View Full Version : Trenger tips!
Hvilken modellprodusent og størrelse på modellen er best??
Og da returnerer vi med spørsmål:
Plastbyggesett ?
Snapfit ? (I plast, 4-5 deler)
Diecast ? (Metall)
Her er mye å velge i skjønner du. I utgangspunktet kan man jo si at jo større, jo bedre modell (detaljer). Men så var det dette med plassen da. Selv har jeg en mix av Snapfit i 1:200 og Diecast i 1:400. Så slipper jeg å tenke på nytt påbygg til huset. Kom med litt mer konkret så skal du nok få hjelp.
Tror nok at jeg tenker på snapfit og diecast modeller.
Les Samlerhjørnet fra side 1 (sept-04) så får du mer enn du trenger å vite om modeller. :cool:
Veldig mye nyttig lærdom i tråder/poster fra "tidenes morgen", selv om det tar noen minutter å lese gjennom alt.
Der kan du også finne ting du ikke visste at du kunne spurt om eller hadde behov for... :colgate:
Robin882
07-06-2010, 22:36
Kan sterkt anbefale Risesoon/Skymark: http://www.risesoon.com.tw/index.asp
Jeg handlet 4 modeller av dem fra deres eBay side, og er kjempe fornøyd. Flyene ser ikke feil ut heller slik som mange andre modellprodusenter gjør. Jeg gav 1100kr for fire fly i skala 1/200 fra Taiwan og da er frakt inkludert, jeg synes dette var billig. Flyene deres er laget i en tung type plast som ikke skal gulne med tiden.
Her er bilder av mine: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=60689&highlight=bigboys
Emirates B773en min kom med brukket nesehjul (sikkert skadet under transport). Jeg kontaktet dem på mail og de sendte et helt nytt nesehjul. Det tok bare et par dager så var hjulet i posten, kjempe service! :)
Ble kansje litt mye reklame her :p Men jeg skal handle av dem neste gang også! Så fornøyd er jeg! :D
Hvordan er prisen hos de?
Skulle hatt en A321 og en A330 i Qatar Airways farger (har en A330 fra før av, men den er Herpa. Dobbel betydning).
Dog har de ikke A321, men det finner man nok en plass!
Det virker som at dei fleste samler på enten 1:400, 1:200/1:180 eller 1:100, evt. en kombinasjon av desse.
Selv er eg mest ivrig på 1:400, men også 1:200/1:180 og 1:100 om det er norske/nordiske selskaper samt det eg kommer over på InFlight Shop når eg er ute og reiser...
S. Holberg
08-06-2010, 13:07
Jeg samler mest i 1:400 og 1:200 skala. Har også noen 1:500 modeller samt noen 1:100/1:72.
I tillegg bygger jeg modeller selv ;)
Da mest i 1:144 og 1:72
På små modeller er 1:400 best. Har mange detaljer og ser meget realistiske ut.
På store modeller er 1:200 best. Rett og slett pga av plass-faktoren ;)
Lykke til!
Hvordan er prisen hos de?
Skulle hatt en A321 og en A330 i Qatar Airways farger (har en A330 fra før av, men den er Herpa. Dobbel betydning).
Dog har de ikke A321, men det finner man nok en plass!
Om det er linken til Robin du mener så er de modellene ganske rimelige. Ga cirka 300NOK for to modeller hos Emirates Store i Dubai. Modellene har en solid følelse også.
Åja, det er de samme som er der ja.
Okay, de er veldig bra. Har selv flere som jeg har kjøpt i Dubai. :)
Takk for svar Henshaw!