PDA

View Full Version : Fly mellom Auckland og Sydney


FlightDeck
20-06-2010, 10:45
Jeg skal reise til New Zealand i oktober/november, men planlegger kanskje en liten utstikker til Sydney også. Jeg har ikke bestemt meg for hvilket selskap jeg eventuelt skal velge - her er alternativene:


Air New Zealand flyr en kombinasjon av Airbus A320-200 og Boeing 767-300ER med sine fem daglige avganger, prisen starter på 2180 kr. t/r.

Qantas flyr stort sett Boeing 737-800 på sine fire av fem daglige, den femte med Airbus A330-200. Prisen starter på 1910 kr. t/r.

Lan Chile flyr en gang daglig, men med avgangstid kl. 05.50 fra Auckland, med Airbus 340-300. Prisen starter på 1540 kr., Business Class koster bare 2560 kr. t/r.

Aerolineas Argentina flyr daglig med Airbus A340-200. Prisen starter på 1160 kr. t/r.

Pacific Blue flyr en gang daglig med Boeing 737-800, men det er mulig også å reise med Virgin Blue via Melbourne eller Brisbane for samme pris, som starter på 1610 kr.

Emirates flyr en gang daglig med Airbus A380-800. Prisen starter på 1760 kr. t/r.

Jetstar Airways flyr en gang daglig med Airbus A320-200. Prisen starter på 996 kr. t/r.

Hva ville dere valgt?

OEH
20-06-2010, 10:51
Emirates A380, uten tvil.

Someone
20-06-2010, 11:28
Det hadde vært litt spennende å prøvd Aerolineas Argentina.

LN-AØR
20-06-2010, 12:54
Fløy selv EK A380 mellom AKL og SYD. Meget godt fornøyd. Hadde tenkt til å prøve Aerolineas Argentinas den ene veien, men det ble plutselig dyrere da jeg skulle bestille. Hva med EK den ene veien og Aerolineas Argentinas den andre? (Hvis det er noenlunde gode enveispriser...)

KrisFlyer
22-06-2010, 21:26
Med alle disse selskapene å velge mellom, ville jeg definitivt valgt bort både Jetstar og Virgin Blue / Polynesian Blue. Emirates byr på et topp produkt, mens Aeorlineas Argentinas og Lan Chile byr på en eksotisk opplevelse. Air New Zealand og Qantas tilbyr også habile produkter, men ikke noe spesielt utenom det vanlige.

Tommy777
23-06-2010, 06:18
Har flydd ruten selv med baade Emirates (773) og med Qantas (767) (kun C hos begge). Trangt ala innenriks USA innenriks F paa Qantas, Emirates var konge. De har ogsaa en konge lounge i Sydney dersom du flyr i biz.

Skal jeg bak gardina, hadde jeg valgt Air New Zealand (siden du har Star Gold) saann at du kan benytte deg av den meget bra innsjekkingen de har i begge ender, VIP service med immigrasjon. Loungen i AKL er kanon.

Hos de andre, blir det nok en stusselig opplevelse

I tillegg faar du jo Star poeng

Twin Otter
23-06-2010, 07:02
Jeg hadde nok valgt eksotisk og gått for LAN Chile eller Aeorlineas Argentinas. Eventuelt Emirates.

ex_trd
23-06-2010, 11:01
Air New Zealand som *G pga. grunnene som Tommy nevner.

Om du skal sitte i Y er det jo ikke noe poeng å være med på et fly med ørten hundre passasjerer ala A380 eller A340 på dette korte hoppet.

KrisFlyer
25-06-2010, 00:22
Air New Zealand som *G pga. grunnene som Tommy nevner.

Om du skal sitte i Y er det jo ikke noe poeng å være med på et fly med ørten hundre passasjerer ala A380 eller A340 på dette korte hoppet.

Bortsett fra at A380 er veldig stillegående og et komfortabelt fly i forhold til de fleste andre flytyper. Ble meget imponert da jeg fløy med A380 mellom DXB og LHR tidligere i år!

Egenes
25-06-2010, 01:47
EK en vei, og LAN Chile Biz den andre ;)

SQ 777
25-06-2010, 16:00
Det jeg var usikker paa foer min foerste tur var at det kunne gaa tregt i boarding. Naa har jeg hatt tre ( 2 AF og en SQ ) siden mars. Boarding er godt planlagt og gaar unna slik at push-out er i rute, dersom ikke andre problem dukker opp ..

MEN skal man inn til jFK boer man ha sete helt foran til venstre. Da kan man vaere foerst i koen ved immigration.. Vi var foerst i luka sist med AF . Noen minutter senere var det lang ventetid....

Tommy777
26-06-2010, 06:53
Det jeg var usikker paa foer min foerste tur var at det kunne gaa tregt i boarding. Naa har jeg hatt tre ( 2 AF og en SQ ) siden mars. Boarding er godt planlagt og gaar unna slik at push-out er i rute, dersom ikke andre problem dukker opp ..

MEN skal man inn til jFK boer man ha sete helt foran til venstre. Da kan man vaere foerst i koen ved immigration.. Vi var foerst i luka sist med AF . Noen minutter senere var det lang ventetid....

Saa det er 100-150 seter flere paa 380 i forholdt til 747. Overhodet ikke noe big deal. Paa JFK kan du ha 10 widebody som docker samtidig, eller rundt 2500-3000 pers. Det vil uansett overhodet ikke vaere relevant her

Flybird
04-09-2010, 06:48
Skal selv krysse Tasmanhavet i november og velger glatt bort A320 og 737 til fordel for de større flyene.

Snakket med en som hadde fløyet Aerolineas Argentina på strekningen, og det var visst ikke å anbefale. Benplassen var visst dårlig grunnet en fotstøtte som bare var i veien. Og når det gjelder LAN Airlines så må det jo sies at avgangstiden er i tidligste laget.

Men til tross for dette så heller jeg mot de Søramerikanske selskapene da de er hakket mer eksotiske enn de andre.

LCH
04-09-2010, 11:42
Jeg ville valgt Aerolinas Argentinas, rett og slett fordi A340-200 begynner å bli en sjelden fugl.

Hvis du velger business med LAN, så vær oppmerksom på at de ikke har full servering, ihvertfall ikke på SYD-AKL. Men med tanke på avgangstiden kan det vel tenkes at du får full C frokost på AKL-SYD, det er tross alt siste leg på en lang tur fra SCL.

FlightDeck
04-09-2010, 14:41
Takk for alle kommentarer. På grunn av ny jobb, må jeg korte ned New Zealand-oppholdet fra tre til to uker - og dermed ryker avstikkeren til Australia. Uansett, denne tråden kan kanskje være nyttig for andre.