PDA

View Full Version : SAS-rute København - Luxembourg


TG923
11-07-2005, 13:58
Den 1. september 2005 åbner Scandinavian Airlines Danmark for direkte flyvning mellem København og Luxembourg. - Vi ser meget frem til at kunne tilbyde bedre forbindelser mellem Danmark, de øvrige skandinaviske lande og Luxembourg, siger adm. direktør i Scandinavian Airlines Danmark, Susanne Larsen.

http://www.boarding.no/art.asp?id=17238

GFL
11-07-2005, 14:06
Luxair flyr vel forsatt med EMB-145 på den ruten?

TG923
11-07-2005, 15:04
Så vidt jeg kan se flyr Luxair på CPH 3 ganger daglig mandag-fredag i tillegg til en kveldsavgang søndager.

sk931
12-07-2005, 10:22
For få år siden fløj SAS på Luxembourg....det var i F50 tiden....Det var vist nok kun
en kort periode....
---
Jeg tror faktisk også at Cimber har fløjet strækningen for SAS i en periode
Hilsen
Ole

FlyHi
12-07-2005, 12:09
Dejligt at se SAS DK forsøger at få lidt vækst, selvom det for de ansatte må være ærgerligt at se dette sker gennem et andet selskab end deres eget.

Dog vil jeg da mene at det er bedre på denne måde end slet ingen vækst...

Hvornår kommer SAS DK med nye "egne" ruter?

Måske der kan blive plads på nogle ruter når Sterling fjerner noget kapacitet (hvilket de sikkert gør på nogle ruter) ved sammenlægningen af NB/DM. Der er jo flere ruter der trafikeres af alle tre selskaber. F.eks. kunne jeg godt håbe på at NB skærer ned på kapaciteten på Nice og det så igen kan give plads til 2 daglige afgange med SK. CPH-NCE har igennem lang tid været meget fuld hos SK.

For få år siden fløj SK denne rute 2 gange dagligt, mon ikke det kan lade sig gøre igen - f.eks. 2xMD80 istedet for 1xA321??? Såvidt jeg kan se de sidste mange gange jeg har været med denne rute er der ikke mange ledige pladser - og ofte fuldt hus...

Afhængigt af NB/DM's planer kan der evt. også blive plads på Malaga, Alicante, Barcelona blot for at nævne nogle... Eller i det mindste mulighed for at flytte fly rundt, så der f.eks. fløj A321 på nogle af disse, der så igen gav plads til 2xMD80 dagligt på f.eks. NCE...

NB/DM sammenlægningen kan helt klart give plads til vækst hos SK (Hvis de vel at mærke har modet og tør gøre noget fremadrettet). Specielt taget i betragtning at NB vil skære ned i CPH iflg. Stefan Vilner....

Lad os håbe SK-ledelsen griber chancen....

sk931
12-07-2005, 13:05
Personlig så jeg meget gerne at DM forlod Venedig, og at SAS istedet startede
dagligt i sommerhalvåret...
Kunne jo f.ex flyve fra CPH mellem 0800 og 1000...
----
Så også gerne SAS som fast operatør 2 x daglig på NCE,deri er jeg helt enig..
---
Der kommer givet vis en del ændringer i SAS fartplan, måske allerede i den kommende vinter, men helt sikkert til næste sommer, deri føler jeg mig ret sikker...

Hilsen
Ole