PDA

View Full Version : Skrekk & gru, need som help

Harald Oanes
12-06-2010, 08:34
...er det virkelig sant at man med Windows ikke kan bla fra bilde til bilde i mitt fly-fotoalbum...? Kan noen som bruker PC/Windows sjekke en liten ting for meg. Jeg bruker Mac, og lager mine internetsider med denne - noen hvisket meg i øret at når man ser siden på PC, kan man ikke bla videre til neste/forrige bilde...? Er det virkelig sånt, eller mangler vedkommende en oppdattering eller et plugin...? Når et av bildene forstørres, skal man bla til neste bilde ved å klikke i høyre halvdel av bildet, og til forrige bilde ved å klikke i venstre halvdel av bildet - klikker man akkurat i midten, legger man ned bildet... Hvis dette virkelig er sant, har jeg mye arbeid som må gjøres opp igjen - i Mac så fungerer det helt fint, men vil jo helst at også PC-brukere skal få se bilder...

kan bl.a. sjekkes her:http://www.fister.no/page76/page444/page445/page446/page446.html

på forhånd takk hvis noen gidder å gi en tilbakemelding...

hei å hå

H

ps.Skrivefeil i heading, men vet ikke hvordan/om heading kan redigeres...
Mod note: rettet (bruk evt. reportknappen så fikser vi)

Maltwhisky
12-06-2010, 09:11
Masser av smekre bilder du har. Og ingen problemer med å bla i dem her hos meg (Windows Vista/Firefox). Kan kanskje være Internet Explorer som er problemet...

Harald Oanes
12-06-2010, 09:17
Masser av smekre bilder du har. Og ingen problemer med å bla i dem her hos meg (Windows Vista/Firefox). Kan kanskje være Internet Explorer som er problemet...

Ah - tusen takk, ja det kan jo godt være nettleseren til vedkommende, IE er jo ikke alltid så veldig oppdattert...

H

Seabee
12-06-2010, 09:26
Har IE7. Ingen problem å bla fra bilde til bilde.

Harald Oanes
12-06-2010, 10:18
Har IE7. Ingen problem å bla fra bilde til bilde.

Ah, helt topp! Vedkommende som sa i fra til meg, må kanskje ha et eller annet galt med sin PC...
Så slapp jeg i alle fall å bygge om mine sider nok en gang... Tusen takk for at dere gadd...

hei å hå

H

Discus
12-06-2010, 10:20
Ah, helt topp! Vedkommende som sa i fra til meg, må kanskje ha et eller annet galt med sin PC...

Evt. PEBCAK ;)

ENGM 911
12-06-2010, 16:10
Bruker google chrome på pc, funker utmerket.

Cloudy
12-06-2010, 16:10
Bruker Windows 7 - Funker som den skal i både Firefox og IE.
Eneste jeg opplever er at i IE må jeg trykke på den hvite bildekanten for å få frem "pilen" til neste bilde.
Er et ganske normalt problem at IE/Firefox ikke fungerer likt med disse forskjellige lytebox/lightbox/fancybox scriptene.
Sliter med det selv og det er mange diskusjonstråder rundt emnet. Merkelig at man ikke kan bli enige om en standard som fungerer på tvers av nettlesere.

SE-DYD
12-06-2010, 16:33
Flott hermmeside dette. Alt virker her! Bruker Vista 64bit/ Firefox

Dag

Wig-wag
12-06-2010, 17:11
Eneste jeg opplever er at i IE må jeg trykke på den hvite bildekanten for å få frem "pilen" til neste bilde.

Det stemmer det. Jeg skulle til å svare at det ikke virker, men så leste jeg det Cloudy skriver, og fant ut at man kan bla ved å holde musepekeren i den hvite billedkanten. Og det er jo ikke så lett å finne ut på egen hånd, egentlig.