Log in

View Full Version : Ingen får se mine bilder...!

Harald Oanes
27-06-2010, 11:05
...fordi de ligger i Photobucket - og selv om jeg betaler for shit`et - så må jeg altså oppgradere til "pro-version" for å få tilgang til mine bilder... Det er altså ikke nok å betale, man skal altså betale enda mer. Grunnen er visst at det er for mange av dere som ser på mine bilder, "gud forby" - så trafikken er overskredet det jeg har betalt for... Da er det jo bare å la være å laste opp bilder da...

H

Scandinavian
27-06-2010, 11:10
Skaff deg en flickr konto.

Harald Oanes
27-06-2010, 11:20
Skaff deg en flickr konto.

Må visst det... Men vet ikke om eg orke legge opp alt på ny igjen der også... Men - har jo også eget domene, men det blir så tungvingt å lage egne img-koder for hvert bilde selv...

H

ENGM 911
27-06-2010, 11:21
Har selv problemer med photobucket, lever sitt eget liv til tider. Vurderer flickr, men må man da ha yahoooooomail?

Scandinavian
27-06-2010, 11:26
Du får vel en yahoo mail med på kjøpet, men det er ikke noe krav at du har en yahoo mail for å kunne bruke flickr.

ENGM 911
27-06-2010, 11:31
Du får vel en yahoo mail med på kjøpet, men det er ikke noe krav at du har en yahoo mail for å kunne bruke flickr.

Takk, skal prøve det ut.

Egenes
27-06-2010, 11:48
Flickr funker som en drøøøøøøøøm!

Harald Oanes
27-06-2010, 12:55
Flickr funker som en drøøøøøøøøm!

E det ikke trafikk- og størrelses begrensninger der...?

H

Vede
27-06-2010, 12:58
Bruker Windows Live (Hotmail) jeg. Fungerer meget bra det også!

Egenes
27-06-2010, 13:00
Tror ikke det. Men kan ikke utale meg om det. Min erfaring er at det funker - verdt ett forsøk ;)

Martin
27-06-2010, 13:07
Jeg trodde Photobucket var enten gratis eller Pro? Finnes det andre betalingsvarianter enn Pro?

Discus
27-06-2010, 13:13
Hmmm...ja, Martin, tenkte på det samme.

Uansett er vi straks over i juli og da får vi igjen nyte bildene dine, Harald!

BSSW
27-06-2010, 13:20
Du kan jo åpne flere kontoer hos Photobucket også Harald. Hvis du har mange nok, så slipper du kanskje også unna å betale, men du må ha forskjellig email adresse til hver konto...

Men det er jo litt å "administrere" da...

Uansett så vil jeg i hvert fall si at det er gøy å se bildene dine hver gang, selv om jeg ikke kommenterer så mye...

Harald Oanes
27-06-2010, 13:46
Jeg trodde Photobucket var enten gratis eller Pro? Finnes det andre betalingsvarianter enn Pro?

Ja det er faktisk en "mellom-ting" mellom gratis og Pro... Og den har gått for meg i årevis med automatisk fornying hvert år - så slipper man alle "sponsorene"...

H

LN-MOW
27-06-2010, 13:47
Må visst det... Men vet ikke om eg orke legge opp alt på ny igjen der også... Men - har jo også eget domene, men det blir så tungvingt å lage egne img-koder for hvert bilde selv...

H

Jeg bruker konsevvent eget domene. Ja - litt mer jobb, men jeg synes det er verdt det. Ingen begrensninger og full kontroll. Lagersiten kan gå konk og forsvinne, men ditt eget domene vil alltid være der. Med litt organisering er det ikke voldsomt stor forskjell heller.

Harald Oanes
27-06-2010, 13:49
Uansett så vil jeg i hvert fall si at det er gøy å se bildene dine hver gang, selv om jeg ikke kommenterer så mye...

Takk takk, hyggelig å høre - det er måte på hvor mange ganger man kan gidde å komentere andres bilder, og hadde det vært derfor jeg lastet opp bilder så hadde jeg ikke giddet (derfor står det aldri "komenter gjerne" når jeg poster noe...). Klart jeg setter umåtelig pris på alle hyggelige tilbakemeldinger, men det primære er at jeg vil dele mine bilder og mine ord med dere...

Hei å hå

H

Discus
27-06-2010, 14:00
Ja det er faktisk en "mellom-ting" mellom gratis og Pro... Og den har gått for meg i årevis med automatisk fornying hvert år - så slipper man alle "sponsorene"...

Da lærte man noe i dag også - fotobøtta snakker jo ikke så høyt om prismodellene før de har fått folk på kroken.

Polaris
27-06-2010, 14:10
For 200kr/året får du den diggeste kvaliteten av alle bildeopplastningssider på nett. Eneste dårlige med flickr er at du ikke får automatisk bildestørrelse på 800 i bredda.

Lennart
27-06-2010, 14:12
Ingen som får se dine bilder, Harald
mens ingen VIL se og kommentere mine bilder
Da er vi like, haha
På tide å bøye seg i støvet for en kar med gode kommentarer

Harald Oanes
27-06-2010, 14:23
Jeg bruker konsevvent eget domene. Ja - litt mer jobb, men jeg synes det er verdt det. Ingen begrensninger og full kontroll. Lagersiten kan gå konk og forsvinne, men ditt eget domene vil alltid være der. Med litt organisering er det ikke voldsomt stor forskjell heller.

Er nok beste de ja Andreas... Blir nok det fremover...

Hei å hå

H

Harald Oanes
27-06-2010, 14:26
Ingen som får se dine bilder, Harald
mens ingen VIL se og kommentere mine bilder
Da er vi like, haha
På tide å bøye seg i støvet for en kar med gode kommentarer

Det at det ikke er så mange komentarer betyr jo IKKE at bildene dine ikke verdsettes Lennart... Det gjør jeg, og det er jeg sikker på at svært mange andre også gjør... Man må jo se hvor mange som har vært innom posten, det er jo det som betyr noe :-) . Jeg har stor forståelse for at folk ikke "gidder" skrive "flotte bilder" hver dag, opptil flere ganger om dagen... Så forsett bare med dine bilder du, evt. manglende komentarer betyr som sagt ikke at de ikke verdsettes...

H

Lennart
27-06-2010, 14:35
Lysten til å legge ut bilder blir mindre og mindre for hver gang , sorry
De som legger ut dårlige får merr feedback, kanskje eg skal begynne å ta dårlige bilder igjen? Uten cropping og med masse sensor-støv på ????? Da blir det kanskje mer folk som skriver noe. En annen mulighet er å flytte til Osl og legge ut bare bilder derfra

LN-SSL
27-06-2010, 14:52
Lennart:
Er det fordi du liker fly, liker å fotografere og synes at andre bør se bilder fra din plass du legger ut bilder..., eller er det bare en trang til oppmerksomhet og kommentarer som gjør at du driver på....?
(Kan ikke være mye artig å holde på da nei, hvis det er det sisnevnte som driver deg)

Jeg synes alle her tar fine bilder, men behøver andre på død og liv å kommentere noe hver gang de ser et bilde da???

LN-MOW
27-06-2010, 15:02
Denne sippingen om at det på død og liv skal legges kommentarer irriterer meg grenseløst. Selv ser jeg igjennom alle bildetråder og hygger meg med det. Når det er lennart som laster opp, vet jeg at det er god kvalitet - ikke noe mer å si om det. Det samme gjelder flesteparten. Noen ganger er det spesielle ting som 'tvinger' frem en kommentar - enten det er på det gode eller dårlige - og det er jo greit nok. Og vi ser jo også at mye er de samme som kommenterer hverandres bilder, men er det noe stas da?

Og at man skal ta 'dårlige bilder' for å 'tvinge frem kommentarer ..... hallooooo!!! Her har man misforstått noe alldeles grandiost .......

Harald Oanes
27-06-2010, 15:07
Lysten til å legge ut bilder blir mindre og mindre for hver gang , sorry
De som legger ut dårlige får merr feedback, kanskje eg skal begynne å ta dårlige bilder igjen? Uten cropping og med masse sensor-støv på ????? Da blir det kanskje mer folk som skriver noe. En annen mulighet er å flytte til Osl og legge ut bare bilder derfra

Unnskyld meg Lennart, nå synes eg du drar den for langt...

H

ENGM 911
27-06-2010, 15:45
Siden flere her bruker Flickr har jeg et lite teknisk spørsmål, hvordan publisere bilder på scanair fra Flickr? Jeg har ordnet konto og lastet opp et bilde. Mitt neste spørsmål, er det i det hele tatt nødvendig med watermark på bildene?

Polaris
27-06-2010, 15:51
Flickr var litt enklere å "poste fra" tidligere, da man kunne høyreklikke direkte på bildene når man var inne på fotoalbummet. Nå har de hermet etter facebook og lagt et script over alle bildene så man kan "tagge" (markere) folk i bildene, og dermed ødelagt for muligheten til høyreklikk=>kopier bildeadresse mens man blar gjennom albummet.

Det du derfor må gjøre er å klikke deg inn på bildet du vil ha i albummet, og så trykke "all sizes" i menyen over bildet (sammens med edit, rotate etc). Så kan du velge størrelsen du vil kopiere - ved vanlig høyreklikking og kopiering av bildeadressen.

Dermed har du også muligheten å få bildene dine på flickr i 800-størrelse, hvis du redigerer dem og resizer dem før du laster dem opp til flickr. Da kan du velge "original" size - altså den du lastet opp bildet i orginialt - og få 800-størrelsen! :)

Watermark? Tja... Om du først redigerer bildene dine skader det ikke å slenge på et watermark :) "Bedre føre var" som det heter. Personlig er jeg så lat (hysj hysj) at jeg ikke orker redigere bildene, og dermed blir det ikke noe watermark fra min side... :love

LN-DAG
27-06-2010, 15:53
Til Harald & Co !

Vedr. å legge ut bilder.

En annen enkel metode er Picasa. Først og fremst et utmerket enkelt GRATIS bildebehandlingsprog. der man kan rette opp horisonter og klippe i vei, og skaffer man seg en Gmail konto (7GB mail plass) får man laste opp 1GB bilder til egne fotoalbum (som man kan stenge for offentlig innsyn om man vil) For 5$ for man 20GB extra. Man bestemmer selv størrelsen på bildene som skal lastes opp. http://picasa.google.com/support/bin/answer.py?hl=no&answer=39551 (Eksemplet mitt er et ubehandlet bilde lastet opp og automatisk forminsket til 1600 pixler )

Når det gjelder det med kodene har jeg laget ei side i "Notisblokk" full av
[-IMG]http://.....EKSEMPEL...0/s720/IMG_0616.JPG[-/IMG-] på annen hver linje som jeg bare kopierer til ei ny notisblokkside og kopierer inn bildeadressen mellom [IMG]`ne ..... og skriver kommentarene der før jeg kopierer hele siden til forumet - ferdig utfylt ;)

Men når det kommer til bilder som er bearbeidet og "polerte" vet jeg ikke om Picasa stjeler av kvaliteten ?

Håper dette kan være til hjelp / nytte.

Har også Flickr der jeg har lastet opp bildene i full størrelse. Mulig jeg gjør feil, men for å hente bilder derifra må jeg forminske originalen til "forumstørrelse" og har dermed mistet original størrelsen hos Flickr. Noen som har erfaring med det, da jeg er ganske uerfaren på Flickrs muligheter ?

Mvh.
Dag H.

Fra en fjelltopp ved Tromsø før fjerning av maste-topper. Tatt for noen dager siden

[IMG]http://lh3.ggpht.com/_ORELsxyrigc/TCdMPFJn87I/AAAAAAAASB4/0hWvydb7m30/s720/IMG_0616.JPG

LN-DAG
27-06-2010, 16:43
............................. Mitt neste spørsmål, er det i det hele tatt nødvendig med watermark på bildene?

Hei!

Vedr. watermark så er det noe som i dagens nettsamfunn er en nødvendighet så lenge man vil ha en viss kontroll over bildene sine. For å illustrere det med papirbilder; kaster man dem ut vindu i en skyskraper, så kan hvem som helst plukke dem opp og bruke dem som de vil.
Har man "vannmerket" bildet som er lagt ut på nett og noen skulle bruke det i en eller annen sammenheng (kanskje noe som de kom til å tjene grovt på) så står man mye sterkere rent rettslig ved at man har signert bilde (sitt åndsverk)
Sjøl har jeg blitt rådet fra så mange (foto-proffer, journalister m.m.) om å gjøre det på alt man legger ut her på nettet.
Når det gjelder plasseringen så har jeg som regel brukt høyre hjørne nederst.
Men må jo innrømme at det kan virke litt rart på bilder f.eks. fra et flystevne der mange kan legge ut bilder som nesten er identisk med mitt, men allikevel, så kan det være en liten forskjell som gjør bildet til en "vinner".

Mvh.
Dag H. (c) ;)

http://www.dinside.no/308362/vannmerke-paa-bilder
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=250062
http://barebra.net/?39;Vannmerking-av-bilder

RAHelland
27-06-2010, 16:56
For 200kr/året får du den diggeste kvaliteten av alle bildeopplastningssider på nett. Eneste dårlige med flickr er at du ikke får automatisk bildestørrelse på 800 i bredda.

Noen plass hvor du får dette? :)

LN-DAG
27-06-2010, 17:56
Flickr Pro koster $24,95 pr. år ......

Discus
28-06-2010, 21:17
...men det blir så tungvingt å lage egne img-koder for hvert bilde selv...

Harald, og andre. Har du bilder som er synlig på eget domene (eller andre steder) så er det en plug-in til firefox som kan bistå:

Høyreklikk på et bilde, velg "copy to clipboard --> as img", og paste inn på scanair.

http://www.dirtmind.com/tools/ffdmbbcode.php

Finnes sikkert flere tilsvarende også.

LN-DAG
29-06-2010, 00:09
Harald, og andre. Har du bilder som er synlig på eget domene (eller andre steder) så er det en plug-in til firefox som kan bistå:

Høyreklikk på et bilde, velg "copy to clipboard --> as img", og paste inn på scanair.

http://www.dirtmind.com/tools/ffdmbbcode.php

Finnes sikkert flere tilsvarende også.

Hei Discus!

Ville bare takke for et ordentlig "1000-tips" Testet det i Picasa.

Lære jo nesten like mye om foto her som om fly ;)

Mvh. Dag H.

Discus
29-06-2010, 00:13
Ville bare takke for et ordentlig "1000-tips" Testet det i Picasa.

Plugins til FireFox er omtrent som Scanair, du finner det meste der
:lol:

LN-DAG
29-06-2010, 00:26
Plugins til FireFox er omtrent som Scanair, du finner det meste der
:lol:

Du har så rett, så du må bare legge ut alle godbiter som hjelper en stakkar amatør til et bedre liv ;)

Toby91
29-06-2010, 16:12
Veit ikke om noen her svarte på denne. :)

E det ikke trafikk- og størrelses begrensninger der...?

Med pro er det en grense på 20mb per enkelt bilde, men uteom den er det ikke store begrensningene, er en knall side, bra kvalitet og lett å organisere! :D Tror ikke traffikk er noe begrensning på.