PDA

View Full Version : Widerøe trekkes i statsstøtte


TG923
05-07-2005, 17:02
Widerøes har innstilt for mange flyvninger på stamrutenettet. Over 300 avganger ble innstilt som følge av forhold som selskapet selv må ta ansvaret for. Samferdselsdepartementet har derfor trukket tilbake 11 millioner kroner i statlig støtte.

http://www.boarding.no/art.asp?id=17155


Stamrutenettet er vel ikke det jeg ville kalt det selv da...

tosfreight
05-07-2005, 17:11
Noe sier meg at WF ikke kommer til å godta dette... Blir spennende å se

THS
05-07-2005, 23:57
Jeg synes det er et paradoks at Widerøe blir trukket i statsstøtte pga. kanselleringer når andre selskaper får ture frem og innstille over en lav sko som de ønsker uten at SD gjør noe som helst.

M609
06-07-2005, 00:01
Som Kato Air? :)

sail4fun
06-07-2005, 00:03
De andre ? Kato og DAT ?

Regner med at reglene er klare og at det er forutsigbart når statsbidraget evnt blir redusert. ??

/G

THS
06-07-2005, 00:26
Kato Air instillte ca. 50% av avgangene på Framnes i juni pga. vedlikehold av fly. Da forstår jeg ikke helt at de kan få fullt betalt fra staten selv om dette er planlagt vedlikehold. Det burde være selskapets oppgave å skaffe erstatningsfly eller få redusert tilskuddet for de avgangene som blir innstillt. Når man da får inntrykk av at SD er raske med å redusere tilskuddet til Widerøe så snart de instiller en avgang er det nærliggende å tenke forskjellsbehandling.

LN-BRK
06-07-2005, 00:37
Originally posted by tosfreight
Noe sier meg at WF ikke kommer til å godta dette... Blir spennende å se


Det er neppe en diskusjonssak så lenge man er enige om hvilke innstillinger som skyldes WF egen skyld, og hva som skyldes forhold de ikke kan klandres for (vær etc). Som det fremgår av artikkelen er Statens krav at ikke mer enn 1.5% innstilles. Dette er helt sikkert regulert i avtalene mellom Staten og WF og kommer neppe som en bombe på WF.

boarding.no har lagt ut flere artikler nå hvor WF lover bot og bedring ved bl.a. å sette inn flere crew.

CL

sail4fun
06-07-2005, 12:36
Originally posted by captaink
PA Viking............. og DAT. Hva er det i hodet ditt som fremkaller slikt.

Meg bekjent er det vel intet selskap på kortbanenettet som har bedre regularitet enn DAT !!

Jeg tror du må mene Coast, som hadde f.eks over 100 kanselleringer i enkelte måneder den tiden de opererte på FRO.


:devot: , jeg velger å skylde på varmen ....

sail4fun
06-07-2005, 16:23
Originally posted by captaink
Du har rett, det er varmt om dagen men jaggu er det litt godt au. Skulle hatt kortbukse til uniformen................



Du får lufte med vinduene da veit du ...

Trety
06-07-2005, 16:47
Du får lufte med vinduene da veit du ...


...bare vær forsiktig og ikke stikk hendene for langt ut... :spin: