PDA

View Full Version : Swissport till CPH?


Savipix
18-06-2010, 20:01
Det går ett rykte att Swissport är på väg norrut och har planer om att snart starta upp på Kastrup.

Någon av våra lokala vänner som har mer information?

JoeW
18-06-2010, 20:57
Jeg tror det kan være sunt for konkurransen på CPH å få inn en tredjemann, situasjonen der nå med kun to handlingselskaper er veldig nær et klassisk duopol, og det til en viss grad har dagens to aktører - SGS og Novia - delt kundene mellom seg. Samtidig har vel Novia nå klart å få til et lite overskudd for første gang på riktig lenge - det kan ryke med en tredje aktør.

Jeg ønsker Swissport - eller en annen aktør - velkommen - og tror det vil være positivt for de fleste.

LN-MOW
18-06-2010, 22:19
Swissport har snakket om å etablere seg i Skandinavia siden jeg jobbet i SITA, så de har nok bare ventet på det rette øyeblikket. Kanskje det er nå?

Ludde
18-06-2010, 22:42
Om man ser på den farten som North Hub Services(Havas+Baltic Travel Services aka Bertold) etablerar sig i Norden så måste Swissport komma nu annars är det försent!
Janis Balkens är en man som inte stannar för nåt. Han kan göra en "deal" på minus bara för att få ut konkuransen. Det gjorde han i London...