jeg neste sommer ;)
Norwegian15
17-08-2010, 23:01
Kan hjelpe til vis det trengs med beising ;)
Airbus 330
18-08-2010, 21:30
Da har NSFF fått svar fra Avinor Sola og opprettet kontakt.
De stiller seg positive til de innspill vi kommer med i forhold til de behov og ønsker vi har for våre medlemmer.
De kommer dog med en liten pekefinger ang spottere ved Sola, de har problemer med at de ikke parkere ved anvist plass uansett hvor mange ganger de blir tilsnakket. Tjenestebiler blir stengt inne, og parkering helt inntil gjerde blir også praktisert.
Vi i NSFF ber ALLE og ikke minst våre medlemmer om å følge de anvisninger og regler som gjelder ved flyplassen.
Avinor ber om ett møte med NSFF, som vil sende en fra styret til Sola til møte.
NSFF
Dette var bra informasjon. Får håpe på et positivt møte, og så får vi lokale stille opp om det trengs:)
Når det gjelder parkering helt opptil gjerde, så burde dette IKKE forekomme, da det faktisk er markert opp med hvitt område hvor det ikke tillattes å parkere.
Tusen takk for info Airbus_330, og ikke minst takk til NSFF!
Det er et av Forsvaret sine (de har flere) "vakttårn" de bruker ved øvelser osv.. tror nok det blir stående nøyaktig der det står :)
De kommer dog med en liten pekefinger ang spottere ved Sola, de har problemer med at de ikke parkere ved anvist plass uansett hvor mange ganger de blir tilsnakket. Tjenestebiler blir stengt inne, og parkering helt inntil gjerde blir også praktisert.
Vi i NSFF ber ALLE og ikke minst våre medlemmer om å følge de anvisninger og regler som gjelder ved flyplassen.
NSFF
De som parkerer feil er folk som ikke tilhører spottere, og helst familier som bare skal se på fly. De driter i om noen (les oss spottere) snakker til dem
Vi voksne som spotter vet hvor vi skal parkere :rolleyes:
Airbus 330
19-08-2010, 23:28
De som parkerer feil er folk som ikke tilhører spottere, og helst familier som bare skal se på fly. De driter i om noen (les oss spottere) snakker til dem
Vi voksne som spotter vet hvor vi skal parkere :rolleyes:
Jeg vet Lennart, det jeg også svarte Avinor Sola.
Men lovet å ta det opp her også i tilfelle :)
Jeg har også kontaktet Avinor Sola om nok en plattform, men den er uviss pga mangel på parkerings plasser
andreas97sas
25-08-2010, 16:01
Håper den blir større ;D
chrSVGa380
25-08-2010, 16:03
Større + en til :p
Hva med å sette opp en informasjonskilt der en plass der det informeres om spotting av fly.. og noe små reglementer angående parkering i området.. og slik ?