PDA

View Full Version : SK: Sykkel som bagasje innenriks.

Chriscross
12-06-2010, 12:31
Vurderer å ta med en sykkel på osl-bgo. Må jeg betale ekstra for dette når jeg har full-flexbillett (C) og EBG?

Leveres fortsatt spesialbagasjen i nærheten av sikkerhetskontrollen for Crew?

FlightDeck
12-06-2010, 12:33
Ja, du kan ta med deg sykkel uten kostnad.

Polaris
07-03-2011, 17:44
Bumper denne opp, jeg har lyst å ta sykkelen min med meg til Svalbard. Hvor mye ekstra (utover 250 kr) må jeg evt betale for "innpakkinga" til sykkelen - kreves det noe ekstra utover en vanlig plastpose? Påvirker sykkelen min generelle baggasjelimit på 23 kg? Eller går 23 kg per kolli kanskje (kjenner jeg fikk en liten vibe av at det er tilfelle ja :p ). Finnes det egne sykkelregler til svalbard?

Og ikke minst, det står man burde skru sykkelen delvis fra hverandre, hvordan "strengt" er dette? Skru av pedalene, da er det stor sjangs for at de aldri kommer på igjen med mindre det finnes sterke mannfolk som har lyst å stille opp der oppe :lol:

Tjorven
07-03-2011, 18:09
Når jeg forhørte meg hos sas personellet i BOO sist sommer, sa de at man bare trenger å pakke inn sykkelen med den "plast" posen deres. Og prisen for den plastposen har tidligere brukt å være 50kr når man sender ryggsekk og ski... Skulle det hende at sykkelen ble skadet lå ansvaret hos dem.
Derimot hos Norwegian krever de hard cover koffert for at de evt. skal dekke skade på sykkel.
Mener også å huske at begge krever gebyr for sykkelen, men at det ikke påvirker den totale bagasjevekten på sendt bagasje (de 20 evt. 23kg bagasje).

Fant dette på sas sin infoside om ekstra bagasje/ overvekt:
Sykkel, ski- og golfutstyr
Reiser du med sykkel, ski- eller golfutstyr og derved overskrider tillatt antall bagasje du kan ha med deg, betaler du en fast pris. Om du derimot reiser med kun sykkel, ski- eller golfutstyr som bagasje, kan du ta det med uten ekstra kostnad. Husk å registrere din spesialbagasje

http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Overvekt/

Polaris
14-06-2011, 22:15
Hmmm, nå endte det opp med at jeg kjøpte meg en sykkel på svalbard, fordi jeg ville ha en ny en (haha ;) ). Og den skal jo med meg ned. Menneh... Skru av pedaler osv, hvordan er det med SGS på Svalbard, tror dere de kan step up for ei jente som ikke eier armstyrke? :p Jeg har ikke sjans å skru på noe av det.

Jeg plages litt med å få logistikken til å gå opp, 3 kofferter og en sykkel + en tynn jente = does not compute. Spesielt ikke på flybussen, det blir interessant og muligens severdig.

matsbg
14-06-2011, 22:43
Går vell ann å sende sykkelen med posten, litt dyrere og ikke like effektivt, men da slipper du og pakke ned hele! 792 kroner i Norge, åssen det er fra Svalbard er usikkert..

Lever sykkelen som den er. Forsikring og sporing inkl.
Dette er en spesiell type sending, bare for sykkel.
Fremsendingstid: 1-3 dager, 4-5 på noen strekninger

Superhai
14-06-2011, 22:57
åssen det er fra Svalbard er usikkert..

Svalbard pleier å være 190,- ekstra.

Polaris
15-06-2011, 10:09
Når jeg kan få den med for 250 kr og bruke den samme dagen? Yeah, no. SAS er jo uansett SAS så jeg vil tro at om noe skjer sykkelen under flyvning (gitt at jeg følger de regler SAS har angitt) så får jeg monjetos tilbake, jeg har både kvittering for det ene og det andre ;)