View Full Version : Skrekk & gru, need som help
Harald Oanes
12-06-2010, 08:34
...er det virkelig sant at man med Windows ikke kan bla fra bilde til bilde i mitt fly-fotoalbum...? Kan noen som bruker PC/Windows sjekke en liten ting for meg. Jeg bruker Mac, og lager mine internetsider med denne - noen hvisket meg i øret at når man ser siden på PC, kan man ikke bla videre til neste/forrige bilde...? Er det virkelig sånt, eller mangler vedkommende en oppdattering eller et plugin...? Når et av bildene forstørres, skal man bla til neste bilde ved å klikke i høyre halvdel av bildet, og til forrige bilde ved å klikke i venstre halvdel av bildet - klikker man akkurat i midten, legger man ned bildet... Hvis dette virkelig er sant, har jeg mye arbeid som må gjøres opp igjen - i Mac så fungerer det helt fint, men vil jo helst at også PC-brukere skal få se bilder...
kan bl.a. sjekkes her:http://www.fister.no/page76/page444/page445/page446/page446.html
på forhånd takk hvis noen gidder å gi en tilbakemelding...
hei å hå
H
ps.Skrivefeil i heading, men vet ikke hvordan/om heading kan redigeres...
Mod note: rettet (bruk evt. reportknappen så fikser vi)
Maltwhisky
12-06-2010, 09:11
Masser av smekre bilder du har. Og ingen problemer med å bla i dem her hos meg (Windows Vista/Firefox). Kan kanskje være Internet Explorer som er problemet...
Harald Oanes
12-06-2010, 09:17
Masser av smekre bilder du har. Og ingen problemer med å bla i dem her hos meg (Windows Vista/Firefox). Kan kanskje være Internet Explorer som er problemet...
Ah - tusen takk, ja det kan jo godt være nettleseren til vedkommende, IE er jo ikke alltid så veldig oppdattert...
H
Har IE7. Ingen problem å bla fra bilde til bilde.
Harald Oanes
12-06-2010, 10:18
Har IE7. Ingen problem å bla fra bilde til bilde.
Ah, helt topp! Vedkommende som sa i fra til meg, må kanskje ha et eller annet galt med sin PC...
Så slapp jeg i alle fall å bygge om mine sider nok en gang... Tusen takk for at dere gadd...
hei å hå
H
Ah, helt topp! Vedkommende som sa i fra til meg, må kanskje ha et eller annet galt med sin PC...
Evt. PEBCAK ;)
ENGM 911
12-06-2010, 16:10
Bruker google chrome på pc, funker utmerket.
Bruker Windows 7 - Funker som den skal i både Firefox og IE.
Eneste jeg opplever er at i IE må jeg trykke på den hvite bildekanten for å få frem "pilen" til neste bilde.
Er et ganske normalt problem at IE/Firefox ikke fungerer likt med disse forskjellige lytebox/lightbox/fancybox scriptene.
Sliter med det selv og det er mange diskusjonstråder rundt emnet. Merkelig at man ikke kan bli enige om en standard som fungerer på tvers av nettlesere.
Flott hermmeside dette. Alt virker her! Bruker Vista 64bit/ Firefox
Dag
Eneste jeg opplever er at i IE må jeg trykke på den hvite bildekanten for å få frem "pilen" til neste bilde.
Det stemmer det. Jeg skulle til å svare at det ikke virker, men så leste jeg det Cloudy skriver, og fant ut at man kan bla ved å holde musepekeren i den hvite billedkanten. Og det er jo ikke så lett å finne ut på egen hånd, egentlig.