PDA

View Full Version : Uflaks, eller frekkhet av AirBaltic

AirbusTrond
29-06-2010, 12:08
"Unfortunately we are not able to confirm the flight fare that we offered you. Sometimes flights for certain fares get sold out while you are in booking process. We are sorry for this inconvenience and kindly ask you to check the availability below and choose a new fare and/or flights.
(ref: F29E579E 29061205)
Once you have selected your flights, you will find the full itinerary price in the "Selected itinerary and fare" box below. All prices are displayed in EUR"

Prisen gikk opp fra 71 til 85 euro i prosessen...

staale
29-06-2010, 12:37
Ikke bare de som driver slik....

Mens jeg var online og bestilte hos KLM, så gikk prisen opp fra ca 4000,- til 4750,- under prosessen... Gikk inn og valgte på lavpriskalenderen, og før jeg fikk lagt inn data kom første beskjed om at akkurat DEN billetten var utsolgt. Så gikk jeg tilbake, valgte neste nivå, og fikk det samme igjen. Rimelig surt, men sikkert ikke enestående.........

AirbusTrond
29-06-2010, 12:44
Ble bare surr når jeg skulle prøve å bestille til 85 euro også, samme beskjeden. Første gang kom persondata default opp på nytt, andre gangen var det med blanke ark. Det skal sies at sidene var nede rett før jeg booket, så kanskje noe sand i maskineriet.

Jeg booket via ebookers.no i stedet og fikk til den nye prisen der. Spiller ikke så stor rolle, men jeg synes generelt AirBaltics side var noe rotete.

Det blir TAROM fra Bucuresti mandag 16.08 via Riga hjem til Oslo på ettermiddag/kveld. Klart billigste alternativ.

Turbomeca
29-06-2010, 15:56
Jeg fikk akkurat samme melding da jeg skulle bestille på airbaltic.com for noen uker siden, men om jeg husker riktig var det den gang snakk om et enda større prishopp enn i dette tilfelle. De var fortsatt det marginalt billigste alternativet, men jeg ble såpass irritert at jeg endte opp med å fly med noen andre.

sukram
30-06-2010, 10:03
AirBaltic sine bestillingssider er en katastrofe, selv om den har blitt litt bedre etter siste opprydding.

Men dersom man søker gjennom store søkemotorer, for deretter å bli overført til BTs egen side, har jeg opplevd flere ganger at prisen har økt i prosessen. De har fortsatt vært billigst, men det er jo grunnleggende irriterende.

AirbusTrond
30-06-2010, 12:09
Jepp, de ligger på Finn.no fortsatt ute med laveste pris, selv om de ifølge seg selv i går satte opp prisen for et døgn siden. Og når man bestiller på andre sider får man bagasje-problematikken inn i bildet, ettersom man må betale ekstra for denne. Får se hvordan det går.

Spantax
30-06-2010, 12:24
Jepp, de ligger på Finn.no fortsatt ute med laveste pris, selv om de ifølge seg selv i går satte opp prisen for et døgn siden. Og når man bestiller på andre sider får man bagasje-problematikken inn i bildet, ettersom man må betale ekstra for denne. Får se hvordan det går.

Du må uansett betale ekstra for bagasjen hvis du bestiller på airbaltic.com. Bestiller du f.eks. på Wideroe.no og får en SK-codeshare så gjelder SK-regler også på BT.

JoeW
30-06-2010, 13:00

Tidligere var det ihvertfall slik at billetter kjøpt gjennom reisebyrå inneholdt 20K inkludert, fordelt på max to kolli - mens airbaltic.com-kjøpte billetter hadde separat bagfee.