View Full Version : Et par nye bilder fra San Francisco
En ganske normal lørdag formiddag skulle feires med en liten tur opp i N28BC som er en 1999 172R. The marin layer (tåketeppet over Stillehavet) ligger ganske trygt og tykt på denne tiden av året, og gir mulighet for fine motiv. Her er halen på nevnte Cessna :p
Turen gikk via vindistriktets "hovedflyplass" Napa Co Airport, før vi satte kursen nedover mot Golden Gate. Lite bilde som bevis :D
Så rett bort over vårt nabolag; North Beach/Fisherman's Wharf
Her er vi på vei østover. I bakgrunnen ligger Oakland sentrum, litt nærmere ligger Emeryville hvor blant annet Pixar Entertainment holder til. Alle kjenner vel Pixar? :cool2
Men før vi kom så langt så passerte vi naturligvis også velkjente Alcatraz
Litt VFR on top for å komme tilbake til Livermore. Her er vi for øvrig rett over/sør for Berkeley, kjent for sitt universitet (Kronprins Haakon) og hippie-bevegelsen på 60- og 70-tallet.
Helt tilslutt et lite bilde til av Golden Gate i tåken.
Topp bilder!! Noen som forresten vet hvordan Icelandair gjør det på SFO?
Dag Viking
17-07-2005, 17:36
Stilig... Spes Golden Gate og Alcatraz er stilig å se fra lufta.
På tide jeg kommer meg i lufta også snart nå, 2 uker siden sist!
Takk for svar.
EB, jeg har en følelse at det går temmelig bra. Det er iallefall ofte vanskelig å finne ledige plasser selv flere uker frem i tid, alltid godt med folk kø i innsjekk sies det, pluss at det iallefall var fullt da min kjære fløy via KEF på torsdag. Håper de blir og at de utvider tilbudet snart så man får litt flere dager å velge imellom :up:
Dag, ikke mange dagene igjen nå vel! Har heller ikke flydd i det siste, bortsett fra denne turen. Groundschool tar all tid og energi. Du får nyde ferien mens du har 'an! Golden Gate og Alcatraz er stilig fra lufta ja.. Jeg blir aldri lei av å buzze over her i et par tusen fot og titte ned. Litt mye airspace å forholde seg til hvis NorCal er litt busy, men det er bare å holde tunga rett i munnen! :cool2
Noen har helt klart bedre utsikt fra arbeidsplassen enn andre...;)
Imponerende ja....får lyst til å bestille flybilletter av slikt!
Neste USA reise blir enten San Francisco og Grand Canyon eller New Orleans og Florida/Key West...(...garantert med Star-selskap som flyr Airbus!!! f.eks SWISS)
Florida's Keys kan anbefales. Nydelig kjøretur fra Miami om en har lyst til det....storslått helt til Key West. Om en liker snorkle er mulighetene mange. En kan også fly til Key West om en vil, men mister kanskje litt av opplevelsen.
Dag Viking
18-07-2005, 18:43
Når jeg får somlet meg tilbake til Florida (to dager til) så blir det nok snart bilder fra Keys. Vet ikke helt når enda, men i løpet av en mnd må jeg få tatt en cross country til Key West. Skal selvfølgelig ta med kamera, så kan jo dere bedømme om det er best å kjøre eller fly. Får bare håpe at the mean big thunderstorm-machine (Florida) har en god dag.:laola
Vil absolutt kjøre... Begynner å bli 15 år siden sist jeg kjørte ut til Key West - men den kjøreturen er enorm!!!