View Full Version : Flyradar - App for iPhone/iPad
Intramin
27-05-2010, 16:50
Heisann alle fly-intresserte!
For de som har iPhone, iPod Touch eller iPad så har jeg laget en app som viser live radar-data via hentet fra nettet. Appen heter "Flyradar", og det sier seg vel nesten selv hva den gjør.
Til nå har jeg bare min egen radar (SBS-1er) koblet opp, og får dekning rundt Sola, ENZV (se kart (http://radar.humm.no/dekning.png)).
Oppdateringen på kartet er så direkte som mulig, og i tillegg til informasjon fra radaren, så er det mulig å se en liste med neste avgang/ankomst og høre på radioen fra tårnet og ATIS.
Appen koster idag 29 kr. og kan lastes ned på AppStore: http://itunes.apple.com/no/app/flyradar/id327374841 (link til AppStore med noen skjermbilder)
Håper dere får glede av denne appen!
Ser fint ut. Betaler dessverre ikke for apps ;) Det var vel du som hadde suksessen med den TV-guiden også, ser det ut til?
Kan nevnes at flightradar24 er i kjømda med en app. Den venter bare på godkjennelse hos Apple.
hakon1gz
27-05-2010, 22:20
Den der gjorde at jeg nesten fikk lyst til å kjøpe meg iPhone
Kan nevnes at flightradar24 er i kjømda med en app. Den venter bare på godkjennelse hos Apple.
Vil denne tjenesten bli gratis?? :o
Hørte akkurat fra Wizard og basic-versjonen blir gratis. Det vil også bli en oppgradert versjon hvor enkelte funksjoner blir abbo. Vet ikke hva de er. App'en er imidlertid litt forsinket, så det tar litt tid til før vi får den ...
Snart på tide å skaffe seg Iphone nå ja , kult
Kommer Appen til Android Market også, for de som har HTC?
Intramin
02-06-2010, 17:02
Har ikke lært meg å lage apps til Android enda, men har tenkt litt på det. Isåfall kan det hende at jeg lager det ;)
Flyttet forøvrig antennen til taket idag og fikk denne dekningen for noen minutter siden:
http://bildr.no/thumb/659893.jpeg (http://bildr.no/view/659893)
ATC-flyradar
10-06-2010, 22:48
Kan nevne at APPS til Intramin dekker nå også min (ENGM) radar og en til nemlig OSL helt ned til bakkeplan - tidligere dekket min hovedradar ned til ca 3.000 fot, men er nr 2 koblet til og virker 100% takket være Intramin.
Løp og kjøp folkens - kun kr, 29.- - hva er det for en flyspotter eller !
Jan
Flightradar24 appen är helt klar, nu väntar vi bara på Apple.
Den blir en enklare gratis app, och lite mer avancerad app för ca 5 euro.
Kostnaden ska främst täcka kostnaden för utveckling av applikationen.
Så fort iPhone och iPad appen är ute, börjar vi titta på Android.
Flightradar24 appen är helt klar, nu väntar vi bara på Apple.
Den blir en enklare gratis app, och lite mer avancerad app för ca 5 euro.
Kostnaden ska främst täcka kostnaden för utveckling av applikationen.
Så fort iPhone och iPad appen är ute, börjar vi titta på Android.
Gode nyheder :)
Jeg er sikker på vi er mange der glæder os til den kommer i app-store.... - og ikke mindst også iPad versionen efter jeg fik en sådan i sidste uge :cool:
God weekend...
Har nå testet flyradar appen. Og ser bra ut så langt. God dekning på OSL også :-)
S
OK app - men man kan ikke se hva slags flytype som opererer .. det er en stor mangel.
S. Holberg
11-06-2010, 15:25
Gleder meg stort til FR24 kommer for iPad! :D
Halvorsn
11-06-2010, 20:19
Hipp hurra for meg med iPod Touch og iPad :D Nå blei det plutselig enda lettere og morsomere å se på traffikkartene, jo! :)
andreas97sas
11-06-2010, 22:27
Kan du ikke streame tower også ? :D
Iføg en post på FB vil Flightradar24 sin app bli lagt ut i løpet av noen dager. Det er kun Apple's velsignelse man venter på.
Det finnes en 3. variant for alle iP.... http://www.planefinder.net/ som bare viser en brøkdel av FR24 ...
Så håper Apple og FR24 får iorden en avtale da dekningen der er veldig bra.
Dag
Vårat Apple konto är nu skapat och godkänt vi håller på att ladda upp FR24-appen precis just nu.
sail4fun
08-07-2010, 15:40
Har ikke lært meg å lage apps til Android enda, men har tenkt litt på det. Isåfall kan det hende at jeg lager det ;)
Flyttet forøvrig antennen til taket idag og fikk denne dekningen for noen minutter siden:
http://bildr.no/thumb/659893.jpeg (http://bildr.no/view/659893)
Det syntes jeg du skulle lære deg ! , min Desire er klar !
tabrenna
08-07-2010, 16:06
Vårat Apple konto är nu skapat och godkänt vi håller på att ladda upp FR24-appen precis just nu.
Meget gode nyheter.. Denne har jeg ventet på!!
Det visade sig vara vissa problem med FR24 appen på iPhone 3G med iOS4. Detta kommer lösas under morgondagen, sedan gör vi ett nytt försök att skicka till Apple.
ATC-flyradar
08-07-2010, 21:03
Jeg er klar for kjøp.
Jan
Suverent! Jeg kommer også til å kjøpe!
Airbus 330
08-07-2010, 22:32
Jeg også, hadde jeg bare hatt en Iphone.... :(
ATC-flyradar
08-07-2010, 23:02
Jeg også, hadde jeg bare hatt en Iphone.... :(
Jan-Kåre - dette er prio nr 1 i famlien :):headbang
ATC-flyradar
09-07-2010, 19:45
Det visade sig vara vissa problem med FR24 appen på iPhone 3G med iOS4. Detta kommer lösas under morgondagen, sedan gör vi ett nytt försök att skicka till Apple.
Jeg har søkt flere ganger i dag - FR24 på apps - den finner ingen ting enda.
Jan
Det tar 3-10 dagar innan Apple godkänner en app.
enzv-sola
11-07-2010, 13:10
Denne appen va awesome! Har savna streaming av Sola TWR!
Hvor mye av Norge dekkes?
tabrenna
12-07-2010, 11:09
Appen til Intramin dekker etter det jeg har forstått området rundt Sola og OSL, men appen til Flightradar24 som er på vei har samme dekning som du får på Flightradar24.com.
Hmm, hva gjør jeg feil ? søker etter FR24 på app store, men den finner ingenting, ei heller på flygradar ?
Hmm, hva gjør jeg feil ? søker etter FR24 på app store, men den finner ingenting, ei heller på flygradar ?
Leser du lenger opp, såp ser du at Wizard skulle sende inn app'en på nytt den 09/07. Derfra sier han litt lenger ned at det kan ta fra 3 til 10 dager før dne ligger ute. Mao. Kan den tidligst dukke opp i dag, senest om en uke - om den blir godkjent.
Jo det så jeg forsåvidt, men siden enkelte hevder å allerede ha den, så må den vel være kommet ut, eller er det betatestere ?
Tror de snakker om den "SVG-exclusive" - appen, ikke den som er fra flightradar24 :)
Åå, det er flere ja. Da er nok det grunnen :)
Iflg. post på Facebook bliver prisen på Flightradar24 Pro app'en 6 USD... Meget fair prissætning synes jeg :)
Ser frem til den kan findes i app-store.
Finns mer info här: http://forum.flightradar24.com/threads/184-Flightradar24.com-on-iPhone-and-iPad?p=2447&viewfull=1#post2447
Da var pro-utgaven ute. So far so good .. det eneste jeg egentlig savner er en mulighet for å se callsign men jeg skjønner jo at det fort kan bli rotete på en så liten skjerm. men uansett - muligheten for lugne områder hadde vært fint.
Det kommer mycket mer nya funktioner i Pro appen under augusti. Håll ut!
Jeg har kjøpt PRO-versjonen, og den funker helt glimrende! Jeg kan anbefale den på det sterkeste. Stilig med filter-funksjonen! Det skal bli spennende å følge med på hva slags nye funksjoner som dukker opp etterhvert også.
Et par essensielle - bl.a. trail og muligheten til å se alle callsigns, håper jeg dukker opp raskt .. :up:
Lasta den ned til iPad'en min. Utrolig bra og vanvittig tidsfordriv. Eneste jeg savner er cockpit voices i bakgrunnen og ikke minst pax tallene ombord på hver enkel maskin:lol::lol::lol:
Et par essensielle - bl.a. trail og muligheten til å se alle callsigns, håper jeg dukker opp raskt .. :up:
Helt enig i at trails og call-signs på alle mangler. Ville også langt hellere kunne se flynummer istedet for call sign.
Desuden har jeg flere gange oplevet at altitude blot er 0 meter eller 10.000-og-noget meter. Selvom flyet er under indflyvning eller climb. Ved ikke om det skyldes en bug i app eller bare generel dårlig radardækning af CPH. Oplever også ofte større fly (som har transponder) flyve lige over vores hus uden at de ses på radaren.
Desuden har jeg flere gange oplevet at altitude blot er 0 meter eller 10.000-og-noget meter. Selvom flyet er under indflyvning eller climb. Ved ikke om det skyldes en bug i app eller bare generel dårlig radardækning af CPH. Oplever også ofte større fly (som har transponder) flyve lige over vores hus uden at de ses på radaren.
Det skyldes nok dekningen Hvis fly passerer deg som du ser paa radaren andre steder, skyldes det at det ikke er noen som dekker der du bor. Loesning: Kjoep en, da vel! :lol:
Det skyldes nok dekningen Hvis fly passerer deg som du ser paa radaren andre steder, skyldes det at det ikke er noen som dekker der du bor. Loesning: Kjoep en, da vel! :lol:
Normalt er området dækket og langt de fleste fly ses, men det sker dog at der er nogle omkring CPH der ikke vises, selvom der få minutter inden har været vist et andet fly samme sted. Nogen der ved hvor CPH/MMX modtageren står.
NET2 står i närheten av Klågerup mellan Sturup och Malmö.
Ja så er det jo meget tæt på mig og dermed sikkert ikke dækningen der skulle være et problem. Bor selv i Tygelsjø mellem Malmø og Vellinge.
Måtte finne frem Iphonen igjen for å teste denne. En flott app. Nå er det bare og vente på at de kommer for Android så er jeg klar til å kjøpe Pro-versjonen jeg også.
jcnorway
05-08-2010, 14:48
Pro-versjonen fungerer fint på iPhone 4. Ser fram til flere oppdateringer og forbedringer :)
jcnorway
11-08-2010, 13:40
PRO er oppdatert til versjon 1.2.
Flere forbedringer er gjort:
- Viser høyde og fart når man velger et fly uten å måtte gå inn på detaljene.
- Fikset ustabilitet
- Filtrering på flyselskapnavn
En annan nyhet i Pro är att om man zooman in ett mindre område så uppdateras flygplanspositionen en gång per sekund.
jcnorway
11-08-2010, 14:58
Håper å få på plass muligheten for å se trail ved neste oppdatering ;)
Tertit54
12-08-2010, 19:18
men hvor står ENHA ?? jeg bor jo bare 1 km unna ^_^
Er der andre der har haft problemet med deres Pro-app efter opdatering til ios 4.0.2?
De seneste 3 dage har jeg ingen fly kunne se på den overhovedet. App'en finder min placering og intet andet.
Har du testat att avinstallera appen och installera igen?
En uppgradering med trails skickas till Apple på tisdag.
Nej - det har jeg ikke prøvet. Tjekker det...
Det løste problemet. Nu er der fly på kortet igen :)
Tak for hjælpen...
4.0.2 har forøvrig gjort min 3GS like ustabil som før 4.0.1 ... fremskritt er noe herk!
4.0.2 har forøvrig gjort min 3GS like ustabil som før 4.0.1 ... fremskritt er noe herk!
Her kører 3GS ganske stabilt med både 4.0.1 og 4.0.2. Jeg har kun haft problemer med 4.0.0 som mest af alt mindede om win95 i stabilitet.
Men uanset, så er ios4 introduktionen noget uheldigt håndteret af Apple. Har aldrig oplevet at noget med så mange bugs er blevet sendt på markedet fra dem.
Tertit54
23-09-2010, 18:43
Vet du hvor det blir av Flightradar Apps fo Android telefonene ??
Vet du hvor det blir av Flightradar Apps fo Android telefonene ??
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=72533
Og dermed var PRO-utgavens oppdatering ute, og livet er SÅ mye bedre .. :cool:
Å se flyID'en er den store lille forskjellen. Og alt funker fint så langt! :up:
Ja, fin oppdatering! Enig med Andreas i at det å kunne se fly-ID er et stort løft. Dette er den absolutt virktigste nyheten. Fint med trails også. Ellers likte jeg at man kan sentrere det flyet man markerer, sånn at kartet beveger seg i stedenfor flyet. Stilig, og nyttig hvis man ønsker å følge et spesielt fly over tid.
Ja, fin oppdatering! Enig med Andreas i at det å kunne se fly-ID er et stort løft. Dette er den absolutt virktigste nyheten. Fint med trails også. Ellers likte jeg at man kan sentrere det flyet man markerer, sånn at kartet beveger seg i stedenfor flyet. Stilig, og nyttig hvis man ønsker å følge et spesielt fly over tid.
Det skulle gått an på den pc-baserte radaren også. Hva sier du til det Wizard?
Det skulle gått an på den pc-baserte radaren også. Hva sier du til det Wizard?
Det kommer i framtiden. Vi har lite brist på utvecklare på webbsidan just nu, men det kommer nya funktioner under hösten.
Tertit54
27-09-2010, 20:27
En kollega har dette på sin Iphone men får bar inn flyradio fra Stavanger , selv om han sitte ved Gardermoen.?? Er det noen mulighet til å endre dette på hans telefon slik at han kan høre Gardermoen ??
Airbus 330
27-09-2010, 20:32
Og dermed var PRO-utgavens oppdatering ute, og livet er SÅ mye bedre .. :cool:
Å se flyID'en er den store lille forskjellen. Og alt funker fint så langt! :up:
Oppdaterte min iPhone i dag, og merker ikke noe forskjell fra den forrige versjonen....
Passer dette?
There seems to be a problem for some iOS 3.1.3 phones running version 1.3 of FR24 app. If you still have iOS 3.1.3, upgrade to iOS 4.1 or don't download the FR24 1.3 update. A fix for this will be released soon.
Oppdaterte min iPhone i dag, og merker ikke noe forskjell fra den forrige versjonen....
Oplevede det samme og var nødt til at afintallerede den helt og installerede på ny. Det løste problemet.
Har tidligere haft problem med at den ikke viste nogen fly og også her hjalp det med reinstallation.
Ser ud til at der er en eller anden bug i app'en.
Airbus 330
27-09-2010, 22:06
Passer dette?
La inn iOS4.1 før jeg la inn FR24app'n.
Hvordan reinnstalere, fjerne den og kjøpe den på nytt?
Du trenger vel ikke kjøpe den på nytt, tror jeg - bare sync'e opp en gang til etter at du fjernet den fra telefonen. Verdt et forsøk kanskje ..
La inn iOS4.1 før jeg la inn FR24app'n.
Hvordan reinnstalere, fjerne den og kjøpe den på nytt?
Du skal bare fjerne den og "købe" igen... Hvis du "køber" fra samme konto får du meldingen om at du allerede har købt den og det koster derfor ikke noget at downloade den igen.
Sådan fungerede det ihvertfald for mig....
Airbus 330
27-09-2010, 22:46
Du trenger vel ikke kjøpe den på nytt, tror jeg - bare sync'e opp en gang til etter at du fjernet den fra telefonen. Verdt et forsøk kanskje ..
Du skal bare fjerne den og "købe" igen... Hvis du "køber" fra samme konto får du meldingen om at du allerede har købt den og det koster derfor ikke noget at downloade den igen.
Sådan fungerede det ihvertfald for mig....
Takk for hjelp, nå har jeg den blå track linja men ikke noe flyID. Men den må kanskje aktiveres manuelt?
jcnorway
27-09-2010, 22:47
FlyID må du skru på ved å gå på:
Innstillinger -> Flightradar24 -> Show all callsigns -> ON ;)
På App Store kan ett Apple-ID bara köpa samma App EN gång. Om man raderar och köper igen, eller byter telefon så kan man ladda ner sina appar igen gratis.
Vi rekommenderar att man använder iOS 4.1 tillsammans med version 1.3 av FR24. Det fungerar överlägset bäst. För de som fortfarande använder iOS 3.1.3 kommer en ny version av FR24 (1.3.1) inom kort.
iOS 4.1 fungerar numera väldigt bra på gamla 3G och 3GS telefoner. Har man problem med FR24 efter uppgraderingen till iOS 4.1, radera FR24 och installera igen. Då ska det fungera bra.
Tertit54
28-09-2010, 09:30
Wizard ! Kan du forklare hvordan man stille rin Iphone til å ta inn radiokomunikasjon fra det sted man er f.eks Gardermoen. Som nevnt tidligere så har min kamerat FR24 og er stort sett på Østlandet, men når han velger "Radio" får han bare inn Stavanger uten mulighet til å velge kanal , eller er det en "skjult" knapp på App,en hvor man fikser slike ting ?
FR24 har ingen radio eller radiokommunikation.
Wizard ! Kan du forklare hvordan man stille rin Iphone til å ta inn radiokomunikasjon fra det sted man er f.eks Gardermoen. Som nevnt tidligere så har min kamerat FR24 og er stort sett på Østlandet, men når han velger "Radio" får han bare inn Stavanger uten mulighet til å velge kanal , eller er det en "skjult" knapp på App,en hvor man fikser slike ting ?
Du blander sammen med en annen app som bare heter 'Flyradar'. Denne viser Stavanger og Oslo radarbilder og streamer Sola radio. Det er ingen radio fra OSL.
Tertit54
28-09-2010, 17:11
Takk for den informasjonen.
De to "appsene " er ganske like og er sikkert litt vanskelige å skille mellom for Iphone brukere :D for oss med Android så er saken helt annerledes .....:lol:
Nja - denne tråden begynte som en 'flyradar'-tråd, men ble etterhvert en mix.
Jeg har ihvertfall ingen problemer med å skille mellom de to. Mvh iPhonebruker, 50 .. ;)
Har også oppgradert min 3GS Iphone med den siste Pro versjonen. Ved oppstart kom bare åpningsbildet opp i et sekund, før programmet kuttet ut igjen. Avinstalert og lastet opp igjen mange ganger, men samme resultat. Noen som har et tips? Dagen er ikke den samme uten Flightradar 24.
Vad har du för version av iOS?
Vad har du för version av iOS?
Hei. Jeg har version 3.1.3 (7E18)
Ser i tråden her at det kan være en bugg her.:stir Men, jeg syntes det er rart at jeg
ikke får startet programmet i hele tatt. :headbang
Frode
Hei. Jeg har version 3.1.3 (7E18)
http://forum.flightradar24.com/threads/184-Flightradar24.com-on-iPhone-and-iPad?p=3313&viewfull=1#post3313
http://forum.scanair.no/showpost.php?p=558819&postcount=78
http://twitter.com/flightradar24/status/25578757234
http://itunes.apple.com/gb/app/flightradar24-pro/id382069612?mt=8
"What's New In Version 1.3
(There seem to be an issue with the 1.3 update and iOS 3.1.3, so if you are running 3.1.3, I would recommend to wait with the update)"
:)
http://forum.flightradar24.com/threads/184-Flightradar24.com-on-iPhone-and-iPad?p=3313&viewfull=1#post3313
http://forum.scanair.no/showpost.php?p=558819&postcount=78
http://twitter.com/flightradar24/status/25578757234
http://itunes.apple.com/gb/app/flightradar24-pro/id382069612?mt=8
"What's New In Version 1.3
(There seem to be an issue with the 1.3 update and iOS 3.1.3, so if you are running 3.1.3, I would recommend to wait with the update)"
:)
Takk for opplysningene.
Da er det bare å vente på en fix.
Varför inte uppgradera till iOS 4.1? Det fungerar väldigt bra numera!
Jeg har ikke oppgradert til OS 4 på min iPhone (3GS) da jeg synes den fungerer optimalt på den versjonen den har nå (3.1.3). Har ikke behov for noen av de nye funksjonene, ei heller behov for at iPhonen min skal gå noe treigere pga. unyttige funksjoner :)
Men foreløpig fungerer FR24 "free" - versjonen enda knallbra på 3.1.3-OS'et mitt. Har ikke behov for noe mer når jeg er ute på farting, skriver bare ned callsign om jeg har kjempebehov for å finne ut mer når jeg kommer på pc'n hjemme. Så takk for en flott app, har imponert mange ikke-flynerds med den.
"å herregud de beveger jo på seg også! så utrolig KULT!!" :lol: (quote fra en kompis som for første gang så flyradaren.)
Hva må jeg foreta meg da?
jcnorway
01-10-2010, 14:56
Dukket opp en ny versjon av Flightradar24 Pro nå.
Versjon 1.3.1.
Bug fix. Enables iOS 3.1.3 users to use the app. Unfortunately the plane trails had to be disabled. Also, in this version, the app always restarts on iOS 4, and do not reside in the background. iOS 4 users, not wanting to loose "plane trails", don't need this update (although trails will be back later).
Så denne oppdateringen står i alle fall jeg over. Ser ingen grunn til å oppdatere for å miste funksjonalitet.
Hvordan 'ignorerer' man oppdateringer? Er det mulig?
Dukket opp en ny versjon av Flightradar24 Pro nå.
Versjon 1.3.1.
Takk. Da er jeg oppe og går igjen.:fly Selv om noe mangler er det bedre enn ingen ting. :up:
Hvordan 'ignorerer' man oppdateringer? Er det mulig?
Man trycker INTE på 'uppdatera'? :)
Jo da - men da blir den jo bare stående ... eller forsvinner den etter en tid?
Jag tror den kommer vara kvar i listan tyvärr. Vi jobbar hårt på att få klart version 1.4 nästa vecka som kommer innehålla trails, så att vi slipper detta problem med uppdateringen.
Superhai
03-10-2010, 18:59
Jeg ser planefinder har laget en "augmented reality" versjon av sin app, men dennes data dekker ikke OSL. Men det ser fantastisk ut, og det hadde vært noe å få til for FR24!
Jeg ser planefinder har laget en "augmented reality" versjon av sin app, men dennes data dekker ikke OSL. Men det ser fantastisk ut, og det hadde vært noe å få til for FR24!
http://twitter.com/#!/flightradar24/status/25570082912
Jag har testat Planefinder AR och betatestat FR24 AR ett tag nu och det fungerar mycket dåligt. Kompassen visar ofta fel, eller är fördröjd, eller fastnar eller blir störd av metall/magnetfält. Det verkar som om kompassen i 3GS fungerar lite bättre än Iphone 4 faktiskt, men långt ifrån bra.
Vi kommer inte släppa som det fungerar nu för det kommer bara bli massa ettor i betyg i App store. Vi jobbar på att försöka förbättra kvaliten innan vi släpper AR.
Nu är version 1.4 klar av Flightradar24 Pro. Just nu betatestas den och kommer laddas upp till Apple på måndag.
I v1.4 kommer trails fungera på enheter med iOS4.x. Telefoner med 3.1.3 kommer inte se trails.
AR (Augmented reality) är den stora nyheten i v1.4 och kommer fungera på telefoner med kompass, d.v.s. 3GS och 4, ej på 3G.
Om vi under betatestningen upptäcker problem med AR på 3.1.3 kommer AR stödet enbart fungera i iOS4.x.
Google Maps stödet är mycket bättre och snabbare i iOS 4.x än 3.x så jag rekommenderar alla som använder Flightradar24 på sina iPhone att uppgradera till 4.x
Da er den ute, om som Wizard sier selv på FR24-forumet:
News in this version:
★ Augmented Reality mode (in portrait), for all users with a camera and a compass.
★ Added radar view possibility to map (look in the settings app). Will rotate around you when you turn, if you have a compass.
★ Faster reloads, and smaller feed.
★ Trails are back.
★ About window.
★ Bug fixes.
Drar opp denne igjen....
Er det noen som vet hva som er årsaken til div.feil på Iphone-appen(har Pro-versjon) mht. feil posisjon på div.fly.
Edit: skjønner at det ikke er Appen sin feil....men hva er årsaken til at det vises slik...
F.eks dette :
http://i778.photobucket.com/albums/yy66/ln-fhu/FR24-bilde.png
http://www.flightradar24.com/faq
Why don't you show routes for all flights?
The route is not transmitted from the airplane. The route is taken from our database based on the callsign (flight number). Today we have added about 120.000 routes into our database and we are adding new routes daily. If a route is incorrect or missing, you can submit route information by pressing the button "Report route error" in the aircraft info window.
Why is the route information not correct?
The route is not transmitted from the airplane. The route is taken from our database based on the callsign (flight number). Sometimes the pilot types wrong callsign into the transponder, or there is an error in our database. If you think there is an error in our database, you can report correct route data by pressing the button "Report route error" in the aircraft info window.