View Full Version : Norway Airlines
Norway Airlines MD83 modell , skala 1:100 , tilsalgs. Kvalitetsmodell fra Westway Models Ltd. i England.
Dette er sjelden vare og et samlerobject.
Pris 1500,-NOK eller høyeste bud.
Ta kontakt ojtd@lyse.net
Jeg kan skrive under på at dette er en nydelig modell - vi hadde en sånn på et kontor da jeg jobbet i Forsvaret.
Her kommer bilde av modellen. En virkelig fin kvalitesmodell og samleobjekt. Flere bilder kan sendes på forespørsel.
Jeg oppga feil skal opprinnelig. Rett skala er 1:72 !
Modellen er 45cm lang.
Kun 2 modeller igjen pr 5.11.07.
legger inn en opsjon på et stk
raider66
13-11-2007, 17:56
Jeg har en slik, men er på jakt etter en Norway Airlines B 737-300 i skala 1:100 (samme dekor som MD'n). Noen som vet hvor en slik kan skaffes??
Espen
Jeg har en slik, men er på jakt etter en Norway Airlines B 737-300 i skala 1:100 (samme dekor som MD'n). Noen som vet hvor en slik kan skaffes??
Espen
Det ble aldri laget modell -300 i den dekoren som vi gjorde med MD83.
Her finnes kun -300 i Air Europe layout med norsk flagg.
legger inn en opsjon på et stk
Det er greit , du har PM.
Kun 1 modell igjen pr 14.11.
Hei du!
Har du noen små MD igjen, en slik en som jeg kjøpte av deg for en stund siden?
Hilsen,
Laurenz
Hei du!
Har du noen små MD igjen, en slik en som jeg kjøpte av deg for en stund siden?
Hilsen,
Laurenz
Nei , dessverre , nå begynner det å bli tomt.
Hei Laurenz, jeg er en 'spare', send meg PM
MountainDew
15-11-2007, 16:54
Jeg oppga feil skal opprinnelig. Rett skala er 1:72 !
Modellen er 45cm lang.
Men en MD80 er jo 45m lang noe som vil tilsvare 45cm i 1:100 skala. Hvor får du 1:72 fra da?
Er modellen solgt? Jeg samler på airliners i 1:100
Men en MD80 er jo 45m lang noe som vil tilsvare 45cm i 1:100 skala. Hvor får du 1:72 fra da?
Er modellen solgt? Jeg samler på airliners i 1:100
Hei, her er det jeg som har rotet litt med skalaen , du har helt rett , det skal være 1:100. Modellen er ca 43-44cm lang litt avhengig om man måler fra nese til haletip eller i bakkant av elevator.
1 modell igjen pr idag.
First come - first serve.
raider66
18-11-2007, 16:34
Har sett flere bilder fra kontorene til Norway Airlines hvor det stod utplassert flere B 737 modeller i antatt skala 1:100, men det er mulig at disse "forsvant" ifm avviklingen.
Espen
Skulle gjerne sett i souvernirskapet til Boeing ... de sitter sikkert paa mange interessante modeller .. de har laget opp modeller for baade potensielle og aktuelle kunder .... vil anta at de har beholdt minst en kopi av hver.
MountainDew
01-12-2007, 20:30
Takker for den flotte modellen :)
STARSHIP 2
01-12-2007, 21:42
Har sett flere bilder fra kontorene til Norway Airlines hvor det stod utplassert flere B 737 modeller i antatt skala 1:100, men det er mulig at disse "forsvant" ifm avviklingen.
Espen
med eller uten Winglets? De hadde vel verdens første B733 med winglets og fikk betalt godt for å få dem.. nice :)
med eller uten Winglets? De hadde vel verdens første B733 med winglets og fikk betalt godt for å få dem.. nice :)
Det var lenge etter at Norway Airlines gikk under ..... Maskinen var paa portugisisk register da den ble brukt til wingletstesting.
http://www.airliners.net/open.file/0304533/L/
.
.
STARSHIP 2
01-12-2007, 22:50
Espen
Det var lenge etter at Norway Airlines gikk under ..... Maskinen var paa portugisisk register da den ble brukt til wingletstesting.
http://www.airliners.net/open.file/0304533/L/
.
.
ok, men iflg en kollega som var eier av en liten del av det flyet fikk de betalt godt for utleie av flyet da wingletsen ble montert og testet. Det er heller ikke så lenge siden han fikk penger for salget av flyet.
Edit
Den ene 737'n ble solgt for lenge siden, den andre i Juni 2007.