PDA

View Full Version : Oslo - New Delhi

Robin882
14-06-2010, 19:47
Hva er den beste veien til Delhi? Noen jeg kjenner skal fly og lurte på om jeg kunne finne ut :)

Hva vil dere anbefale av flyseleskap og ruter? De er også EuroBonus medlemmer.

LN-MOW
14-06-2010, 20:08
Da er vel dette et naturlig startpunkt før man beveger seg videre til wideroe.no for billettkjøp ....

http://www.staralliance.com/en/

Robin882
14-06-2010, 20:28
Tenkte mer på hva folk vil anbefale av alternativer. Noen mener Lufthansa er bra liksom, andre mener KLM og noen mener Emirates.
Jeg tror ikke EB er så viktig at det bestemmer hva de kommer til å fly, de flyr ikke så ofte og de mister vell poengene uansett etter 1 års tid. Gjør de ikke?

Martin
14-06-2010, 20:30
Hvis de vil fly kortest mulig, er OSL-SVO-DEL det som er kortest i luftlinje. OSL-HEL-DEL er littegrann lenger, men ikke så mye. Kan fort hende at AY og HEL vinner på bedre connectiontider.

Robin882
15-06-2010, 00:38
Jeg tenkte aldri på Finnair, hadde helt glemt dem. Godt du nevnte det :)

Noen som har erfaring med KLM og Lufthansa's økonomi klasse på Intercont?

LN-AØR
15-06-2010, 00:46
Noen som har erfaring med KLM og Lufthansa's økonomi klasse på Intercont?
Finnes mange tråder om IC-erfaringer. Søk i dette forumet...: http://forum.scanair.no/forumdisplay.php?f=13

KrisFlyer
15-06-2010, 22:09
Fløy fra Oslo til New Delhi via Munchen med Lufthansa i fjor. Jeg var ikke spesielt imponert over komforten på setene og IFE ombord. Transfer i Munchen er helt topp. Fordelen med Lufthansa er at man har en dags-flight på retur fra Delhi til Munchen, i motsetning til mange andre selskaper som har avgang fra DEL til Europa midt på natta.

Hvis man fly Aeroflot via Moskva må man vente på Sheremetyevo-flyplassen i flere timer. Selv om dette er den korteste ruten i luftlinje, ble denne ruten ikke aktuell for meg på grunn av den lange transfertiden i Moskva.

kekker
16-06-2010, 09:29
Hei, jeg har ikke fått somla meg til å laga TR etter min tur til Mumbai nå i Juni..

Men for å ta kortversjonen, jeg fløy Lufthansa OSL-MUC-BOM og var bare sånn måtelig fornøyd med IC LH.. Det var helt OK, men ikke no mer enn det.
Altså setene var som forventet i kvegklassen, men jeg syns ikke IFE sto til forventninga mi..

Særlig ikke etter at jeg fløy LX via ZRH på turen tilbake.
Der var det et helt vanvittig bra IFE, setene og flyet ellers er nok helt på det samme med LH..
Jeg satt å lekte meg igjennom hele natta, noe som førte til besvimelse på flyet til Oslo, men det beviser vel bare at den siste idiot ikke er født.. :-D

Men min objektive totalopplevelse på denne flighten varmye bedre på LX enn med LH..
Så jeg kan ikke få fullrost LX nok og kan også anbefale ZRH til transit..
Jeg klarte glatt å komme meg fra E terminalen, som er non schengen over til A og ombord på neste fly i løpet av 30 minutter.

Prisene via WIAS er gode..

God tur!

Robin882
16-06-2010, 23:41
Takker for gode svar! :)

Hvorfor bruker alle WIAS sin side for å bestille flybiletter? Hva har jeg gått glipp av?

LN-AØR
17-06-2010, 00:25
Takker for gode svar! :)

Hvorfor bruker alle WIAS sin side for å bestille flybiletter? Hva har jeg gått glipp av?
Fordi noen på forumet jobber i Widerøe/WIAS+at forumet får noen slanter når man booker via boksen helt øverst til høyre på forumet. WIAS er en meget bra bookingmotor som jeg bruker selv, men jeg dobbeltsjekker alltid med momondo og finn.no. Finner ofte langt rimeligere billetter der enn gjennom WIAS. ;)