PDA

View Full Version : Har BA Gold tilgang til OSL lounge med gjest, når man reiser med annet selskap?

Brandal
03-06-2010, 21:40
Etter at jeg nå har klart å karre til meg nok TP til å oppnå gull-status hos BAEC, lurer jeg på om jeg kan ta en gjest meg i loungen når jeg reiser med et annet selskap? Og kan jeg i det hele tatt bruke en kontrakt-lounge med et non BA boardingkort?

Discus
03-06-2010, 21:53
Gratulerer, velkommen i gull-klubben :)

Pkt 1) Reiser du med non-OW-carrier så får du ikke med gjest i loungen

Pkt 2) Loungen på OSL er kontraktslounge, så ikke adgang hvis du ikke flyr med OW (Finnes det unntak? Har ikke hatt behov for å forsøke å snakke meg inn...)

http://www.britishairways.com/travel/ecbenftlnge/public/en_no

Og et par andre ting å huske på: Reiser du longhaul med BA+gull får du tilgang til arrivalsloungen med Y/Y+-billett. SPA-behandling på LHR er også mulig med Y/Y+-bilett på longhaul BA. (Det går ikke helt klart frem alle steder)

Brandal
03-06-2010, 21:58
Takker :)
Var det jeg trodde. Virker ikke som det er så kollosalt med fordeler for gull vs. sølv hos BAEC, med mindre man er basert nær en OW-hub.

Discus
03-06-2010, 22:07
Takker :)
Var det jeg trodde. Virker ikke som det er så kollosalt med fordeler for gull vs. sølv hos BAEC, med mindre man er basert nær en OW-hub.

Nei, største steget er til sølv, og der har jeg dratt fles fordeler ifht. loungetilgang med gjest (generøst).

Det kommer også litt an på hvor/hvordan man reiser. Tilgang til F-lounge på LHR (bedre mat inkl. bordservering, roligere etc), tigang til AA-flagship-lounge i USA hvis man flyr AA (også innenriks) og en del annet plukk. Så er det vel noe bagasjeregler som er bedre uten at jeg har hatt behov for det.

Tommy777
03-06-2010, 23:46
Da jeg var BA gull, hadde man egen lounge paa innenrikspiren. Reiste vanvittig mye innenlands med SAS og hadde alltid tilgang til den loungen, ogsaa med gjest.

Tidene endrer seg.. Dessverre

TOS
03-06-2010, 23:51
Da jeg var BA gull, hadde man egen lounge paa innenrikspiren. Reiste vanvittig mye innenlands med SAS og hadde alltid tilgang til den loungen, ogsaa med gjest.

Det var loungen innenfor BU-loungen...? Jeg mener også å huske at jeg hadde tilgang til BU-loungen med KL sølv & gull selv om jeg reiste med SK innenlands.

Tommy777
03-06-2010, 23:54
Det var loungen innenfor BU-loungen...? Jeg mener også å huske at jeg hadde tilgang til BU-loungen med KL sølv & gull selv om jeg reiste med SK innenlands.

Ja, laa innenfor. BA hadde denne loungen lenge etter at BA som ble til SAS innenriks som deretter ble stengt.