PDA

View Full Version : M&M vs EB

ClassOne
17-06-2010, 11:58
Hei

Trenger bare en "bekreftelse" på at jeg nå velger rett.

Jeg kommer nok ikke til å oppnå gullstatus med mine reisevaner, men sølv er innen rekkevidde. Da jeg stort sett flyr LH og LX i Europa, vil ikke da det beste alternativet være M&M? M&M silver forstår jeg gir tilgang til noen business lounger.

En annen ting med det samme, er det en enkel måte å regne ut hvor mange EB poeng f.eks en Lufthansa tur som kvalifiserer til 3000 miles vil gi i EB?

Takker for innspill :)

ILS2
17-06-2010, 13:34
Sølv hos LH er 35.000 poeng. Det er kun 10.000 poeng unna gull hos f. eks. EuroBonus, og jeg tror det er noen andre Star Alliance-selskaper som gir gullstatus for færre enn 45.000 poeng (kanskje noen andre kan oppdatere deg der). Å ha Star Alliance gullkort vil alltid være bedre enn å ha sølvkort hos LH, fordi du da har tilgang til alle lounger, ikke bare Lufthansas egne lounger.

EuroBonus gir poeng etter antallet miles flydd (rundet opp til nærmeste 100) hos Lufthansa, men se opp for 25%-klassene (alt under V-klasse hos LH gir kun 25%). Det finnes mange nettsider som lar deg søke opp avstanden i miles mellom forskjellige flyplasser (bl.a. www.webflyer.com).

Doll
17-06-2010, 17:23
En annen ting med det samme, er det en enkel måte å regne ut hvor mange EB poeng f.eks en Lufthansa tur som kvalifiserer til 3000 miles vil gi i EB?

Takker for innspill :)[/QUOTE]

Nei, men du får 75-250 EB poeng pr enkelflyving på de billigste economy billettene med LH. M&M gir deg 750 miles i de fleste tilfellene. I de fleste tilfellene vil en T/R billet ut i Europa med skift i Frankfurt, gi deg 3000 miles i M&M, eller 5-600 EB poeng
En annen ting, er at dersom du flyr så mye at du greier å oppnå M&M sølv, burde det ikke ikke være noe problem for deg å Oppnå EBG status på et år. Men da må du fly SAS.

Hickok
18-06-2010, 01:22
Flyr en mye LH/LX i Europa, så kan det også være verdt å sjekke CO sitt One Pass, som betaler bra hos Lufthansa.