View Full Version : Back to the 70's
Som liten gutt på mørekysten på 70-tallet, vokste jeg opp med Braathens SAFEs Fokkere og Boeinger. Jeg har i årevis saumfart nettet etter modeller av disse flyene, men lugubre priser og ukurante skalaer har forhindret suksess. Så det eneste saliggjørende, fant jeg ut, var å børste støvet av byggesettkunnskapene for å bygge selv. Det har så langt resultert i en F27 Friendship og en F28 Fellowship i skala 1/144. Siden ingen av modellene var tilgjengelige hos online-butikkene ble ebay redningen sammen med de glimrende dekalene fra Twosix. F27'en er fra Doyusha mens F28'en er en forkortet F28-4000 resinmodell fra LGW-Miniatures.
Så etter mye saging, liming, sparkling, pussing, maling og dekaling, ble jeg i går ferdig med fly nr 2. Kommentarer mottas med takk.
PS! Bildene er tatt med mobilen, og yter ikke full rettferdighet.
NYDELIG, rett og slett!!!!
Hva er det man sier, jæskla bra.
Gulboble
09-06-2010, 16:55
Flotte modeller.
Skulle gjerne sett disse i 1:400
Flotte modeller....Regner med det kommer bilder av en B737-205 også...?
Er nok under produksjon ja,men det er en Airfix modell og cockpitpartiet på disse er helt feil laget. Men sparkling og pussing pågår.
Halvorsn
09-06-2010, 19:53
wow, du er jaggu heldig som har de der i samlinga, ja! flotte modeller
raider66
10-06-2010, 15:17
Nydelig! Disse kan du være svært stolte av :-)
Jeg har selv noen prosjekter liggende på vent. Bu B 737-200 i første og andre dekor + hybrid VASP/BU-dekor, Busy Bee B 737-200C i fire variasjoner, LN-SUA i Eagle Air of Iceland osv. Alle i skala 1:144. Aner dog ikke når jeg kan komme i gang....
Espen hilser
Meget bra dette, flotte modeller fra et flott selskap med flott livery! :)
, Busy Bee B 737-200C i fire variasjoner
Litt off topic men, Espen, har du 'gravel-kit' til BS modellene?
raider66
11-06-2010, 19:36
Nei, dessverre ikke foreløpig. Men i følge Ruben Husberg er det håp om at denne herren har planer om å produsere nesepartiet. Så håpet lever.....
http://authentic-airliners.de/
Fredagshilsen fra Espen
Jeg har selv tre Busy Bee planlagt og venter kun på gravel kits, synd at disse ikke er til å oppdrive ennå. Det er jo flere 737 operatører som hadde gravel kits, så jeg kunne vel godt ha tenkt meg en 6-7 gravel kits i 1/144 ja.
Kryss fingerene.
raider66
15-06-2010, 22:26
Samme her. Har bl.a dekaler for Wien Air Alaska, Pacific Western og Air Guinee på vent, alle 737-200C med gravel kit.
Espen