PDA

View Full Version : Updated guidebok?


SQ 777
01-06-2010, 21:07
Satt og leste i en guidebok 2010 utgave Fodor vedr. USA... Lærte mye om flypriser der :drunk:. Til USA anbefales APEX og innen USA rimlige Visit USA fares.... Nå vet vi alle :lol::pdet....

Tommy777
02-06-2010, 04:59
Vel, du kan kanskje skrive dem ett brev om din nyoppdagede genistrek om at det blir billigere jo lengre du reiser ? Den prisingen har eksister lengre enn Apex :P

dc-8-63
02-06-2010, 16:46
Vel, du kan kanskje skrive dem ett brev om din nyoppdagede genistrek om at det blir billigere jo lengre du reiser ? Den prisingen har eksister lengre enn Apex :P

Hmmmm her gaar det vel litt vel fort paa trehjuls sykkelen din Tommy....paa 2 hjul i svingene med trehjuls sykkel (som vel var ditt kjoeretoey i Apex'en dager :p)

Vaar venn paa Lillestroem, som vel er forumets mester i aa finne billige IC priser, har vel kun paapekt at CO fra tid til annen priser Vest kysten LAVERE enn Oestkysten - med andre ord at det blir billigere aa fly OSL-EWR-SFO t/r enn OSL-EWR t/r - og det kunne du ikke klare med APEX (ei heller med SuperApex...) APEX gikk vel ut paa Dataostempel (pris) allerede paa begynnelsen av 80 tallet (APEX var en IATA pris som kunne selges paa "alle" selsakper - mens SuperApex var knyttet til et eller 2 selskaper og var som regel 40 billiigere enn Apex...) Uansett selv i de dagene du gjorde Narvik utrygg med trehjulsykkelen din saa ble det ikke billoieger aa fly til Vest Kysten enn Oestkysten som i SQ777 eksempel....det var noksaa greie priser + 250-500 NOK for Chicago (over NYC) +500-1000 NOK for Vestkysten over NYC.....
USA priser paa 80 og 90 tallet tar jeg en diskusjon paa naarsomhelst....hilsen en som vet at HIP kan vaere noe annet enn Hofte...;)

Tommy777
02-06-2010, 19:19
joda joda, APEX er selvsagt ol'school, men at gjennomgående med stopp i f.eks. NYC har eksistert fra jeg kom meg av mopeden, inn i Citroen firmabilen og begynte å flakse for Televerket på 90 tallet.. Non stop selges vanligvis til en premium, CO har ingen konkurranse til NYC, mens til SFO har man alt mellom himmel og jord å velge imellom dersom man tar ett stopp, så da matcher dem selvsagt prisene til KLM eller andre