View Full Version : Transfer i Frankfurt (samletråd)
kristian
25-06-2010, 06:59
Er 45 min mellom to Lufthansa flighter i knappeste laget når man reiser med to små barn? Eller går det som regel greit? Vil nødig bli stående igjen til neste flight som er sen kveld....
Det var ikke nok for meg her forleden, landa på rutetabell med IR, men gikk lang tid før vi (ikke) fikk gate, endte opp med fjernparkering, buss osv, Selv om jeg sprang gjennom terminal og sikkerhetskontroll var Sas-fuglen fløyet da jeg omsider kom fram.
45 min er absolut i underkanten i FRA. Med to små børn ville jeg vælge længere transfertid. Ikke sjovt at skulle løbe med to små ved terminalskift i FRA blot for at finde ud af I ikke nåede det. Har også vældig ofte oplevet at bagagen ikke kommer med ved de korte connections i FRA
Twin Otter
26-06-2010, 08:09
Er 45 min mellom to Lufthansa flighter i knappeste laget når man reiser med to små barn? Eller går det som regel greit? Vil nødig bli stående igjen til neste flight som er sen kveld....
Er nok i det knappeste laget ja. Hvis du ikke kan vente til utpå kvelden kan det kanskje være et alternativ og vurdere å reise via en annen hub/allianse. Siden du vurderer LH så kan f.eks CPH være et alternativ....
ENGM 911
26-06-2010, 08:17
Bare glem det. Sist gang vi fløy via FRA hadde vi 30 minutter transitt pga delay ut av OSL. LH stilte med buss og kjørte oss til neste flight og det var på det berømte håret at vi rakk det. Hadde nok funnet en annen løsning enn dette ja.
Normalt går det greit med 45 min transfer, om du har en sammenhengende billett, hvor både du og bagasjen er gjennomsjekket. Hvis dere ser at det blir forsinkelse, kontakt besetningen ombord, og de vil oftest kunne bidra til at det blir ytt assistanse for å nå neste maskin.
Hvis dere da ikke når det, skal dere bli ivaretatt med ny avgang, mat og evt overnatting på innkommende selskaps regning og risiko ..
kristian
27-06-2010, 21:01
Mulig vi velger Swiss istedet via Zurich - men der er det også bare 45 min. Skal videre med Swiss til NCE på Business. Burde det gå greit også med bagasjen?
Mulig vi velger Swiss istedet via Zurich - men der er det også bare 45 min. Skal videre med Swiss til NCE på Business. Burde det gå greit også med bagasjen?
45 min holder normalt i massevis på ZRH
Så vil jeg også foretrække ZRH fremfor FRA
Normalt går det greit med 45 min transfer, om du har en sammenhengende billett, hvor både du og bagasjen er gjennomsjekket. Hvis dere ser at det blir forsinkelse, kontakt besetningen ombord, og de vil oftest kunne bidra til at det blir ytt assistanse for å nå neste maskin.
Hvis dere da ikke når det, skal dere bli ivaretatt med ny avgang, mat og evt overnatting på innkommende selskaps regning og risiko ..
LH er flinke på slike ting. Nå var det riktignok ikke på FRA, men MUC, hvor vi i utgangspunktet hadde 45 minutter transfertid. Flyet ut fra WAW ble 30-35 minutter sen ut av WAW og like mye sen inn til MUC. Vi fløy med LH på begge legs, og de stilte med biltransport fra fjernparkeringen på ankommet fly og til vårt fly videre til OSL. Dette var 10 minutter før normal avgangstid for flighten til OSL. De klarte til og med å få med baggasjen til de av mine kollegaer som hadde sjekket inn baggasje.
Vi snakket med personalet ombord, og de sa at de ikke kunne gjøre så mye annet enn å formidle eventuelle beskjeder til oss dersom det kom fra personalet på MUC. Vi fikk beskjed etter landing at vi ville bli hentet ved flyet.
SAS-Steward
28-06-2010, 01:25
Om noen kan klare dette er det jo LH, men FRA er ikke spesielt enkel å bytte på. Spesielt med barn, og dårlig tid. Lett at stresset tar overhånd, blir jo heller ikke hyggelig når man kjenner blodsmaken i munnen mens man løper gjennom terminalen.
Derimot så er ZRH, og ikke minst MUC to fantastiske flyplasser å bytte på. Fløy via MUC med 35 min i utgangspunktet, men var 10 min forsinket. No problem.
Må grave opp denne tråden igjen. Enda en mail fra US Airways om endringer. Viser seg at min flight ZRH-FRA-OSL med LH har fått ny avgangstid og kortere transfertid i FRA. Har nå bare 45 min på flybytte. Vil dette bli altfor lite? Flyr i C alle legg. Vil det være til noen fordel?
Må grave opp denne tråden igjen. Enda en mail fra US Airways om endringer. Viser seg at min flight ZRH-FRA-OSL med LH har fått ny avgangstid og kortere transfertid i FRA. Har nå bare 45 min på flybytte. Vil dette bli altfor lite? Flyr i C alle legg. Vil det være til noen fordel?
Det finner du ut. Selskapet har tatt ansvar for deg og når de tilbyr det, så mener det at det er nok. Se fram til bonger og osv. C-klasse betyr lite med mindre det er en Mercedes som kjører deg....
45 minutter er minimum tid for mellom to intraeuropeiske flighte i FRA. Har vært litt småstresset med 45 minutter mellom MUC-FRA-OSL, først buss inn til A også tunnelen til B hvor OSL flyet gikk fra. Havner din ZRH flight på fjernpark så blir du mest sannsynlig busset til A, går OSL flighten fra samme pir er det helt greit, går OSL flyet fra B må du igjennom en tunnel.Uansett det er ikke noen flere sikkerhetskontroller i og med at du holder deg innenfor Schengen (eneste jeg kan komme på er om en av flightene havner på gate C1 som ligger utenfor resten av airside området, men den er meget sjeldent i bruk).
Det finner du ut. Selskapet har tatt ansvar for deg og når de tilbyr det, så mener det at det er nok. Se fram til bonger og osv. C-klasse betyr lite med mindre det er en Mercedes som kjører deg....
Joa, vet selskapet må ordne med nye flighter og mat og greier, men blir jo unødvendig mye stress med det.
45 minutter er minimum tid for mellom to intraeuropeiske flighte i FRA. Har vært litt småstresset med 45 minutter mellom MUC-FRA-OSL, først buss inn til A også tunnelen til B hvor OSL flyet gikk fra. Havner din ZRH flight på fjernpark så blir du mest sannsynlig busset til A, går OSL flighten fra samme pir er det helt greit, går OSL flyet fra B må du igjennom en tunnel.Uansett det er ikke noen flere sikkerhetskontroller i og med at du holder deg innenfor Schengen (eneste jeg kan komme på er om en av flightene havner på gate C1 som ligger utenfor resten av airside området, men den er meget sjeldent i bruk).
Er litt bekymret for at det blir for stressende. Vil helst unngå å løpe som en galning gjennom flyplassen for å rekke flyet...
Er litt bekymret for at det blir for stressende. Vil helst unngå å løpe som en galning gjennom flyplassen for å rekke flyet...
Det er jo en lovlig connection, har du sjekket inn bags reiser de ikke prompte uten deg heller. Er det tight i FRA hender det at de plukker deg opp med bil dersom du havner på fjernpark. Husk at de i gaten også vet at du kommer med inboudn fly og når du lander.
Jeg har hatt noen turer med 45 min mellom flightene i Frankfurt, og selv med bussing, pass og sikkerhetskontroll har det alltid godt greidt. Så mellom to intraschengen flighter, burde 45 min ikke være noe problem dersom flyene er i rute. Du bruker uansett ikke mer en 10 min å gå fra B til ytterst på A piren eller omvendt med vanlig gangefart.
Edit: Tok en liten titt i gamle e-tickets og fant ut at jeg ikke har hatt conections under 55 min i Frankfurt, så jeg var nok litt for kjapp med å svare her. :old
Hvis du er så bekymret, hvorfor booker du ikke bare om i stedet for å spre negative vibber til hele forumet? Sorry, min sympati er blåst. Selskapet sier at 45 min er OK. Du mener det ikke skaper trygghet i sjelen. Vær en mann og ta konsekvensen! :drunk:
Det er jo en lovlig connection, har du sjekket inn bags reiser de ikke prompte uten deg heller. Er det tight i FRA hender det at de plukker deg opp med bil dersom du havner på fjernpark. Husk at de i gaten også vet at du kommer med inboudn fly og når du lander. Får krysse fingrene for bil da!
Hvis du er så bekymret, hvorfor booker du ikke bare om i stedet for å spre negative vibber til hele forumet? Sorry, min sympati er blåst. Selskapet sier at 45 min er OK. Du mener det ikke skaper trygghet i sjelen. Vær en mann og ta konsekvensen! :drunk:
Har ikke bedt om din sympati, så det går greit. Jeg ville bare forsikre meg om 45 min transfer på FRA er mulig å gjennomføre uten for mye stress. Hensikten var ikke å spre "negative vibber" på forumet, men heller å bruke det jeg mener et forum er til; nemlig å stille spørsmål og få svar/innspill fra andre.
Sto en del nordmenn ved skranken i Nice, der man etterlyser bagasjen. Men siden vi kun skulle til Nice, gikk det greit å få bagasjen levert på hotellet senere.
Fløy SAS OSL- FRA, landet på rutetid i Frankfurt, flyet taxet og taxet ganske lenge, før det parkerte langt ute. Men der sto en representant fra LH med minibuss og hentet oss til PHL-flighten, så det gikk veldig greit. Fint at LH har slik oversikt over hvor de har passasjerene sine.
Hadde gitt opp connection fra IST siden vi landet grunnet dårlig vær 20 min før OSL ute på jordet. Avskrev flighten , men minibuss hentet oss, kjørte til et mikro passkontrol og security på et hjørne på termimalen. Tre minutter senere ut på jordet til OSL flyet før avgsng...Som Shell-dama sier: Det er Lufthansa det, ikke Oss...:D
Og rekker du det ikke så finner man seg en bar, kjøper en øl, og venter på neste flighten.....been there, done that!
Chriscross
30-01-2012, 10:24
Ville sett hvor lenge det er å vente på neste fly dersom dere mister det dere er satt opp på. Om det neste går to timer senere er jo det grei back-up, om du må overnatte i FRA er det jo litt mer pes. Bare husk at siste fly fra Fra ankommer OSL veldig sent dersom du har lang reisevei videre hjem.
Som Someone sier, "Been there , done that" . Sen kveld FRA/MUC... " Sir booked you on first in the morning" .
Svar: Nei takk, sen ettermiddag flight, please. Sove godt , frokost på hotellet og noen weisse på puben/loungen føf avreise....:lol::lol:
Hei.
Skal til Roma i morgen med LH via FRA. Ser at flyet fra oslo har gate BSO?? Er dette bussgate? Og hva betyr det i forhold til avgang til Roma på A19??
Løping?
jameson82
12-06-2012, 20:44
Hei.
Skal til Roma i morgen med LH via FRA. Ser at flyet fra oslo har gate BSO?? Er dette bussgate? Og hva betyr det i forhold til avgang til Roma på A19??
Løping?
hjelper litt om du sier hvor lang connection time du har. Regner med du har gjennomgående billetter og da har du en lovlig con.time.
1 time og 5 min. Så det bør jo holde. Blir tøffere på returen da er det kun 45 :-)
Men nå har det dukket opp et nytt spørsmål :-) må jeg virkelig skrive ut eller hente BP. Kan jeg ikke få til mobilen??
Fly med oss
12-06-2012, 21:30
Før stresset jeg når jeg hadde kort tid på flybytte i FRA. Nå koser jeg meg... Det er bare å følge skiltingen, og så lenge du ikke kommer inn med et forsinket fly så pleier det å ordne seg. Hvis ikke, så er det bare å slappe av... med gjennomgående billett kommer du frem til slutt. I verste fall så kommer du litt senere frem, men da får du litt ekstra underholdning i form av people & plane watching med deg på kjøpet :)
petter380
13-06-2012, 03:42
I verste fall så kommer du litt senere frem, men da får du litt ekstra underholdning i form av people & plane watching med deg på kjøpet :)
Agreed. Ingen vits å stresse når man reiser, da gjelder det å kose seg! Skal selv via FRA på fredag og satser på det går greit så lenge det ikke er noe streik :p
nick5000
23-07-2012, 05:57
Hvordan er det med transfer i FRA på F billett, OSL - FRA - PVG? Hva er absolutt enkleste måte å komme seg til riktig lounge og gate ? FCT er ikke aktuelt. Må man igjennom vanlig passkontroll, eller er det i loungen ?
Dag Viking
23-07-2012, 07:24
Hvordan er det med transfer i FRA på F billett, OSL - FRA - PVG? Hva er absolutt enkleste måte å komme seg til riktig lounge og gate ? FCT er ikke aktuelt. Må man igjennom vanlig passkontroll, eller er det i loungen ?
Det kommer vel an på hvor du kommer fra og hvor flyet ditt parkerer?
Skal du til lounge eller gate med en gang? Vil du bli kjørt eller gå?
Går du til B-loungen sørger de for transport til flyet dersom flyet ikke går fra B-gates.
Betjeningen i loungen sørger for passkontroll dersom de kjører deg til flyet.
MisterOlsen
24-07-2012, 11:25
I fjor reiste jeg til OSL-FRA-SIN, og hadde stopp i FRA på ca en time. Dette var i underkant trodde vi, men vi nådde frem til flyet - og var ikke blandt de siste som kom ombord.
Sikkerhetspersonalet etc hauset oss veldig opp der vi løp opp og ned trapper for å rekke flyet med å rope "Singapore? Hurry hurry hurry!!". Det hadde holdt med rask gange istedetfor å løpe.
nick5000
24-07-2012, 11:58
Det kommer vel an på hvor du kommer fra og hvor flyet ditt parkerer?
Skal du til lounge eller gate med en gang? Vil du bli kjørt eller gå?
Går du til B-loungen sørger de for transport til flyet dersom flyet ikke går fra B-gates.
Betjeningen i loungen sørger for passkontroll dersom de kjører deg til flyet.
Jeg spør på vegne av en som ikke er så reisevant, og prøver derfor å finne ut det absolutt enkleste.
Kommer fra OSL. Vet jo ikke hvor flyet parkerer. Skal til lounge hvis det er tid.
Er det B loungen som er mest aktuelt? Ordner de passkontroll kun hvis man ikke har B gate og blir kjør i bil derfra?
Dag Viking
24-07-2012, 12:13
Det er vel store sjanser for at flyet fra OSL parkerer på A-gates. Da kan han enten gå på FCL i A-piren (oppe i 2. etg) eller evt gå gjennom sikkerhetskontrollen og til B-gatene (usikker på om han kommer inn der, mulig man må ha billett til USA?)
I A-loungen fikk vi beskjed om at vi måtte gå til B-loungen, siden de hadde bil-transport til C-gates, men vi gikk bare videre til FCT etter en liten lunsj i stedet.
Sikkerhets- og passkontroll må man vel gjennom uansett, enten du skal til B eller C gates.
Se på dette kartet
http://www.lufthansa.com/mediapool/pdf/39/media_1048439.pdf?blt_p=DE&blt_l=de&blt_t=Info_and_Services%3EAt_the_Airport&blt_e=Content&blt_n=Das%20Lufthansa%20Terminal%20am%20Flughafen% 20Frankfurt&blt_z=Download%20des%20Terminalplans%20als%20PDF
SudCaravelle
24-07-2012, 12:43
Hvorfor er ikke FCT aktuelt?
SudCaravelle
24-07-2012, 12:47
Jeg må som vanlig ha dette inn med teskjeer. Når man kommer fra OSL til FRA med F billett videre – hvordan får man da mest kos og minst stress for pengene? Går man bort til FCT? Er det da høyst sannsynlig bil til fly?
SC
Chriscross
24-07-2012, 12:55
Jeg må som vanlig ha dette inn med teskjeer. Når man kommer fra OSL til FRA med F billett videre – hvordan får man da mest kos og minst stress for pengene? Går man bort til FCT? Er det da høyst sannsynlig bil til fly?
SC
1. Har du SK fra OSl har du driti deg ut.;)
2. Har du LH fra Oslo står den en grei bil og venter på deg. Sjåføren kjører deg til den loungen som er best egnet (antageligvis B?) i forhold til reisen videre. Dersom du ønsker det kjører han deg til A-gates og du spaserer 7 min for å komme til F-terminalen. Har du ikke vært i F-terminalen før drar du dit så du kan si "been there, done that". Dersom du har vært der tidligere mener jeg personlig at F loungen ved B-gates er like bra og mindre stress. Du har også utstikt ut på flyene, det har du ikke FCT. Aldri vært A-loungen.
Bra utsikt fra A-loungen også
nick5000
24-07-2012, 13:26
2. Har du LH fra Oslo står den en grei bil og venter på deg. Sjåføren kjører deg til den loungen som er best egnet (antageligvis B?) i forhold til reisen videre. Dersom du ønsker det kjører han deg til A-gates og du spaserer 7 min for å komme til F-terminalen. Har du ikke vært i F-terminalen før drar du dit så du kan si "been there, done that". Dersom du har vært der tidligere mener jeg personlig at F loungen ved B-gates er like bra og mindre stress. Du har også utstikt ut på flyene, det har du ikke FCT. Aldri vært A-loungen.
Dette stemmer jo kun ved fjernpark. Ved gate park så blir det ingen bil. Da må man finne veien selv.
Det er jo heller ikke lang gangtid fra B gates heller da. Opp en lita rulletrapp også til venstre så er du i den gigantiske avgangshallen. Mulig litt kortere fra A, men forskjellen er neppe så stor. Er dog viktig at man kommer seg ned en etasje til ankomsthallen og går ut der, til venstre, forbi Mehmet & co i taxikøen, forbi en kebabsjappe som ser ut til at bare taxisjåførene bruker, inn en resepsjonsdør, trykk på knappen for heisen, trykk for riktig etasje (kun to muligheter), når man kommer ut av heisen blir man omringet av drager. Flash med din F billett (trenger ikke boarding pass, det printer dem ut), gi dem passet, ta ut antiterrorvæskepose, pc og andre ting, gå igjennom sikkerhetskontrollen og så fort du er tilbake så er det bare å nyte livet.
Det å lese denne teksten tar omtrent like lang tid som å gå til FCT fra B eller A busstopp. (ok litt mindre da). Det å gå fra en C arrival derimot, det tar tid.
Dag Viking
24-07-2012, 20:43
Det er jo heller ikke lang gangtid fra B gates heller da. Opp en lita rulletrapp også til venstre så er du i den gigantiske avgangshallen. Mulig litt kortere fra A, men forskjellen er neppe så stor. Er dog viktig at man kommer seg ned en etasje til ankomsthallen og går ut der, til venstre, forbi Mehmet & co i taxikøen, forbi en kebabsjappe som ser ut til at bare taxisjåførene bruker, inn en resepsjonsdør, trykk på knappen for heisen, trykk for riktig etasje (kun to muligheter), når man kommer ut av heisen blir man omringet av drager. Flash med din F billett (trenger ikke boarding pass, det printer dem ut), gi dem passet, ta ut antiterrorvæskepose, pc og andre ting, gå igjennom sikkerhetskontrollen og så fort du er tilbake så er det bare å nyte livet.
Det å lese denne teksten tar omtrent like lang tid som å gå til FCT fra B eller A busstopp. (ok litt mindre da). Det å gå fra en C arrival derimot, det tar tid.
Dette høres veldig stressende ut, for en som bare vil ha det enklest mulig. Å rote seg bort til FCT når man har litt knapt med tid, blir bortkasta. Loungene er like bra, og man sparer en del tid.
Kommer man med SK4755, kommer den til 1B (i morgen i det minste).
Her er den enkle og korte oppskriften:
Gå til longen ved B22. Kommer man til A-gate, gå til loungen ved A26. Beregn noen minutter ekstra for å gå til gaten og komme gjennom sikkerhetskontroll.
Dette høres veldig stressende ut, for en som bare vil ha det enklest mulig. Å rote seg bort til FCT når man har litt knapt med tid, blir bortkasta. Loungene er like bra, og man sparer en del tid.
Kommer man med SK4755, kommer den til 1B (i morgen i det minste).
Her er den enkle og korte oppskriften:
Gå til longen ved B22. Kommer man til A-gate, gå til loungen ved A26. Beregn noen minutter ekstra for å gå til gaten og komme gjennom sikkerhetskontroll.
Joda det høres mer stressende ut enn det det er. Dessuten kan man jo argumentere frem og tilbake hva som faktisk er enklest. Ved FCT slipper man jo å tenke på å komme seg til flyet noe man må ved FCL A og tildels også B (om flyet videre går fra B gate).
Kortversjonen er at FCT ikke er mer enn 300-400 meter å gå fra terminal 1 og den er umulig å misse, men ville nok ikke gjort det med under 1 1/2 time connection tid for å få noe utbytte av oppholdet.
vel titlen seg selv
jeg har en reise via FRA og har 6 timers ventetid der
så jeg lurte om det er noe Lounge der jeg kan kjøpe meg inn, er ikke medlem av EBG eller noe sånt
vel titlen seg selv
jeg har en reise via FRA og har 6 timers ventetid der
så jeg lurte om det er noe Lounge der jeg kan kjøpe meg inn, er ikke medlem av EBG eller noe sånt
Ja, et kjapt søk viser opp til flere lounger (http://www.frankfurt-airport.com/content/frankfurt_airport/en/services_at_the_airport/lounges.html) hvor du kan kjøpe deg inn.
robertaas
22-01-2013, 06:59
Om jeg hadde betalt 60 Euro for 6 timer i Sky Lounge ville jeg følt meg svindlet. Serveringen er meget sparsommelig.
Chriscross
22-01-2013, 10:54
Pass også på selskap du flyr med. Er det Star alliance har du vel inoraksis ikkelounge du kan betale deg inn i pga terminal.
Flyr med LAN, som er OW
og flyr fra Terminal 2D
Om jeg hadde betalt 60 Euro for 6 timer i Sky Lounge ville jeg følt meg svindlet. Serveringen er meget sparsommelig.
Går jo an å skaffe seg et Twocards Business kort (gratis årsavgift). Da får man med Priority Pass og kommer inn for 24EUR.
Hei!
Flyr til Singapore torsdag fra OSL via FRA og lurer på om man må gjennom en ny security controll under transfer på FRA før man flyr videre til SIN? (slik som det er på AMS)
Takk på forhånd!
Fredrik74
05-02-2013, 21:49
Inte om du flyger från A, B eller Z gates. Flyger du från C måste du igenom en säkerhetskontroll. Om någon vet hur man (i transfer) tar sig in på C utan säkerhetskontroll får de väldigt gärna säga till.
Chriscross
06-02-2013, 07:40
Noen som vet om bussgatene på B fortsatt brukes mye av sk og lh til Norge, eller har en fått flere av disse på A når denne ble utvidet i høst? Regner med at det blir lite vanlige gater med regional jets til svg/bgo.
Chriscross
04-05-2013, 08:59
Noen som vet hva det tidligste en kan gjøre bag drop før en SK flight i Fra er? Hva er siste frist? Funderer på om jeg skal gamble med 2,5 t transfer eller 10 timer. Kommer fra USA og vil garantert ha shoppet på meg minst en bag som må sjekkes inn. Kommer i tillegg inn med UA og de er jo aldri i rute.
Noen som vet hva det tidligste en kan gjøre bag drop før en SK flight i Fra er? Hva er siste frist? Funderer på om jeg skal gamble med 2,5 t transfer eller 10 timer. Kommer fra USA og vil garantert ha shoppet på meg minst en bag som må sjekkes inn. Kommer i tillegg inn med UA og de er jo aldri i rute.
Du bør ha minst 45 min på deg når du skal sjekke inn i FRA.
MEN, når du kommer med UA, viser du begge billetter( også om det er på separate billetter) så skal bagasjen sjekkes hele veien fram til Oslo og du går via Transfer.
Har man tilgang til Senator-lounge når man reiser på en award på business class? Jeg har aldri gjort det før, og når vi er inne på dette temaet, hvilken LH lounge er best på FRA?
Takker for svar
Nei, Senator lounge er kun tilgjengelig for Star Gold/LH Senators og fungerer vel også som first class lounge der disse ellers ikke finnes.
Min favorittlounge på FRA er Welcome Loungen i ankomsthallen :D
Jeg synes Sentaor-loungen ved B43 er bra. Den har bar der de mikser godkjente drinker, og ikke så altfor gæli wiskheyutvalg til å være en loungebar. Også ny og fin, og gode dusjfasiliteter. Utfordringa er en ekstra sikkerhetskontroll til non-schengen, men det er den verdt.
Sier meg helt enig med bardf. Loungen ved B43 er etter min mening den beste Sen. loungen i Frankfurt...
Jentene i baren serverer også Champagne hvis en spør om det...
Men da er altså loungen ved B43 ikke tilgjengelig for passasjerer på en award-biz tur om jeg har forstått dette riktig?
Men da er altså loungen ved B43 ikke tilgjengelig for passasjerer på en award-biz tur om jeg har forstått dette riktig?
Ikke uten Star Gold-status, nei...
Hvis du ikke har adgang til Senator loungen ved gate B43 er business loungen ved B44-48 altså heller ikke helt tosset.
Bizflyer
14-06-2013, 16:07
Noen som vet om United har lagt ned loungen sin i FRA?
Vet de hadde tidligere, men sliter med å finne den på noen oversikter.
Er det andre Star A selskaper som har lounge i FRA?
Er det andre Star A selskaper som har lounge i FRA?
Tror Lufthansa har et par stykker ^_^
Noen som vet om United har lagt ned loungen sin i FRA?
Sjekk http://staralliance.com/, der er det loungoversikt
Skal du med OZ eller TG henter de deg fra Nye Senator ved B...
Bizflyer
14-06-2013, 17:04
Tror Lufthansa har et par stykker ^_^
Moroklumpen!!:lol: Tenkte vel på de øvrige, all den tid Lufthansen ikke slipper inn andre Star A F pax i sine lounger. Litt merkelig at Senator loungen er det beste de andre Star A selskapene har å tilby sine F pax. De er jo mye bedre enn dette på sine respektive hjemmebaner.
Skal du med OZ eller TG henter de deg fra Nye Senator ved B...
Har OZ også begynte å hente folk i loungen nå? Den er vel ny. Visste TG gjorde det. OZ følger jo ikke engang F pax til og fra flyet på ICN etter hva jeg har forstått?
Hadde jo vært moro å prøve noen flere lounger underveis var det jeg tenkte på. UAL longen er borte fra FRA og UAL sine sider når jeg sjekker. Men jeg vet at de har den før.
Chriscross
14-06-2013, 23:33
Tror UA aclub forsvant for fire år siden. Var aldri i den, men kan ikke tenke megvat jeg gikk glipp avv noe. Senatorlounge er jo egentlig bra bare en kunne kaste ut de andre gjestene...
Bizflyer
14-06-2013, 23:43
Senator loungen på B er jo blitt veldig bra i forhold til hva den var! Men den er jo relativt stor. Hørte nettopp at man kunne be pikene i baren om ekte champers også! Det er jo et pluss.
Det jeg lurte på i forhold til UA lounge var om de hadde F del i den loungen? Det undrer meg at de andre Star A selskapene ikke har noe bedre å tilby sine F kunder enn Senator loungen. Den har jo alle Star A gull tilgang til, og mangler den eksklusiviteten en skikkelig F lounge har.
Stemmer at UA Red carpet club ved C2 ble nedlagt for flere år siden. Var virkelig ingen høydare, SEN lounger er generelt mye bedre.
Alle UA sine kunder blir henvist til Tower Lounge.
Chriscross
15-06-2013, 11:45
Er Tower åpnet på nytt? Skulle ikke den stenges?
B-Loungen er topp, men farlig... For mye sjampiss, og man kubber og mister flyet
Skjer nesten hver gang...
Bizflyer
15-06-2013, 17:01
B-Loungen er topp, men farlig... For mye sjampiss, og man kubber og mister flyet
OG så har de Jägermeister der! Øker faren ytterligere!:colgate:
OG så har de Jägermeister der! Øker faren ytterligere!:colgate:
Har de det?
Trodde de bare hadde Fernet...
De har Hendrick's også... Gode GT'er da
Moroklumpen!!:lol: Tenkte vel på de øvrige, all den tid Lufthansen ikke slipper inn andre Star A F pax i sine lounger. Litt merkelig at Senator loungen er det beste de andre Star A selskapene har å tilby sine F pax. De er jo mye bedre enn dette på sine respektive hjemmebaner..
UA sin gamle Red... Stained Carpet Lounge på FRA var vel neppe F-standard, og heller ikke bedre enn Senator?
Er Tower åpnet på nytt? Skulle ikke den stenges?
Stemmer visst det, stengte i vinter en gang tror jeg. Har ikke vært på FRAnkenstein i år faktisk, er veldig glad i å unngå den når jeg kan etterhvert. MUC er en drøm :)
Pier A+ åpnet vel med en rekke nye lounger.
http://boardingarea.com/blogs/lufthansaflyer/2012/09/29/lufthansas-new-lounges-in-frankfurts-new-pier-a-terminal/
Ser det har vore eit mykje omdiskutert tema, og har lest mange forskjellige meiningar.
Men eg må nesten dra fram igjen eit gammalt spørsmål.
Kjem med LH863 frå Oslo til Frankfurt. Deretter er det 45 minutt til LH778 går frå Frankfurt til Singapore.
Etter http://www.frankfurt-airport.com/content/frankfurt_airport/en/flights/arrivals.html å dømma så kjem Lufthansa sine flightar inn ved A-gates.
Og etter samme oversikt å dømma går Lufthansa sine Singapore-flightar frå Z-gates.
Hvis dette er scenarioet (frå Z til A) så burde vel 45 minutt væra god tid?
Reknar med det ikkje er sikkerhetssjekk mellom desse terminalane, og at ein ikkje treng sjekka inn på nytt.
Når eg har kommet frå BGO kommer vi alltid med buss til B terminalen, mulig det varierer litt frå dag til dag og evt kor ein kommer fra? A og Z er vel egentlig samme terminal, Z er vel etasjen over A så tranfser mellom A og Z er vel stort sett berre ei trapp opp + passkontroll. Så lenge alt er on time så er det nok ikkje noe probem med 45 min transfer.
Tar sannsynligvis en Sas-MD-80-farvel-rundtur i wrap til FRA på mandag. Kan en bare henge ved gate´n etter ankomst, eller må en på noen måte ut og igjennom sikkerhets/passkontroll ?
OG: kan en ta denne turen uten (frastjålet? pass ?
Ingen pass- eller sikkerhetskontroll schengen-schengen i FRA
Har man fast track i Frankfurt med LH økonomi (UA-codeshare, men det burde vel ikke ha noe å si) + Star Gold?
Vift med kortet ... De lar deg gå... Uansett, rett eller ikke...Fungerer hver gang..
Vift med kortet ... De lar deg gå... Uansett, rett eller ikke...Fungerer hver gang..
Hehe, ok, takk! :D
Så sant.. var der forrige uke, og spurte etter sjampis. "Do you want a bottle or a glass?"
Tjaa... :drink
Når man "a bottle or a glass" med 60 min connection på inter-Schengen?
Fredrik74
05-12-2013, 09:46
Når man "a bottle or a glass" med 60 min connection på inter-Schengen?
Det borde du göra. Byter du LH till LH så är det nästan helt säkert.
Jeg hadde ikke turt å satse på det.Du må igjennom både pass og sikkerhetskontroll når du skal tilake til Schengen, og det kan gå utrolig tregt til tider.
Hvilken tullete utvanning av Star Alliance er det Lufthansa driver med gjennom å la Air Dolomiti fly på LH-koder uten at man som *A får tilgang på LH-lounger?
Fett med fem timer transfer i FRA når man kjøpte billetter på lufthansa.com og fikk billetter med LH-flightnumre, for så å bli nektet inngang...
Flight Cancelled
25-02-2014, 16:15
Hvordan er Senator-loungene på FRA og MUC? Verdt et besøk for "besøkets skyld" (aldri vært i en LH-lounge før, kun SAS sine i skandinavia + et par i spania og italia)? Er nødt til å ta en tur til HAM i juni, og ser at det er mulig å enten fly HAM-CPH-BGO eller HAM-MUC-FRA-OSL-BGO til så og si samme pris på returen.
Senator i FRA syns jeg var helt grei! Bedre utvalg av mat enn SAS sine og weissbier fra fat :-) Ganske mye folk ofte, men fant da sitteplass!
Jeg hadde hørt mye bra om senatorloungene i FRA, men da jeg besøkte den i fjor sommer ble jeg skuffet over det dårlige matutvalget. Kanskje jeg var uheldig med tidspunktet. Eneste bra med loungen var utsikten mot rullebanene :) Var loungen ved B-gatene forresten.
robertaas
26-02-2014, 23:01
Var innom der for 10 dager siden, ved B-gatene. Bortsett fra at toalettene var stengt pga. vannproblemer så var den helt grei. Utvalget var i alle fall langt langt større en gullstua til SAS på OSL.
På vei ut to dager tidligere så var jeg innom loungen ved gaten. I etasjen over gaten var det en lignende gateområde men med lounge og servering inni. Og så var det egne boardinggater for 2 gater der. Veldig bra konsept, har ikke sett det tidligere.
Flight Cancelled
26-02-2014, 23:23
Hmm, da tror jeg at jeg legger hjemreisen via Frankfurt. Får forhåpentligvis testet ut Senator-loungen ved Hamburg, Munchen og Frankfurt da. :cool:
Takk for svar! ;)
Solaspotteren
27-02-2014, 13:19
Er det nok med 55 min. i Frankfurt? 1 15-åring og to voksne. Begge flyvningene er med Lufthansa.
Kommer fra Sola og skal videre til Manchester viss det hjelper.
Er det nok med 55 min. i Frankfurt? 1 15-åring og to voksne. Begge flyvningene er med Lufthansa.
Velkommen på forumet! Hvis det er sammenhengende booking så skal det være nok, og vil da være Lufthansa sitt problem hvis det går gale.
Solaspotteren
28-02-2014, 16:15
Velkommen på forumet! Hvis det er sammenhengende booking så skal det være nok, og vil da være Lufthansa sitt problem hvis det går gale.
Takk takk :)
sirpjalle
29-04-2014, 13:53
Tenkte jeg skulle 'lounge' litt i morgen på vei ned til OTP. Men hvilken lounge er den mest gunstige basert på kvalitet, eventuell utsikt og avstand til gate?
Regner med at jeg må inn i en ny del av T1 som jeg ikke har vært i før, da Romania ikke er medlem av Schengen....
Spør her fremfor å lage ny tråd, selv om det ikke omhandler transfer. Uansett, jeg reiser FRA - OSL med Sas Plus om en stund, og jeg har fått med meg at dette gir meg tilgang til en lounge. Spørsmålet mitt er, siden jeg har vært på FRA én gang, og det var bare i transfer, hvilken lounge får SAS Plus-reisende tilgang til?
Norfindir
05-05-2014, 21:02
Spør her fremfor å lage ny tråd, selv om det ikke omhandler transfer. Uansett, jeg reiser FRA - OSL med Sas Plus om en stund, og jeg har fått med meg at dette gir meg tilgang til en lounge. Spørsmålet mitt er, siden jeg har vært på FRA én gang, og det var bare i transfer, hvilken lounge får SAS Plus-reisende tilgang til?
Lufthansa Business lounge :)
SAS Plus i Europa: Du er velkommen til SAS, Star Alliance samt SAS samarbeidspartneres lounger. Det samme gjelder SAS innenlandslounge på Arlanda, terminal 4.
Jeg kupper tråden igjen.
Til de som har flydd OSL - FRA en del ganger, hvor lang tid tar det vanligvis fra setebeltet-lyset er slukket, og man har bagasjen i hendene? Det er kanskje et vanskelig spørsmål å svare på da det er mange faktorer som kan påvirke tiden, men spurt på en annen måte: dersom flyet landet 18:45, er det sannsynlig å rekke et tog som går videre kl 19:53? Dette er på en mandag i juli. Har som nevnt tidligere ikke vært på FRA utenom en transfer, så det er greit å vite antatt tid.
Jeg kupper tråden igjen.
Til de som har flydd OSL - FRA en del ganger, hvor lang tid tar det vanligvis fra setebeltet-lyset er slukket, og man har bagasjen i hendene? Det er kanskje et vanskelig spørsmål å svare på da det er mange faktorer som kan påvirke tiden, men spurt på en annen måte: dersom flyet landet 18:45, er det sannsynlig å rekke et tog som går videre kl 19:53? Dette er på en mandag i juli. Har som nevnt tidligere ikke vært på FRA utenom en transfer, så det er greit å vite antatt tid.
Ja, det bør gå greit.
Togstasjonen ligger jo heller ikke langt unna bagasjehallen
Pass uansett på å ha reiseforsikringa i orden hvis du planlegger å forhåndsbooke ufleksibel Sparpreis på toget, så får du forhåpentligvis refundert utleggene til innhenting av reiseruta hvis det går skeis pga. forsinkelser.
Husk at FRA har to togstasjoner - en for lokaltog og en for langdistanse. Det er sannsynligvis en fordel å vite hvor man skal på forhånd hvis man har dårlig tid. bahn.de angir forøvrig spornr. med forholdsvis stor sikkerhet i god tid på forhånd (men et lite blikk på skjermene på stasjonen for kontroll er naturligvis en no-brainer).
Pass uansett på å ha reiseforsikringa i orden hvis du planlegger å forhåndsbooke ufleksibel Sparpreis på toget, så får du fårhåpentligvis refundert utleggene til innhenting av reiseruta hvis det går skeis pga. forsinkelser.
Husk at FRA har to togstasjoner - en for lokaltog og en for langdistanse. Det er sannsynligvis en fordel å vite hvor man skal på forhånd hvis man har dårlig tid. bahn.de angir forøvrig spornr. med forholdsvis stor sikkerhet i god tid på forhånd (men et lite blikk på skjermene på stasjonen for kontroll er naturligvis en no-brainer).
Ja, det bør gå greit.
Togstasjonen ligger jo heller ikke langt unna bagasjehallen
Enig med begge her. Har flere ganger greid connection med ICE tog på under en time, men det er litt knapp tid om du ikke er kjent og ikke har kjøpt billetter på forhånd.
keenpilot
21-05-2014, 12:53
Jeg hadde på papiret 60 min fra Boston videre til Oslo, vi landet nok 15 min sene, jeg trodde fortsatt jeg hadde brukbar tid men vi taxet forbi A-gatene hvor Oslo-flyet stod (faktisk A64, nesten lengst bort) og helt til C på andre enden av plassen. Var langt bak i flyet så det tok tid å komme ut, sprintet så full gass, måtte gjennom en halvtreg sikkerhetskontroll og mistet det akkurat. Så noen her skrev om buss rett til neste gate, det var ikke snakk om her. Burde jeg begynt å mase om bussing allerede på flyet? Fikk inntrykk av at slikt ikke var så aktuelt, "kontakt de på bakken så får du informasjon" men ingen der
Takk til alle som kom med innspill! Tenker det er en lur idé å kjøpe biletter på forhånd, og jeg ser at toget går fra Fernbahnhof, så det gjenstår bare å finne fram dit, men det burde være en enkel sak.
Har en 4 timers transfer i Frankfurt, og har funnet veien til Senator-loungen i terminal 1A. Dette stedet kan virkelig anbefales!
Stille og rolig, lite folk, deilige liggestoler og godt utvalg av mat og drikke :drink
Takk til alle som kom med innspill! Tenker det er en lur idé å kjøpe biletter på forhånd, og jeg ser at toget går fra Fernbahnhof, så det gjenstår bare å finne fram dit, men det burde være en enkel sak.
Flyet til Frankfurt var forsinket med 20 minutter, og grunnet kommunikasjonsproblemer ved gate var vi ikke inne i terminalen før ca 1930, nesten en time etter planen. Allikevel rakk jeg 1953-toget med all bagasje på slep. Mildt sagt imponert over hvor enkel og grei FRA var på en tilsynelatende rolig dag. Kunne ikke sagt det samme om Oslo samme dagen, mandag 7.7 - - sild i tønne.
Jeg kommer inn med LH865 OSL-FRA på fredag tidlig om morgenen. Har ca halvannen time på FRA før jeg skal videre med LH1030 til CDG.
Slik det ser ut for meg kommer jeg inn til terminal 1 og skal ut igjen fra samme terminal. Har jeg flere senatorlounger å velge mellom? I så fall, hvilken bør jeg velge?
robertaas
12-09-2014, 11:56
Booket i april en flight med Lufthansa som hadde 1t30min transfer i FRA på returen. Fikk igår mail fra Lufthansa om at de hadde endret tid for begge mine flighter den dagen slik at det kun var 45 minutter igjen til transiten. Det er lite når jeg kommer fra et land utenfor Schengen. I mailen stod det at jeg kunne kontakte dem for å booke om og det gjorde jeg. Der fikk jeg imidlertid beskjed om at det ikke var noen billetter igjen i klasse K på noen andre flighter så ombooking var ikke mulig for meg.
Mannen med kraftig indisk aksent kunne også fortelle meg av gatene ville ligge like ved hverandre i Frankfurt og passkontroll ville jeg passere når jeg kom til OSL og ikke i FRA. :headbang
Chriscross
12-09-2014, 12:15
Høres ut som at agentrulletten bør prøves. En ting jeg brant meg på en gang jeg måtte fra D (ellerC?) gate til A var jeg jeg ble stående i første passkontroll vi kom til. Hadde jeg forstått med en gang at jeg kunne fortsatt å gå ett minutt til passkontroll ved B-gates som har større kapasitet hadde vi rukket det med 45 min connection. Reiste med baby, så i teorien kan det funke med 45 min.
Hvis du bare reiser med håndbagasje hadde jeg bare tatt sjansen, ettersom det er på returen. Vet ikke hva frekvensen på FRA-OSL er, men hvis det skjærer seg, så vil jeg tro at du da uansett blir booket om til den samme flighten som du evt kunne ha endret til nå.
robertaas
13-09-2014, 07:25
Hvis du bare reiser med håndbagasje hadde jeg bare tatt sjansen, ettersom det er på returen. Vet ikke hva frekvensen på FRA-OSL er, men hvis det skjærer seg, så vil jeg tro at du da uansett blir booket om til den samme flighten som du evt kunne ha endret til nå.
Det jeg kunne endret til nå er et tidligere fly TIL Frankfurt for returen. Det er for sent å gjøre det når jeg har mistet det siste flyet til OSL som er det jeg er booket med.
Hei!
Reiser til FRA i kveld, og så videre til YYZ i morgen ettermiddag, Begge med LH. Lurte på om jeg må ta med bagasjen i FRA, og sjekke den inn igjen i morgen, siden jeg skal overnatte?
MVH
Tommy
Edit: Fint at denne ble flyttet, tenkte ikke på denne tråden!
Svaret er at jeg kunne velge selv.
Vet ikke om dette er blitt tatt opp før. Kom fra IAH her om dagen med transfer i FRA. Nytt for meg var at jeg slapp ny security check, måtte bare gjennom passkontroll. Trodde man måtte igjennom begge deler når man kom fra non-schengen land.
Chriscross
17-10-2014, 22:24
Det er et samarbeid der en har kommer frem til at amerikansk security er god nok. Det funker ikke fra og til alle gater tror jeg.
Chriscross
29-01-2016, 10:32
Noen som har eller vet hvordan jeg kan finne statistikk på hvilken gate SK 4755 fra OSL pleier å komme til? Er vel gjerne bussgate, men lurer på om den havner på A- eller B-gates.
Ute etter samme info for LH-flighten som går 09.30 fra OSL
Noen som har eller vet hvordan jeg kan finne statistikk på hvilken gate SK 4755 fra OSL pleier å komme til? Er vel gjerne bussgate, men lurer på om den havner på A- eller B-gates.
Ute etter samme info for LH-flighten som går 09.30 fra OSL
Hvis det er bussgate så kommer de etter min erfaring alltid til B-piren.
Har i senere tid hatt tre LH med buss, sist for en uke siden til B. Deretter løpe tunnellmaraton til A og fra der opp. Til Z:angry:
Chriscross
29-01-2016, 22:19
Hvis det er bussgate så kommer de etter min erfaring alltid til B-piren.
Takk, dette er første gang jeg håper på bussgate...
Større sannsynlighet for bussgate med sk enn lh?
Fredrik74
29-01-2016, 23:31
Ska du vidare med LH F?
Då måste du välja LH C från OSL för att få biltransport.
Min erfarenhet från runt 20 resor är att SKs morgonflyg från CPH och ARN hamnar på bussgate men är inte säker vad gäller OSL(har aldrig åkt FRA-OSL). Bussgate betyder Terminal B medan man hamnar på Terminal A om man får gate.
Chriscross
03-02-2016, 15:24
Husker jeg rett om gate B-54 til B-59 i Frankfurt er Non-Schengen bussgater?
Heisann, familien vurderer tur til New York og jeg fant fram en rute via FRA, med layover på 1 time og 35 min på turen tilbake. Jeg har ikke vært der før, men har hørt at flyplassen er ganske stor og derfor lurer jeg på om det blir for kort til å finne fram til gaten. Rutene in question er LH405 fra JFK til FRA og LH862 til OSL. Er gatene de bruker i nærheten av hverandre?
Takker for svar :)
Nei. Men 1:35 er rikelig.
Hei,
Flyr fra New York til Stockholm gjennom gode gamle FRAport…
Ser at United UA960 har i dag kommet inn på gate A22 i FRA, og flight videre til ARN går fra A38…
Betyr ikke dette at en kan gå ut fra United maskinen og inn på Lufthansa uten å gå gjennom passkontroll ?
Dette virker da meget snodig. Når jeg har flydd USA - Europa tidligere så pleier innkommende å parkere på Z eller B, og en må dermed gå gjennom passkontrollen for å komme innenfor Schengen…
Takker for svar :)
Chriscross
21-11-2016, 20:17
Er ikke Z gate bare i etasjen over A-gates? Så passkontroll i 2 etg også ned i etasjen under.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er ikke Z gate bare i etasjen over A-gates? Så passkontroll i 2 etg også ned i etasjen under.
Stemmer det - antagelig slipper man ny sikkerhetskontroll om man kommer på Z fra USA - B og C er en annen historie.
Ja, ingen security.. Så rett ned i rulletrapp til A. MEN ofte får UA parkering ute i skauen, og da er det lang gange:(. Ofte har hatt det..
SudCaravelle
06-12-2016, 10:02
Hei - noen kjapper spørsmål som sikkert er stilt flere ganger før, men la gå. Jeg er fremedles ganske ustødig på *A etter år i utlendighet.
Reiser neste uke med LH til DXB via FRA. OSL-FRA er med SAS.
Vi er to voksne med tre barn og jeg er EBG.
* Har vi fast track på OSL?
* Det er lounge for hele hurven på OSL?
* Gidder jeg å by 300 Euro for Pluss OSL-FRA? (har gode seter allerede)
* Lounge på FRA kan vi glemme - er de mer fleksible på Maple Leaf loungen?
* Er de strenge på LH Loungen i DXB om dagen med tre barn?
Andre ting og vite med familie på FRA?
SudCaravelle
10-12-2016, 12:24
Hei - noen kjapper spørsmål som sikkert er stilt flere ganger før, men la gå. Jeg er fremedles ganske ustødig på *A etter år i utlendighet.
Jeg er så frekk at jeg "bumper" denne som kidsa sier،..
Jeg legger også til at det er en litt lengre stopp på Zürich på returen. Er de strenge der med arvinger på loungen? Jeg synes jeg husker at de stort sett slapp inn for noen år siden.
Chriscross
10-12-2016, 14:30
Du har fast track, men Family track stort sett raskest.
Lounge osl ok.
Nei.
Vet ikke om Maple leaf.
Ikke prøvd siden feb. Da var de ikke nøye med barn.
SudCaravelle
12-12-2016, 08:37
Du har fast track, men Family track stort sett raskest.
Lounge osl ok.
Nei.
Vet ikke om Maple leaf.
Ikke prøvd siden feb. Da var de ikke nøye med barn.
Takk skal du ha for korte fine svar - vi får se da. Det ironiske er at kona hater lounger alikevel - hun er allergisk mot skrukorkvin og allværsjakker.
Chriscross
13-12-2016, 14:57
Hvilken lounge har flest dusjer airside i FRA? Ankommer fra bkk. Er Mapple Zleaf loungen et alternativ? Har de god frokost?
Maple Leaf-loungen er at alternativ med dusj, men ble ikke spesielt imponert over frokosten. Var noe amerikanske pannekaker, omelett og masse fransk bakst.
Har nå åpnet et airside transferhotell på FRA
http://m.atwonline.com/airports-routes/transit-hotel-opens-frankfurt-airport
The MY CLOUD hotel is located at Gate Z 25 in Frankfurt’s Terminal 1, meaning that transit passengers can stay right next to the airside gates without having to clear security.
SudCaravelle
14-05-2018, 11:40
Noen som har prøvd denne lissom-first classen?
https://serviceshop.flughafen-frankfurt.de/en/products/gate-to-gate
Kommer på CA 1500 kroner med tre små og vi hare 1 time og 15 minutter mellomlanding fra OSL til DXB
SudCaravelle
07-06-2018, 14:35
Lang historie kort:
SAS sendte en mail hvor jeg måtte ringe dem i går hvor de forteller at OSL-FRA med LH er kansellert på vår DXB-FRA-OSL flight med familien.
Etter mye frem og tilbake blir jeg satt opp på en FRA-OSL flight 06.45 som gir oss 55 minutter connection som passer oss utmerket, valgte seter osv.
I dag ringer det meg en litt sur danske fra SAS som sier at de får ikke utstedt billetten da det er under 60 minutter Connection og sier vi kan reise hjem dagen etter?? Det er uaktuelt og han finner deretter en FRA-OSL flight som gjør at vi må henge på FRA i seks timer med tre unger..
Er det ingenting jeg kan gjøre?
Lang historie kort:
SAS sendte en mail hvor jeg måtte ringe dem i går hvor de forteller at OSL-FRA med LH er kansellert på vår DXB-FRA-OSL flight med familien.
Etter mye frem og tilbake blir jeg satt opp på en FRA-OSL flight 06.45 som gir oss 55 minutter connection som passer oss utmerket, valgte seter osv.
I dag ringer det meg en litt sur danske fra SAS som sier at de får ikke utstedt billetten da det er under 60 minutter Connection og sier vi kan reise hjem dagen etter?? Det er uaktuelt og han finner deretter en FRA-OSL flight som gjør at vi må henge på FRA i seks timer med tre unger..
Er det ingenting jeg kan gjøre?Hva med å route via MUC dersom tidene er bedre der. Det ville jeg forslått.
Thomas
Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Endringer for de av dere som pleier å bli hentet med bil planeside ...
https://onemileatatime.com/lufthansa-mercedes/
Well, the Frankfurter Allgemeine is reporting that Lufthansa is changing up the cars they use. Lufthansa has gotten rid of all of their Mercedes vehicles for first class ground transfers, and is partly replacing them with Volkswagen vehicles.
Du skal ikke kimse av minivans. I mange deler av verden kommer ofte de kuleste guttene og jentene ikke i en Maybach, Rolls eller Bentley – men i en nøytral minivan.
Den virker ganske vanlig, helt til du ser det uber deluxe interiøret og oppgradert understell. Fordi bedre plass, effektivt for møter, more amenities/tech, behagelig i kø og lav security profil.
SudCaravelle
20-05-2019, 09:36
Endringer for de av dere som pleier å bli hentet med bil planeside ...
https://onemileatatime.com/lufthansa-mercedes/
Det var jo litt trist da.. Hele "glammen" forsvinner jo.. Komforten i disse 6 minuttene er jo uvesentlig.
KennyBanja
20-05-2019, 10:00
Det var jo litt trist da.. Hele "glammen" forsvinner jo.. Komforten i disse 6 minuttene er jo uvesentlig.
Glammen med å kjøre Mercedes minivan?. Porschene forsvinner jo ikke.
Fredrik74
20-05-2019, 10:22
Det som ändras är att Mercedes minivan blir Volkswagen minivan.
Sannolikheten att få åka Volkswagen blir 100%. De som åkte S-klass förut får nu åka Volkswagen Cayenne och Volkswagen Panamera.
SudCaravelle
20-05-2019, 10:22
Glammen med å kjøre Mercedes minivan?. Porschene forsvinner jo ikke.
Der serru.. Jeg leste ikke hele artikkelen. Så lenge de fremdeles har Panameraene så er jo alt greit ^_^
Frankfurt viser at det ikke er så komplisert å reise i COVID-19 tider.
https://www.youtube.com/watch?v=IFzDwsumf1M
FCT (https://twitter.com/Lufthansa_FCT) og First Lounges er stengt, men VIP Services er åpne for alle i T1.
https://vip.frankfurt-airport.com/en/
Service Catalog and Price List, link (https://www.dropbox.com/s/oze597y7vgryfnv/190627_FRA_VIP_Servicecatalogandpricelist.pdf?raw= 1)
https://www.lufthansa.com/xx/en/lounges
https://www.frankfurt-airport.com/en/airport-guide/lounges/exclusive-lounges-at-frankfurt-airport.html
88charlie
20-09-2022, 20:05
Skal til YVR via FRA en søndag i slutten av oktober, men ser litt svart på å fly 05:55 fra OSL. Siden jeg uansett måtte ha flydd fra AES til OSL dagen før, og siste avgang der er tidlig på ettermiddagen, så kan jeg like godt fortsette på 16:20 fra OSL til FRA.
Spørsmålet er hvilket hotel på FRA som egner seg best og hvor mye tid jeg bør sette av til innsjekk? YVR har avgang fra Terminal M 10:15.
SudCaravelle
02-03-2023, 20:53
Jeg har fått en transfer på FRA Oslo videre til US på 45 minutter (Lufthansa begge flighter) er ikke det alt for kort tid med 3 kilometer løping og US Security?
Jeg har fått en transfer på FRA Oslo videre til US på 45 minutter (Lufthansa begge flighter) er ikke det alt for kort tid med 3 kilometer løping og US Security?
Det er ikke helt usannsynlig at det går i dass jo.
Det er snaut, men security er det ikke. Kun passjekk. Men de vet du kommer ..
Det er snaut, men security er det ikke. Kun passjekk. Men de vet du kommer ..
I Desember ble alle sluset ut, saa det ble ny Security (dette var rett etter de 28 hoeyre ekstremistene ble arrestert, saa det kan ha vaert midlertidig). Men selv da var jeg paa plass i kantinen 20 minutter landing(ankom B avreise A(Z)).
Det er ogsaa en fordel med CnausenClass som faar egen Passkontroll.
Og blir det bussgate så har vel Lufthansa en egen buss som plukker en opp med snaue connections.
Ikke nødvendigvis. En kompis gikk av innkommende fly, mens flyet han skulle videre med stod på nabostanden. Innen sightseeingbussen hadde kommet frem til terminalen var gaten stengt.
Selvfølgelig mulig at LH mente at det forsatt var for tight, men han fant ut at BP på flyet til SVG forsatt ga han adgang til lounge selv etter flyet hadde gått, så han var forholdvis fornøyd med gin-utvalget i A26.
Ankom FRA med SAS på remote, ble opplyst at de som skulle til Philadelphia ( med LH) ville bli møtt ved flytrappen, der ble vi to hentet av en LH bil og kjørt til passkontroll, og fulgt fram til gaten, dette ble jeg imponert over, vi hadde jo litt tanker omkring om vi skulle rekke forbindelsen. Fløy i økonomi klasse.
SudCaravelle
14-03-2023, 08:31
Litt ustø på Frankfurt for tiden.. Tidligere nevnte 45 minutter er nå da blitt til en First class flight.
- Noen som vet da om man blir automatisk hentet med bil når det er så kort connection?
- Er det da like greit å småløpe til First Class Terminalen for å ta US checken der og bli kjørt til flyet? For hele turen gjennom flyplassen samt denne US checken tar jo temmelig lang tid..
På forhånd takk.
Litt ustø på Frankfurt for tiden.. Tidligere nevnte 45 minutter er nå da blitt til en First class flight.
- Noen som vet da om man blir automatisk hentet med bil når det er så kort connection?
- Er det da like greit å småløpe til First Class Terminalen for å ta US checken der og bli kjørt til flyet? For hele turen gjennom flyplassen samt denne US checken tar jo temmelig lang tid..
På forhånd takk.Jeg ville ikke tatt sjansen på å løpe ut til first class terminalen gjennom alle Mehmetene i taxikøen med den tiden.Henting med bil ved first class gjelder vel kun ved bussgate sånn normalt sett. Og sjansen for at flyet fra Osl parkerer remote er meget vel tilstede ved FRA. Lufthansa er uansett klar over din tighte connection, men du har uansett 0 å gå på ved delays.
Sent fra min SM-G990B via Tapatalk
Chriscross
14-03-2023, 20:15
På forhånd takk.
Mener å huske alltid å ha fått «ekstraservice» for å rekke connection med LH når flyet er i rute, også i eco. Er du i F er jeg overbevist om at de vet hvordan de skal få deg med så lenge flyet ditt er i rute. Ville ikke rotet meg utenfor sikkerhetskontrollen jeg heller. Flyvertene pleier jo også ha stålkontroll på at du reiser videre i F og ikke C.
Er det Mia du skal til?
SudCaravelle
14-03-2023, 22:26
Mener å huske alltid å ha fått «ekstraservice» for å rekke connection med LH når flyet er i rute, også i eco. Er du i F er jeg overbevist om at de vet hvordan de skal få deg med så lenge flyet ditt er i rute. Ville ikke rotet meg utenfor sikkerhetskontrollen jeg heller. Flyvertene pleier jo også ha stålkontroll på at du reiser videre i F og ikke C.
Er det Mia du skal til?
Takker. Jeg bare tenkte denne passkontrollen på FCT gjorde at man faktisk gikk i pluss med tid kontra å stå i de til tider ganske lange køene før US flightene. Er det noe.poeng og gå til FCL da for passkontroll osv der?
Desverre ikke MIA, men et nytt forsøk på å se Washington DC.
Takker. Jeg bare tenkte denne passkontrollen på FCT gjorde at man faktisk gikk i pluss med tid kontra å stå i de til tider ganske lange køene før US flightene. Er det noe.poeng og gå til FCL da for passkontroll osv der?
Desverre ikke MIA, men et nytt forsøk på å se Washington DC.
Men jeg skjønner ikke helt - har FRA helt annet opplegg for USA flighter enn det CPH feks har? I CPH er det jo bare passkontroll ut av Schengen før man kommer til gaten og blir stilt de spørsmålene om man har pakket bagasjen selv og lignende. Siden du har first har du jo priority boarding. Passkontroll ut av Schengen er jo ganske lite stressende for EU/EØS borgere. Nå vet jeg ikke om FRA har egates eller lignende for passkontroll, men selv uten burde det jo gå ganske fort.
Men jeg skjønner ikke helt - har FRA helt annet opplegg for USA flighter enn det CPH feks har? I CPH er det jo bare passkontroll ut av Schengen før man kommer til gaten og blir stilt de spørsmålene om man har pakket bagasjen selv og lignende. Siden du har first har du jo priority boarding. Passkontroll ut av Schengen er jo ganske lite stressende for EU/EØS borgere. Nå vet jeg ikke om FRA har egates eller lignende for passkontroll, men selv uten burde det jo gå ganske fort.
Det er litt anderledes i Frankfurt (Lufthansa - United) USA Avgangene gaar fra Z terminalen, som er etasjen over A Terminalen - det er vel 2-3 forskjellige Passkontroll Steder - alle har saavidt jeg husker Premium dedikerte sluser, har aldri opplevd at det tar mer en er par minutter.
Larsabal
18-03-2023, 15:22
...men et nytt forsøk på å se Washington DC.
Okey, så mange tilfeldigheter ila 4 minutter er rett og slett ikke mulig.
- "er det skap nr 747 her i garderoben?"
- "året 69, da Concorde først tok av og 911 fikk forlenget akselavstand"
- "jeg skal til Washington i morgen og se Concorde"
- "Åååhh, i Seattle har de første utgave av 747."
Takk for passiaret om tallet 69 i dag. God tur til Concorden.
SudCaravelle
18-03-2023, 16:38
Okey, så mange tilfeldigheter ila 4 minutter er rett og slett ikke mulig.
- "er det skap nr 747 her i garderoben?"
- "året 69, da Concorde først tok av og 911 fikk forlenget akselavstand"
- "jeg skal til Washington i morgen og se Concorde"
- "Åååhh, i Seattle har de første utgave av 747."
Takk for passiaret om tallet 69 i dag. God tur til Concorden.
Ha ha!! Herlig liten verden... Hyggelig og møtes...
Hvilke loungen kan man kjøpe seg inn i når man flyr med Lufthansa via FRA uten status. Gjelder Schengen da vedkommende skal videre til OSL.
Hvilke loungen kan man kjøpe seg inn i når man flyr med Lufthansa via FRA uten status. Gjelder Schengen da vedkommende skal videre til OSL.
Lufthansa Business Class Lounge rett overfor utgangen fra Tax-Free, de har en QR Code i inngangen.
Lufthansa Business Class Lounge rett overfor utgangen fra Tax-Free, de har en QR Code i inngangen.
Mener du man kan kjøpe i døren?
Når jeg forsøker sjekke på nett så virker det som innkjøp ikke er mulig? Står dette på alle Schengen loungene når jeg sjekker.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240910/2aa3c91e51515837f6ad66cc2c2016c6.jpg
Lufthansa en lmulighet til aa kjope seg inn i lounger, men paa FRA er det visst ikke mulig for tiden. Naar du klikker deg fremover kommer det opp en mulighet , men kun paa Non-Schengen. Jeg tror derfor at kun en oppgradering til Business vil gi deg adgang.
Av ikke Lufthansa-lounger er det Luxx lounge utenfor sikkerhetskontrollen, men den ville jeg ikke kastet bort penger paa da den er sliten og skitten. Ellers ligger de andre mulighetene i Terminal 2.
Lufthansa en lmulighet til aa kjope seg inn i lounger, men paa FRA er det visst ikke mulig for tiden. Naar du klikker deg fremover kommer det opp en mulighet , men kun paa Non-Schengen. Jeg tror derfor at kun en oppgradering til Business vil gi deg adgang.
Av ikke Lufthansa-lounger er det Luxx lounge utenfor sikkerhetskontrollen, men den ville jeg ikke kastet bort penger paa da den er sliten og skitten. Ellers ligger de andre mulighetene i Terminal 2.
Ikke meg, men vedkommende kommer inn fra NBO. Og skal videre til OSL, om et par uker.
Så ser med andre ord det ikke er mulighet for innkjøp etter sikkerhetskontroll på Schengen?
Ikke meg, men vedkommende kommer inn fra NBO. Og skal videre til OSL, om et par uker.
Så ser med andre ord det ikke er mulighet for innkjøp etter sikkerhetskontroll på Schengen?
Det virker ikke saa dessverre. Amex platinum gir deg adgang til LH businesslounger om det er aktuelt. Ellers ville jeg gaatt til inngangen aa spurt om det er mulig aa kjoepe seg inn.