View Full Version : gofjellfly
Concorde
04-06-2010, 00:00
Tar jeg helt feil om det var Einar Gofjell som hadde en c172 eller noe i kilen? Havnet på en rangel med datteren i sandvika og vi kom innpå temaet.
BU9001/V2.0
09-06-2010, 10:45
Hadde ikke han en 185 da?
Mener å huske at den lå ved Sjøflyhavna sammen med Endre Rødvang . (HS)
FBU 4EVER
10-06-2010, 10:12
Tror aldri at Gofjell hadde fly i Kilen. Det lå et par private sjøfly ikke bare i Sjøflyhavna, men også ved steinhuset litt lenger inn langs Lysakerfjorden. Der lå det også en C172.
Fellowship
10-06-2010, 10:58
Var det ikke de som overtok LN-NPF fra Busy Bee?
Lå på sjøen ved Snarøyveien ja. Var vel omtrent samtidig med at BS solgte biz-jetene og begynte med Skyvan.
BU9001/V2.0
10-06-2010, 13:16
Tror aldri at Gofjell hadde fly i Kilen. Det lå et par private sjøfly ikke bare i Sjøflyhavna, men også ved steinhuset litt lenger inn langs Lysakerfjorden. Der lå det også en C172.
Nei , han hadde ikke fly i kilen.
Var det ikke Per han het som både fløy Navajo`n og 185?
De fleste innleggene her gjelder vel Arne Gofjeld?
Concorde
10-06-2010, 23:04
Ja, det var det nok ja.. Husker godt navnet fra Fornebu, og jeg husker nå at de hadde steinhuset ved sjøflyhavna men ikke stort mer.
Ja, dette er riktig , jeg har bilde av maskinen på slides tatt i 1982 eller 1983 tror jeg det var.
Når jeg en gang får tid skal jeg scanne bildet og legge det ut her.
Nei , han hadde ikke fly i kilen.
Var det ikke Per han het som både fløy Navajo`n og 185?
De fleste innleggene her gjelder vel Arne Gofjeld?
Begge deler er riktig. Arne Gofjeld hadde flere flygere ansatt i perioder. Den som var lengst hos Gofjell-fly var Per Hellerud. Per ble med Arne da sistnevnte kjøpte sjøflyavdelingen i Busy Bee. Per fløy på sjø helt til han begynte på to-motors i 1982/83. Samtidig opererte Viking-Air en Piper PA-31 Navajo Chieftain LN-PAI på Gofjellfly sin driftstillatelse (den forsvant senere til Solheim-Fly Skytaxi). Gofjell hadde en Piper PA-23 Aztec LN-AEI som Per fløy mest.
Mener jeg har noen bilder av PAI på gamle Flesland et sted....
Hilsen
FK-27.
Friendship Forever.