View Full Version : Twin Otter på guttetur
Twin Otter
22-06-2010, 20:06
Hei folkens.
Jeg har brukt mye tid på å lese gjennom trip-reports på airliner-forumet og selvfølgelig også her på forumet i det siste. Jeg må si at man i blant blir en smule misunnelig over alt hva forskjellige folk driver på med.
Det virker som om noen av forummedlemmene reiser hele veien og enkelte setter av tid til å fly innom mest mulige flyplasser, ruter og flytyper som mulig. Se f.eks på noen av rapportene til en FlyingFinn76 (på airliners.) F.eks denne (http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/170792/), denne (http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/170146/) og denne (http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/170531/).
Nuvel, over til saken.
Driver å ser på muligheten for å dra på en liten solo-utflukt i høst. I fjor var jeg i CPH og så en konsert med Paramore. Men konsert er ikke nødvendigvis et must. Hovedmålet er at man skal få pleid sine abstinenser til å fly, og om mulig fly et nytt flyselskap, flytype, til en ny flyplass osv.
Utgangspunkt: SVG.
Tidsrom: Helgen 22-24 oktober evt. også mandag 25. oktober.
Trenger nødvendigvis ikke være vekke mer en 1 natt.
Fjorårets tur gikk med WF via TRF på utreise (TRF-CPH ny sektor i loggen) og med SK hjem (CRJ900, ny flytype).
Litt om hva jeg tenker å svi av: Maks 2000-2500,. på flybilletten. I tillegg har jeg 15600 Eurobonuspoeng jeg må bruke innen utgangen av året (Kan jeg bruke de til noe?)
Overnatting tenker jeg ikke så veldig mye mer enn en tusenlapp for natten. Så har dere noen forslag.
Jeg har f.eks fortsatt til gode å fly 757, 767, F70, F100, J31, J41, ATR, Q400, A321, og stort sett alt av widebodies. Men har ikke akkurat ambisjoner om å dra på veldig-lang-tur heller. Det får jeg ikke lov til av kona.... hehe.
Fra før av har jeg foretrukket å bestille ferdige pakker med tur og retur billetter inkludert og ferdig oppsatt reiseprogram. Men jeg lurer og på om jeg skal prøve å skreddersy turen litt mer og evt. inkludere alternative reisemåter mellom forskjellige flyplasser.
Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal begi meg ut på planlegging av denne solo-turen?
Tja .. du har jo litt tid, så du kan håpe på litt gode salg ... Sats på en enveis til Riga med BT (er du heldig får du 757) .. videre derfra med f.eks Air berlin eller Ryan .. tilbake til CPH med ett eller annet fra der du måte havne og siste biten opp med SAS eller WF.
Enveis til Riga(forhåpentligvis 757), deretter videre til ARN. BA til LHR, der den ene daglige avgangen er med 767 (18:40 til LHR), og så retur til SVG. Da bør du kunne få mye morro for pengene!
Med Air Baltic til RIX om morgenen (antar 757 her) den 22.10, Air Baltic Q400 kl. 17:00 (lander 17:10) til ARN, videre med BA 767 kl. 18:40 til LHR, og retur 24.10 12:05 med SAS til SVG, så kommer denne herligheten på ca. kr. 2.850, men du får da tre nye flytyper, og en helg i London. Vinn-vinn i mine øyne! :)
Twin Otter
22-06-2010, 21:20
Med Air Baltic til RIX om morgenen (antar 757 her) den 22.10, Air Baltic Q400 kl. 17:00 (lander 17:10) til ARN, videre med BA 767 kl. 18:40 til LHR, og retur 24.10 12:05 med SAS til SVG, så kommer denne herligheten på ca. kr. 2.850, men du får da tre nye flytyper, og en helg i London. Vinn-vinn i mine øyne! :)
Veldig bra reiseplan dette her. Er det mulig å flytte leg'ene den 22. til lørdagen 23. eller har disse flightene helgefri? Tanken er å bare være vekke 1 natt. Dessuten jobber jeg natt til 22, så det blir litt stress å rekke morgenavgangen til BT.
Ja og nei. På lørdag går ikke BT kl. 17:00 til ARN. Da må du ta 13:10 i stedet for, som er med F50. Ellers går det fint.
Forslag fra sidelinjen. Jeg prøver også å få til en eller to solo-utflukter i året.
1) Vent til 14 oktober og se hvilke 50% eurobonustilbud som kommer. Da kan du for dine poeng rekke destinasjoner som London, Manchester, Paris, Amsterdam, Munchen, Frankfurt, Düsseldorf osv. Prisen blir bare et par hundringser i skatter.
2) Hvis du vil ha litt luksus og kan avse 2-2500,- kan du i forkant kjøpe 5000 EB poeng for 225€. Da kan du reise i Eco Xtra, eller ta en vei i Eco og en vei i Biz
3) Så går du på f.eks www.hotwire.com og booker "top secret hotel" i den aktuelle byen. Da kan du få 4-5 stjerners hotell til en lav pris.
Da får du en skikkelig adventure for p(o)engene.
Mvh
Fnate
Twin Otter
22-06-2010, 22:10
Stilig dette her. Det eneste er at jeg synes at sisteflighten hjem SK skal ha ca 1300.- for en enveis billett LHR-SVG på søndagen. Air Baltic skulle ha ca 1100 kroner for hjemreise LGW-RIX-SVG, det blir jo "litt mer for pengene". Dessuten er jo flighten LGW-RIX foreløpig den eneste flighten på reiseprogrammet som er satt opp med 757.
Ja og nei. På lørdag går ikke BT kl. 17:00 til ARN. Da må du ta 13:10 i stedet for, som er med F50. Ellers går det fint.
Har sett på akkurat den der. Men jeg har ingen problemer med å fly F50 heller. Har gjort det før men er ikke sikker på om jeg rekker å F50 i Norge før det er slutt på Westlink'en. Her er det foreløpig aktuelle programmet slik det ser ut nå.
Avreise Lørdag 23.10.
SVG-RIX - BT1172, avg. 05:25 ank. 09:25. (Satt opp med Boeing 737)
RIX-ARN - BT105, avg. 13:10 ank. 13:35 (Fokker 50)
(disse to flightene koster tilsammen 161,5 Euro. ca 1271 NOK)
ARN-LHR - BA0781, avg. 18:40 ank 2015. (Boeing 767)
(pris 580,- SEK (ca 480 NOK)
Hjemreise Søndag 24.10
LGW-RIX - BT652, avg. 13:10 ank. 17:50 (Satt opp med 757)
RIX-SVG - BT1171 avg. 20:20 ank. 22:25 (satt opp med 737)
Pris 141 Euro. Ca 1114 NOK.
Totalt kommer dette på 2966 kroner. Så kommer en hotellovernatting i LON i tillegg. Siden man i følge dette oppsettet skal bytte flyplass i LON kan det vel være aktuelt med et hotell på veien mellom de to flyplassene.
Twin Otter
22-06-2010, 22:14
Forslag fra sidelinjen. Jeg prøver også å få til en eller to solo-utflukter i året.
1) Vent til 14 oktober og se hvilke 50% eurobonustilbud som kommer. Da kan du for dine poeng rekke destinasjoner som London, Manchester, Paris, Amsterdam, Munchen, Frankfurt, Düsseldorf osv. Prisen blir bare et par hundringser i skatter.
2) Hvis du vil ha litt luksus og kan avse 2-2500,- kan du i forkant kjøpe 5000 EB poeng for 225€. Da kan du reise i Eco Xtra, eller ta en vei i Eco og en vei i Biz
3) Så går du på f.eks www.hotwire.com og booker "top secret hotel" i den aktuelle byen. Da kan du få 4-5 stjerners hotell til en lav pris.
Da får du en skikkelig adventure for p(o)engene.
Mvh
Fnate
Kloke ord dette her også Fnate. For meg handler det om å ha mest mulig gøy for minst mulig penger. Men når det er sagt så skal man ikke si nei heller. I fjor bestilte jeg solo-utflukten min mye senere i forhold til avreise.
Så handler det bittelitt om hva kona synes også.... Hehe.
Stilig dette her. Det eneste er at jeg synes at sisteflighten hjem SK skal ha ca 1300.- for en enveis billett LHR-SVG på søndagen. Air Baltic skulle ha ca 1100 kroner for hjemreise LGW-RIX-SVG, det blir jo "litt mer for pengene". Dessuten er jo flighten LGW-RIX foreløpig den eneste flighten på reiseprogrammet som er satt opp med 757.
Har sett på akkurat den der. Men jeg har ingen problemer med å fly F50 heller. Har gjort det før men er ikke sikker på om jeg rekker å F50 i Norge før det er slutt på Westlink'en. Her er det foreløpig aktuelle programmet slik det ser ut nå.
Avreise Lørdag 23.10.
SVG-RIX - BT1172, avg. 05:25 ank. 09:25. (Satt opp med Boeing 737)
RIX-ARN - BT105, avg. 13:10 ank. 13:35 (Fokker 50)
(disse to flightene koster tilsammen 161,5 Euro. ca 1271 NOK)
ARN-LHR - BA0781, avg. 18:40 ank 2015. (Boeing 767)
(pris 580,- SEK (ca 480 NOK)
Hjemreise Søndag 24.10
LGW-RIX - BT652, avg. 13:10 ank. 17:50 (Satt opp med 757)
RIX-SVG - BT1171 avg. 20:20 ank. 22:25 (satt opp med 737)
Pris 141 Euro. Ca 1114 NOK.
Totalt kommer dette på 2966 kroner. Så kommer en hotellovernatting i LON i tillegg. Siden man i følge dette oppsettet skal bytte flyplass i LON kan det vel være aktuelt med et hotell på veien mellom de to flyplassene.
Kjekt helgeturprogram dette, da! :)
Twin Otter
28-06-2010, 17:00
Aiaiai. Begynner å få kona til å endre mening.
Etter at vi fløy sammen med en venninne av henne her om dagen og jeg fikk fortalt om planen min fikk jeg 100% support i å gjennomføre dette.
Må likevel vente litt før jeg bestemmer meg og booker. Turnusendring på gang på jobb og et annet stort prosjekt i høst/vinter som kommer til å kreve en del arbeid på fritiden. Men jeg drømmer videre uansett.
FlightDeck
28-06-2010, 17:13
airBaltic-forslaget høres veldig bra ut. Du kan eventuelt fly fra London til Aberdeen på returen og videre derfra til Stavanger med Widerøe eller SAS, om du vil ha enda litt mer variasjon.
Det virker som om noen av forummedlemmene reiser hele veien og enkelte setter av tid til å fly innom mest mulige flyplasser, ruter og flytyper som mulig. Se f.eks på noen av rapportene til en FlyingFinn76 (på airliners.) F.eks denne (http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/170792/), denne (http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/170146/) og denne (http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/170531/).
Om man ikke reiser mye i jobben, skjønner jeg godt behovet for å fly litt utover en-to obligatoriske ferieturer i året. Men det blir for meg litt i overkant å gjøre som en del av folka på airliners.net-forumet gjør, særlig den nevnte FlyingFinn76, altså å reise hver helg på omfattende rundturer i Europa. Ser ikke ut som han engang tar seg tid til å besøke noen av byene - da er det i så fall bare for noen timer. Det virker for meg veldig slitsomt å skulle fly hele tiden - og at det stort sett bare er med lavprisselskaper gjør det ikke bedre.
Men, kanskje er det jeg som er rar - og ikke han?
ENGM 911
28-06-2010, 17:26
Aiaiai. Begynner å få kona til å endre mening.
...og jeg fikk dra til AMS på gutt-tur uten at den indonesiske atombomben eksploderte. God tur. :drink
Twin Otter
28-06-2010, 17:35
airBaltic-forslaget høres veldig bra ut. Du kan eventuelt fly fra London til Aberdeen på returen og videre derfra til Stavanger med Widerøe eller SAS, om du vil ha enda litt mer variasjon.
Takk for tipset der FlightDeck. Jeg skal se på den muligheten også. Men som sagt 757 på LGW-RIX veier mer opp for en eventuell minibuss eller stor buss tur til ABZ. Mellom ABZ og SVG går det vel DHC-8 og 737 (q400 har jeg riktig nok ikke flydd heller) men har lyst å fly 757.
Om man ikke reiser mye i jobben, skjønner jeg godt behovet for å fly litt utover en-to obligatoriske ferieturer i året. Men det blir for meg litt i overkant å gjøre som en del av folka på airliners.net-forumet gjør, særlig den nevnte FlyingFinn76, altså å reise hver helg på omfattende rundturer i Europa. Ser ikke ut som han engang tar seg tid til å besøke noen av byene - da er det i så fall bare for noen timer. Det virker for meg veldig slitsomt å skulle fly hele tiden - og at det stort sett bare er med lavprisselskaper gjør det ikke bedre.
Tro meg! Det handler kun om lidenskap for å fly og samle på flyplasser, flytyper og selskaper. Men siden jeg også har en lidenskap for musikk så er det jo en fin måte å kombinere hobby'ene på. Det kommer aldri til å bli noe reising hver eneste frihelg. Men en tur eller to i året uten om de vanlige feriereisene må det gå an å få til.
Her om dagen meldte jeg meg forresten inn i SkyTeams bonusprogram. Jeg holder alle muligheter åpne.
Twin Otter
07-07-2010, 21:43
Jepp. Variasjon hadde vært fint, siden man allerede har to BT-flighter i reiseplanen. Så man leker videre med søkemotorene og tenker litt på muligheten for å fly hjem fra LHR via AMS, FRA eller CPH. Eller, det aller kjekkeste hadde vært om man kunne dratt med seg CDG og første møte med AF på veien. LHR-CDG-AMS-SVG f-eks. Ellers har man meldt seg inn i bonusprogrammet Flying Blue til Skyteam. Hadde vært morsomt og samle opp noen flere poeng med dem også.
Du kan også se på LOT sine promoLOT billetter, der er det mulig å få Embraer 145,175 og ATR 42/72, på listen.Innenriks i Polen ligger prisene på ca kr 200,- Samt på utvalgte utenlandsdestinasjonertil ca kr 500.-
DY flyr både til KRK, og WAW fra SVG. Kombinerer du dette med WIZZ OG Ryanair, kan du få mye flytid for pengene.
Twin Otter
17-07-2010, 18:53
Da har man lekt seg litt videre og har lappet sammen en alternativ retur fra LON.
SVG-RIX-ARN-LHR den 23. oktober som før.
24.10 LHR-ABZ 11:45-13:15 BA1308. A320.
ABZ-SVG 15:50-18:15 WF369. Dash 8-300.
Totalt kommer hele reisen nå på roughly 3200 kroner.
Kongerute! Det der hørtes slett ikke dumt ut. En skaug av selskaper, flytyper og flyplasser!
Twin Otter
17-07-2010, 19:45
Kongerute! Det der hørtes slett ikke dumt ut. En skaug av selskaper, flytyper og flyplasser!
Jepp. Det eneste er at BA ikke flyr mellom LGW og ABZ på søndager, ellers kunne jeg fått en flyplass til.
FlightDeck
18-07-2010, 14:54
Ser ut som en moro routing, gå for den! Du kan bo billig og bra på Heathrow og samtidig tjene litt mer bonuspoeng. Mange kjedehoteller til lave priser.
Twin Otter
18-07-2010, 16:29
Ser ut som en moro routing, gå for den! Du kan bo billig og bra på Heathrow og samtidig tjene litt mer bonuspoeng. Mange kjedehoteller til lave priser.
Er redd jeg ikke kan booke noe denne måneden. Må se det an neste gang det retter cash inn på kontoen. Muligens da. Dessverre er jeg redd for at noen av de billigste setene kan bli tatt på enkelte av flightene. Dessverre er allerede det faktum. BA1308 har gått opp til 134 pund på aktuell dato.
Håper ingen har tolket tråden dithen at jeg en booking er nært forestående. Foreløpig bare leker jeg litt med tanken.
FlightDeck
18-07-2010, 17:14
Er redd jeg ikke kan booke noe denne måneden. Må se det an neste gang det retter cash inn på kontoen. Muligens da. Dessverre er jeg redd for at noen av de billigste setene kan bli tatt på enkelte av flightene. Dessverre er allerede det faktum. BA1308 har gått opp til 134 pund på aktuell dato.
Håper ingen har tolket tråden dithen at jeg en booking er nært forestående. Foreløpig bare leker jeg litt med tanken.
Hørt om kredittkort? Uansett er det jo bare å tilpasse bookingen etter hva som er tilgjengelig når du bestiller. Mellom Storbritannia og Norge finner du alltid noe rimelig - og i stedet for British Airways kan du alltids legge inn et leg med et lavprisselskap.
Twin Otter
18-07-2010, 17:39
Kredittkort er egentlig helt min greie. Men det kan vi ta i en annen tråd. Jepp. Ser på muligheten for å fly med et eller annet billig alternativ også.
Twin Otter
27-07-2010, 04:37
Vel, da har man så smått begynt å booke. Det blir en endring i planene hva gjelder start på reisen. Men det kan godt være at jeg utvider reisen etter hvert.
Mens jeg lekte med WIAS og kikket på forskjellige muligheter kom jeg over at WF visstnok opererer en flight mellom BGO og SVG på tidlig lørdags morgen den 22.oktober. Jeg sjekket tilsvarende lørdager både før og etter for å sjekke om det var bug i systemet. Men inntil det motsatte er bevist har WF en morgenflight mellom BGO og SVG på lørdager i høst. Jeg synes det faktisk var litt eksotisk så jeg fikk veldig lyst å booke. Samtidig sjekket jeg også HAU-BGO på fredagen og den var jammen operert med SK F50. Så jeg ser på det som en ypperlig mulighet for å få flydd F50 før den forsvinner fra Vestlandet.
Så da har man fått foreløpig reiserute i "Gutt-tour 2010"
Fredag 22 oktober. HAU-BGO SK2328, avg 18:05. ank 18:35. Fokker 50.
Lørdag 23 oktober. BGO-SVG WF433, avg 07:45. ank 08:20. Dash 8-300.
Det blir vel flaggruten til Karmøy eller Haugesund tenker jeg. Eventuelt Kystbussen.
Som man ser har det blitt en helt annen tur en da jeg startet planleggingen av turen. Så da blir det å se seg om etter alternative muligheter for videre farting samme helg. Eventuelt la det bli med denne korte turen. Vi får se, vi får se.
Akkurat nå kikker jeg på to alternativer:
1) SVG-FRA-AMS-OSL-SVG med LH/SK. WIAS skal ha snaue 2000.- for for en slik tur som passer til det overstående med overnatting i AMS.
2) SVG-AMS-FRA-AMS-SVG med KL. (Inkluderer både F70 og Emb190 som vil være nye flytyper for min del.) KL skal for øyeblikket ha rundt 2400.- for en slik tur med overnatting i FRA.
Så mange muligheter fortsatt....
I ettertid ser jeg at et annet alternativ kunne vært å booket kun HAU-BGO og heller hoppet på AirBaltics fly fra BGO-RIX lørdag morgen og flydd resten av det oppsatte programmet i post #8.
Er det vanskelig å evt. kansellere WF flighten og beholde SK flighten HAU-BGO?
FlightDeck
27-07-2010, 13:41
Er det vanskelig å evt. kansellere WF flighten og beholde SK flighten HAU-BGO?
Du kan kansellere inntil 24 timer etter bestilling.
Twin Otter
28-07-2010, 00:00
Hvor lang tid tar det fra billetten er kansellert til pengene er tilbake på konto? Har fortsatt noen timer på meg på å kansellere.
Vurderer å kansellere billetten og booke SK2328 på ny. (kan jeg kansellere bare deler av billetten?) Deretter bestille en open jaw billett med KL. BGO-AMS-FRA-AMS-SVG med noe behageligere reisetider. Eventuelt den opprinnelige planen (BGO-RIX-ARN-LHR osv...)
Twin Otter
28-07-2010, 04:27
Jeg har bestemt meg for å beholde den reservasjonen jeg har nå og ser nå på muligheten for å fly videre på nye eventyr med utgangspunkt i SVG eller BGO. Akkurat nå frister det mest å gå for en multicity-billett fra WIAS og jeg ser på to interessante alternativer.
Alternativ 3 - KLM til Amsterdam og Frankfurt
Lørdag 23 oktober. SVG-AMS KL1198, avg 10:40. ank 12:15. E190
Lørdag 23 oktober. AMS-FRA KL1771. avg 13:50. ank 16:55. F70
Søndag 24 oktober. FRA-AMS KL1774. avg 10:50. ank 12:05. E190
Søndag 24 oktober AMS-SVG KL1203. avg 1355. ank 15:25. 738
Totalt skulle WIAS ha 2187,- for denne reiseruten. Siden bergensturen er på en separat booking har jeg muligens ikke de beste rettighetene dersom det blir forsinklser på WF433 lørdags morgen. Derfor kan jeg eventuelt erstatte første flighten med:
Lørdag 23 oktober. BGO-AMS KL1186, avg 10:40. ank 12:20. 734
Det vil da bli en liten endring i totalpris på dette men det var ikke så mye om å gjøre.
--------------------------------------------------------------------
Alternativ 4 - Lufthansa og SAS til Frankfurt og London
Lørdag 23 oktober SVG-FRA LH3161. avg 14:00. ank 15:55. E190
Lørdag 23 oktober FRA-LHR LH4744. avg 21:35. ank 22:10. A319
Søndag 24 oktober LHR-SVG SK4630. avg 12:05. ank 14:55. 738
Totalt sett skal WIAS ha 2214.- for denne reiseruten. Også her kan det kanskje være aktuelt å heller gå for utreise fra BGO i tilfelle forsinkelser osv. Da kan jeg eventuelt erstatte første flighten med:
Lørdag 23 oktober BGO-FRA LH3127. avg 12:30. ank 14:35. CRJ700
---------------------------------------------------------
To litt forskjellige muligheter der. Jeg har vært i både FRA, AMS og LHR før. Men har veldig lyst å fly mer LH og KL. Akkurat nå er det nok alternativ 3 som frister mest. Kunne godt tenke meg å fly mer KL og prøve E190 og F70 som er flytyper jeg ikke har i loggen enda.
Det er sikkert hundrevis av andre muligheter for å fly en liten rundreise fra BGO/SVG. Men kriterie er at det ikke skal koste alt for mye. Maks 3000 ish. Og som tidligere nevnt. Kun en overnatting er å foretrekke.
Så er spørsmålet. Skal jeg:
1) Satse på at WF flighten min (Lørdag 23 oktober. BGO-SVG WF433, avg 07:45. ank 08:20) går som normalt og satse på at det går greit å reise videre fra stavanger klokken 1040 (alt 1.) eller 1400 (alt 2).
2) Eller skal jeg satse på utreise fra BGO og "kaste returen" BGO-SVG. Jeg har jo ikke flydd ut i Eurooa fra BGO før så det er jo en flynerds bonus....
FlightDeck
28-07-2010, 10:59
Vel, det er bare å bestemme seg for noe! Om du ikke har avbestilt, ville jeg ikke forkastet allerede bestilte billetter. Men det gjelder som du skjønner å vente med å bestille til du har spikret hele opplegget. Selv synes jeg nok at alternativet presentert i de første postene - med mange ulike selskaper og flytyper - var mest spennende! KLM og Lufthansa fra Stavanger og Bergen får man de fløyet så mye ellers uansett.
Twin Otter
04-08-2010, 21:10
Vel, gutteturen i oktober blir nok til det den har blitt. HAU-BGO-SVG. Lommeboka og min bedre halvdel er nok ikke helt klar for de store krumspring på nåværende tidspunkt. Så får vi heller trøste oss med at det ligger en mulig USA-tur og lurer i det veldig fjerne og sikkert en eller to sydenturer også. Så litt flying skal det nok uansett bli.
Men likevel: Flyabstinensene begynt å gjøre seg gjeldende. Så dermed har man gjort noen grep. Det blir en gutte-tur allerede nå i august. Takket være noen poeng hos EB som jeg syntes det var på tide å svi av blir det en akk så kjedelig dagstur til CPH. Riktignok har jeg funnet en kreativ routing som kostet meg 14000 poeng og 361 kroner for skatter og avgifter.
25/8. SVG-KRS WF479 Dash 8-300 (Jeg liker -300 til WF ganske godt. Har flydd dem en del før, men håper på ny reg.)
1 time og 5 minutters layover i KRS skulle holde.
25/8. KRS-CPH SK2881 CRJ900 (Flydd den en gang før og satser også her på ny reg).
Så blir det snaue 4 timers venting på Kastrup før jeg starter på turen tilbake.
25/8. CPH-BGO SK2868 MD80 (har flydd sk's sine mad-dogs flere ganger før, men det ligger så langt bak i tid at det er glemt og noe reg' har jeg ikke fått tatt vare på. Så jeg ser på det som en fin måte å få flydd dem før de forsvinner fra SK sin flåte)
Så blir det en kort stopp i Bergen. Satser på at 35 minutter holder fra utland-innland før jeg setter meg på:
25/8 BGO-SVG SK4167 Boeing 735
Så sånn er det. Det blir Economy-class på turen ned til CPH. Men turen CPH-BGO-SVG har jeg booket Economy Extra. Jeg gleder meg!
Twin Otter
04-08-2010, 21:11
Hvis noen i moderatorkorpset kunne endre tittel på tråden til f.eks. Twin Otter på guttetur eller noe slikt så hadde jeg blitt fornøyd.
Twin Otter
08-08-2010, 04:53
Noen som vet om BT har trafikkrettigheter på BGO-SVG-BGO? Har de lov til å frakte passasjerer kun på dette. Ser ihvertfall ut som det, siden jeg tydeligvis kan booke den via airbaltics sider.
Driver på å ser på muligheten for å fly BGO-SVG den 22.10 og SVG-BGO den 23.10 i stedet for å bo på hotell i BGO. Og JA jeg vet jeg er gal!
Departure Friday, October 22
Bergen (BGO) - Stavanger (SVG)
21:50 Bergen - 22:30 Stavanger (BT1171)
Economy Class, F
Flight duration 00:40h
Return Saturday, October 23
Stavanger (SVG) - Bergen (BGO)
05:20 Stavanger - 06:00 Bergen (BT1172)
Economy Class, L
Flight duration 00:40h
143 Euro skal de ha for denne for øyeblikket. Ca 1100.- kroner.
Jeg mener bestemt at jeg har sett BT avgang til stavanger annonsert på Departures tavlen på Flesland. Er du heldig, får du 757.
Twin Otter
14-08-2010, 16:36
Vel. Det fristet med både BT og potensiell 757 tur. Men det hadde betydd en veldig kort natt i Stavanger. Så jeg skal heller prøve ut Thon Airport Hotell en natt. Billigere det en å fly bgo-svg fredag kveld og svg-bgo grytidlig lørdag morgen. Blir nok flere sjanser til å fly BT.
FlightDeck
14-08-2010, 17:13
Ja, man kan bestille airBaltic mellom Bergen og Stavanger - og til og med fly Business Class! Avgangstiden fra Stavanger jo døden, da. Anbefaler for øvrig terminalhotellet Clarion Airport Hotel i Bergen fremfor Thon- eller Scandic-hotellene et stykke unna flyplassen. Bestill et rom med utsikt mot tarmac.
Twin Otter
14-08-2010, 20:43
Ja, man kan bestille airBaltic mellom Bergen og Stavanger - og til og med fly Business Class! Avgangstiden fra Stavanger jo døden, da. Anbefaler for øvrig terminalhotellet Clarion Airport Hotel i Bergen fremfor Thon- eller Scandic-hotellene et stykke unna flyplassen. Bestill et rom med utsikt mot tarmac.
Clarion-hotellet er fullbooket på aktuell dato så det har jeg sjekket.
Twin Otter
09-10-2010, 18:14
Den begynner å dra seg mot tur. Klarer ikke slå meg helt til ro med to flighter. HAU-BGO og BGO-SVG. Sitter vurderer om jeg skal droppe hotellreservasjonen på Sandsli og heller booke meg på en WF avgang til FDE og overnatte der istedet. For så å hive meg på 1107 avgangen tilbake til Bergen slik at jeg rekker flyet mitt hjem til Stavanger.
Det blir jo eventuelt på en separat booking. Men da har jeg vel få rettigheter dersom det blir problemer med returflighten til BGO fra FDE på lørdagen.
Twin Otter
10-10-2010, 07:01
Aaah... jeg driter i det. Plutselig dukket det opp noe spennende på fredagskvelden i Bergen.