PDA

View Full Version : 'Routes news'


LN-MOW
20-05-2010, 01:53
En del interessante artikler her ...

http://www.view.insightgrp.co.uk/?vcabid=eanSeclrcSphepc

LN-MOW
20-05-2010, 02:21
Vil trekke frem en artikkel på side 65 som sikkert en del hobby-ruteplanleggere har nytte av å lese ... ;)

Desk pilot
20-05-2010, 10:21
Fin artikkel om Finnair der de bl.a. tenker høyt om innmating fra Toronto via Helsinki til Asia. Jeg kan ikke se for meg at dette representerer så veldig stort passasjervolum.

janusk
20-05-2010, 10:51
Fin artikkel om Finnair der de bl.a. tenker høyt om innmating fra Toronto via Helsinki til Asia. Jeg kan ikke se for meg at dette representerer så veldig stort passasjervolum.

Præcis. Dette havde været en idé for 10 år siden, men idag hvor flere og flere flyver direkte ud af Nordamerika til Asien, har jeg svært ved at se dette blive en succes for dem.

LN-MOW
20-05-2010, 13:41
You gotta be kidding ... det er et enormt volum og en stor del av dette er noekkelen til f.eks. Emirates' suksess. Trafikken mellom Toronto og Asia er enorm!

Desk pilot
20-05-2010, 14:18
Da lærte jeg noe nytt i dag og, :) var ikke klar over dette trafikkvolumet. Men dette krever i så fall at Finnair satser. For å få volum må man i praksis satse på daglige avganger til Toronto istedet for å fly dit 2-3 X per uke.

LN-MOW
20-05-2010, 14:33
Ja, det krever satsing og synkronisert rutetabell. Om ikke daglig frekvens, maa du ihvertfall ha en relativt kort connectiontid begge veier.

PP
21-05-2010, 11:04
Vil trekke frem en artikkel på side 65 som sikkert en del hobby-ruteplanleggere har nytte av å lese ... ;)

Altid gode og spændende artikler i Routesnews, som mange ville kunne få udvidet horisonten af i forhold til route udvikling og planlægning :)

Hvad angår budskab i dette nummer af Routesnews er jeg dog mest tiltrukket af budskabet på side 4 :colgate::up: