PDA

View Full Version : Bilett til Australia.

Giama3
21-06-2010, 22:49
Jeg lurer på noe i forbindelse med kjøp av billetter til Australia i Sep fra OSL.
Kontaktet et kjent reisebyrå etter å ha prøvd å kjøpe på nettet.
Fikk det ikke til på nettet fordi jeg ville ha 14 dagers opphold i Thailand på tilbaketuren.
Og jeg skal til Adilaide som ikke har så mange muligheter direkte fra/til Bangkok.
Reisebyrådet kunne gi meg en pris på 50-60 tusen, noe som jeg synes hørte forferdelig ut.
Så kontaktet jeg et lite reisebyrå på Lørenskog og pluttselig fikk jeg turen for 11 tusen.
Hvordan kan det være mulig å ha en så stor prisforskjell? Det med høyest pris er en Svensk kjede.
Og jeg spurte dem hvordan det kan være mulig,men fikk ikke noe svar.
Er det noen på forumet som kan ha en forklaring på denne enorme prisforskjell?

Someone
21-06-2010, 22:55
Er det noen på forumet som kan ha en forklaring på denne enorme prisforskjell?

Uten at jeg nødvendigvis har rett så har jeg rett og slett mistanke om at konsulenten på det ene byrået var uduglig.......

espenlok
21-06-2010, 23:34
Husk også at det er mange nettreisebyråer der man selv kan lage slike reiserute som du ønsker. Finn reisebyråer med mulighet for avanserte søk, f.eks. Ebookers, Viaexpress, Zolong, Expedia eller wideroe.no. Eller du kan se på mulighetene hos Kayak.no eller http://matrix.itasoftware.com

Giama3
22-06-2010, 00:15
Husk også at det er mange nettreisebyråer der man selv kan lage slike reiserute som du ønsker. Finn reisebyråer med mulighet for avanserte søk, f.eks. Ebookers, Viaexpress, Zolong, Expedia eller wideroe.no. Eller du kan se på mulighetene hos Kayak.no eller http://matrix.itasoftware.com

Takk for rådet. Skal huske å bruke det neste gang jeg reiser.:drink

Farmer
22-06-2010, 14:01
Du bør også sjekke ut om det kan lønne seg å booke 2 billetter .
En som OSL-BKK-OSL og en annen som BKK-ADL-BKK .
I mange tilfeller kan faktisk dette lønne seg.

ex_trd
22-06-2010, 14:45
Tror svaret begynner på in og slutter på kompetanse.

Giama3
22-06-2010, 14:58
Du bør også sjekke ut om det kan lønne seg å booke 2 billetter .
En som OSL-BKK-OSL og en annen som BKK-ADL-BKK .
I mange tilfeller kan faktisk dette lønne seg.

Takk Farmer.
Denne varianten har jeg ikke tenkt på. Smart.
Men kan jeg bestille BKK-ADL-BKK fra Norge?

ex_trd
22-06-2010, 14:59

Ja, det kan du.

Someone
22-06-2010, 15:06

Ja. Det skal gå fint.

Gjorde bare et veldig raskt søk BKK-ADL på Kelkoo på noen tilfeldige dager i september og fikk opp Gotogate med Jetstar og Qantas via MEL som billigste til 5850kr