Blackhawk
04-06-2010, 17:54
Var i Frankfurt 7.-9.Mai 2010 med en god venn, og reiste begge
veier med Lufthansa. Tilfeldighetene ville det til, at vi faktisk
fikk "servert" en så og si splitter ny A320-200 maskin på vei nedover
på ruten: OSL-FRA.
Litt info og bilder fra flyvningene, før selve fotoserien starter:
Avreise, FRA-OSL, 7. Mai 2010, A320-200, reg: D-AIZF
Flight: LH 3133, kl: 14:05 fra OSL.
Retur, OSL-FRA, 9. Mai 2010, B737-500, reg: D-ABIY
Flight: LH3130, kl: 07:40 fra FRA.
A320-200 maskinen nedover ble levert ny til Lufthansa
ikke senere enn: 30. April 2010. Og her satt vi i maskinen,
og datoen viste 7. Mai 2010 - den hadde dermed vært i
"ordinær rutetrafikk" i under én uke! Dette la man også merke
til, det luktet faktisk "ny-bil lukt" når man kom inn,
vegger, tepper osv. var helt prikkfritt - ikke et eneste
merke og slett ingen slitasje her nei. Utrolig morsomt!
Da var B737-500 maskinen på vei oppover, av en "litt"
annen dato. Denne ble levert ny til Lufthansa 18. Juli 1991,
maskinen er dermed snart 19 år. Ble ikke helt den samme
opplevelsen, som å fly en knapp én uke gammel A320 nei -
men til B735'erns forsvar, ville nok det meste vært en
nedtur i forhold.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_0980.jpg
På vingene i en under én uke gammel A320-200, fra
OSL til FRA med Lufthansa.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_0981.jpg
Ikke mye slitasje og merker å skimte her nei, ikke engang
om vi så hadde hatt med oss lupe.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_0982.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_0986.jpg
De-boarding via aft-stairs på FRA, så fikk man med seg et
halvveis brukbart bilde. Mye trafikk på Frankfurt-Main, også
på en lørdag.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1220.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1223.jpg
De to bildene ovenfor, er fra innflyvningen ned mot OSL på
returen - med classic-maskinen. En snart 19 år gammel B735.
Så over til selve bildene, fra noe av trafikken på FRA på en
typisk lørdag:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1011.jpg
AirFrance-KLM, med en av sine "baby-busser" en A318, med
reg.: "F-GUGO", levert ny: 27. Nov. 2006, ca. 3 år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1015.jpg
Etihad Airways med A330-200: "A6-EYP", levert ny: 15. Okt. 2007, ca. 2 år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1021.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1088.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1090.jpg
Alitalia Express med lekker Embraer, nærmere bestemt
en EMB170ST - med reg.: EI-DFJ. Levert ny til Alitalia 30. Juni 2004, 5 år gammel.
(En av Thai sin B747-400 synes delvis på siste bildet)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1024.jpg
Lufthansa med klassisk B737-500: "D-ABIR", levert ny: 3. Mai 1991, ca. 19 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1031.jpg
Delta Airlines med en av flere B777-200ER denne dagen, denne
har vært hos Delta siden den var ny. Levert: 15. Mars 2002, altså
ca. 8 år gammel, med reg.: "N867DA". Ellers kan bl.a. følgende maskiner
sees på bildet: Lufthansa med A321, Delta med B767, Qantas med B747-400,
South African og Air Namibia med hver sin A340 m.m.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1045.jpg
Gulf Air med A330-200: "A9C-KD", levert ny: 26. Juli 1999, 10 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1054.jpg
Delta Airlines med B767-300ER: "N188DN", levert ny til Delta 17. Okt 1996, 13.5 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1056.jpg
Et lite "mixed heavies" bilde, Delta med B767-300ER, Lufthansa med A340-600
og B747-400 i skjønn forening.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1059.jpg
Delta Airlines med nok en B767-300ER: "N183DN" (reg. ikke langt fra den to bilder opp),
denne ble levert ny til Delta 29. Apr. 1993, 17 år. Legg også merke til Lufthansa-
maskinen i bakgrunnen: Airbus A340-600: "D-AIHE" som er ca. 6 år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1060.jpg
Lufthansa med B747-400: "D-ABTK", levert ny til LH: 19. Des. 2001, 8 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1065.jpg
Yemenia med A310-300: "7O-ADV", levert ny til Yemenia: 18. Mars 1997, 12 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1068.jpg
China Airlines med A340-300: "B-18803", levert ny: 28. Juni 2001, 8 år.
veier med Lufthansa. Tilfeldighetene ville det til, at vi faktisk
fikk "servert" en så og si splitter ny A320-200 maskin på vei nedover
på ruten: OSL-FRA.
Litt info og bilder fra flyvningene, før selve fotoserien starter:
Avreise, FRA-OSL, 7. Mai 2010, A320-200, reg: D-AIZF
Flight: LH 3133, kl: 14:05 fra OSL.
Retur, OSL-FRA, 9. Mai 2010, B737-500, reg: D-ABIY
Flight: LH3130, kl: 07:40 fra FRA.
A320-200 maskinen nedover ble levert ny til Lufthansa
ikke senere enn: 30. April 2010. Og her satt vi i maskinen,
og datoen viste 7. Mai 2010 - den hadde dermed vært i
"ordinær rutetrafikk" i under én uke! Dette la man også merke
til, det luktet faktisk "ny-bil lukt" når man kom inn,
vegger, tepper osv. var helt prikkfritt - ikke et eneste
merke og slett ingen slitasje her nei. Utrolig morsomt!
Da var B737-500 maskinen på vei oppover, av en "litt"
annen dato. Denne ble levert ny til Lufthansa 18. Juli 1991,
maskinen er dermed snart 19 år. Ble ikke helt den samme
opplevelsen, som å fly en knapp én uke gammel A320 nei -
men til B735'erns forsvar, ville nok det meste vært en
nedtur i forhold.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_0980.jpg
På vingene i en under én uke gammel A320-200, fra
OSL til FRA med Lufthansa.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_0981.jpg
Ikke mye slitasje og merker å skimte her nei, ikke engang
om vi så hadde hatt med oss lupe.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_0982.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_0986.jpg
De-boarding via aft-stairs på FRA, så fikk man med seg et
halvveis brukbart bilde. Mye trafikk på Frankfurt-Main, også
på en lørdag.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1220.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1223.jpg
De to bildene ovenfor, er fra innflyvningen ned mot OSL på
returen - med classic-maskinen. En snart 19 år gammel B735.
Så over til selve bildene, fra noe av trafikken på FRA på en
typisk lørdag:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1011.jpg
AirFrance-KLM, med en av sine "baby-busser" en A318, med
reg.: "F-GUGO", levert ny: 27. Nov. 2006, ca. 3 år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1015.jpg
Etihad Airways med A330-200: "A6-EYP", levert ny: 15. Okt. 2007, ca. 2 år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1021.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1088.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1090.jpg
Alitalia Express med lekker Embraer, nærmere bestemt
en EMB170ST - med reg.: EI-DFJ. Levert ny til Alitalia 30. Juni 2004, 5 år gammel.
(En av Thai sin B747-400 synes delvis på siste bildet)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1024.jpg
Lufthansa med klassisk B737-500: "D-ABIR", levert ny: 3. Mai 1991, ca. 19 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1031.jpg
Delta Airlines med en av flere B777-200ER denne dagen, denne
har vært hos Delta siden den var ny. Levert: 15. Mars 2002, altså
ca. 8 år gammel, med reg.: "N867DA". Ellers kan bl.a. følgende maskiner
sees på bildet: Lufthansa med A321, Delta med B767, Qantas med B747-400,
South African og Air Namibia med hver sin A340 m.m.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1045.jpg
Gulf Air med A330-200: "A9C-KD", levert ny: 26. Juli 1999, 10 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1054.jpg
Delta Airlines med B767-300ER: "N188DN", levert ny til Delta 17. Okt 1996, 13.5 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1056.jpg
Et lite "mixed heavies" bilde, Delta med B767-300ER, Lufthansa med A340-600
og B747-400 i skjønn forening.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1059.jpg
Delta Airlines med nok en B767-300ER: "N183DN" (reg. ikke langt fra den to bilder opp),
denne ble levert ny til Delta 29. Apr. 1993, 17 år. Legg også merke til Lufthansa-
maskinen i bakgrunnen: Airbus A340-600: "D-AIHE" som er ca. 6 år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1060.jpg
Lufthansa med B747-400: "D-ABTK", levert ny til LH: 19. Des. 2001, 8 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1065.jpg
Yemenia med A310-300: "7O-ADV", levert ny til Yemenia: 18. Mars 1997, 12 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/Frankfurt_April10/IMG_1068.jpg
China Airlines med A340-300: "B-18803", levert ny: 28. Juni 2001, 8 år.