View Full Version : Hjelp med bilder fra rullebane
The Pilot
11-06-2010, 10:42
Er der noen som kan hjelp meg med noen bilder fra "final" (ca 1 -4 Km for rulebane ser eksempel fra ENKB) fra folgende flyplasser
Alta ENAT
Andøya ENAN
Brønnøysund ENBN
Fagernes ENFG
Florø ENFL
Evenes ENEV
Kirkenes ENKR
Lakselv ENNA
Molde ENML
Notodden ENNO
Røros ENRO
Stord ENSO
Vardø ENSS
Bilde skal brukes som pilot info
Tusen takk for hjelpe,
The Pilot
Skal bildene brukes privat eller av et selskap som skal operere på disse plassene? I så fall, hva er betalingen for bildebruk?
Helitrans? North Express? Krohn?
The Pilot
11-06-2010, 12:14
Tanken var at dette er til info for piloter som bruker forum sa jeg og andre kan fa seg flyplass info. :old
AIP gir sa darlig info, sa det er greit met ekstra info ^_^, Har ikke set noen rutemanualer med bilde enna heller.
TP
Ok :) Interne rutemanualer med bilder av flyplasser fra forskjellige vinkler og avstander finnes i flere selskaper slik at pilotene kan danne seg et mentalt bilde av plassen og dens beliggenhet. Derfor jeg spurte som jeg gjorde :)
kanskje noe til www.norskeflyplasser.no?
STARSHIP 2
11-06-2010, 21:54
Brønnøysund ENBN
Tror jeg har et 2 uker gammelt bilde derfra.. skal sjekke kameraet når hjeg får puttet litt strøm i det..
Ellers har jeg steder som Ballangen og Engeløya (ENEN) om det er ønskelig..
Vil gjerne høre hvilken nettside det er snakk om.. Var i dag i Hattfjelldal, Mosjøen, Stokka og Bodø ;), så kan ta bilder neste gang om det er ønskelig
(sorry OT)
Har de rullebane på Engeløya?! Hvor liten er den / hvor mye stein består den av? :p
STARSHIP 2
11-06-2010, 21:58
(sorry OT)
Har de rullebane på Engeløya?! Hvor liten er den / hvor mye stein består den av? :p
http://www.engeloyflyplass.no/
Flott gjeng der, fin stripe :)
STARSHIP 2
11-06-2010, 22:28
Jeg er ikke så god med bilder, men her (fra september ifjor) er en fra Evenes og grønt gress fra Engeløya (har også rett forfra fra den, men dette er bedre for oversikt)
)orginalformat kan jeg evt sende på mail..
Legger ved noen bilder fra Tromsø og Rygge selv om de ikke står her..:)
Så har du dem og..:)
The Pilot
13-06-2010, 20:55
kanskje noe til www.norskeflyplasser.no?
Akkurat sa en webside jeg har tenkt til a lag, Sa jobben min er ferdig uten a start:p
The pilot